Nagyban megy a sakkozás a Renault-Nissan-Mitsubishi konszern márkái között, hiszen a szövetség célja a piacok optimális felosztása. A dolgok jelen állása szerint a Mitsubishi Outlander legújabb, negyedik generációja Észak-Amerikába érkezik meg először, ezt követően juttatják el egyéb országokba.

A legfrissebb értesülések alapján az ’egyéb országok’ kategóriába a közeljövőben egyetlen európai nemzet sem tartozik majd, lévén a három gyémántos márka a költségcsökkentés jegyében leállítja az öreg kontinens kiszolgálását.

A beltérben szemmel látható az előrelépés

De ezzel még nem mondtunk el mindent. Az alaposan megújuló típus ugyanis egyetlen hajtáslánccal mutatkozott be. A CVT váltóval kínált 2,5 literes szívó benzines érkezése azért jelent kisebb meglepetést, mert az elektrifikáció nem csupán európai hóbort. A szegmensben jelentős igény mutatkozik a konnektoros hibridekre, a legújabb Outlander (legalábbis kezdetben) mégsem kap PHEV változatot. Így a tölthető hibridre vágyó vevőket átmenetileg a kifutó nemzedékkel kívánja kiszolgálni a Mitsubishi.

Iparági becslések szerint nagyjából egy évig tart majd a felemás állapot – körülbelül ennyi ideig tart a technikailag a legújabb Nissan X-Trail édestestvérének tekinthető Outlander PHEV-esítése. Az még kérdéses, hogy az elektromos hatótáv terén lesz-e előrelépés.

Összesen 6 üzemmódot programoztak le a fejlesztők

Van még tehát remény az igényesebbé és karakteresebbé varázsolt hétszemélyes SUV európai jövőjére, hiszen ne feledjük: a széndioxid-kibocsátási kvótákat a legalább részben elektromos motorral hajtott kivitelekkel lehet határérték alatt tartani – józanul gondolkodva aligha akad olyan szereplő, aki lemondana egy ilyen, a számok kozmetikázására kiválóan alkalmas típus forgalmazásáról.