Örömteli, hogy sokkal fiatalabb formában tovább élhet a terepjárózás egyik alappillérét jelentő Land Rover Defender, ma pedig újabb jó hírrel szolgálhatunk a hamisítatlan 4x4 életérzés szerelmeseinek. A brit gyártó ugyanis nem teketóriázott, belehajították a kompresszorral lélegeztetett V8-ast a legendás típus motorterébe.

Persze már a fejlesztési fázisban is tudni lehetett, min munkálkodnak a Land Rover boszorkánykonyhájában, ám a manapság egyre szigorodó normák mellett félő volt, hogy elbuknak az ehhez hasonló, vérbeli álomprojektek. Szerencsére már nincs min aggódni, a nyolchengeres verzió elkészült és hamarosan az utakon is felbukkanhat. Ráadásul immáron mindent tudunk róla.

Belül is frissült a legendás típus

A kompresszoros, ötliteres V8-as 525 lóerőt és 625 Nm-t tud, ami minden bizonnyal méltó zászlóshajóvá varázsolja a nyolchengeres csúcsverziót. A fenti számok a 90-es, azaz a háromajtós modell esetében 5,2 szekundumos 0-100-as sprintet tesznek lehetővé, 240 km/h maximális tempó mellett, de természetesen a 110-es, nagyobb karosszériaváltozathoz is elérhető (és alig lassabb) ez az erőforrás.

A minden kétséget kizáróan szívhez szóló motorhoz nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó csatlakozik, a nyomaték pedig természetesen mind a négy kerék felé továbbításra kerül. A gyáriak alapos munkát végeztek és az új szívhez átdolgozták a futómű karakterisztikát, új rugóstagok és kanyarstabilizátorok kerültek beépítésre. Az aktív differenciálmű itt már a szériafelszereltség részét képezi, méghozzá egy vadonatúj perdületszenzorral, ami még kifinomultabb működést tesz lehetővé.

Méltó elődeihez, főleg a nyolchengeressel

A 2022-es modellévű V8-as Defender Terrain Response nevet viselő menetdinamikai rendszer kifejezetten ehhez a verzióhoz egy plusz üzemmóddal gazdagodott – Dynamic programra állítva a típus sportosabb arca kerül előtérbe, jobban kiaknázhatóvá válik a nyolchengeresben rejlő tartalék, ráadásul ekkor a folyamatosan változó lengéscsillapítás is a sportos beállításhoz igazodik.

Küllem tekintetében lényeges újdonság nincs, a V8-as verziót az emblémák és logók különböztetik meg a szerényebben motorizált kivitelektől, továbbá említést érdemelnek az exkluzív 22 colos felnik szatén sötétszürke színben, valamint a xenon kék féknyereg fényezés. Maga az autó mindösszesen három árnyalatban, nevezetesen Carpathian Grey, Yulong White és Santorini Black színben lesz kérhető, kötelezően a Narvik Black fantázianevű tetőszínnel.

Az utasteret az ugyancsak különösen finom bőrkárpitozás dobja fel, az Alcantarával borított kormánykerékkel együtt. A fedélzeti rendszer esetében is történt egy kis előrelépés, hiszen az eddig 10 hüvelyk képátlójú érintőképernyőt 11,4 colos panel váltja, mi több, a vezeték nélküli telefontöltés is szériafelszereltséggé vált.

Talán az utolsó becsületes V8-as terepjáró...

Nem szabad elvitatni a Land Rover Defender V8 azon érdemét, hogy talán utolsóként léphet pástra terepjáró ilyen finom, az autórajongó számára izgalmas erőforrással. A jelenlegi 4x4-esek kifutásával ugyanis egyre kevesebb az esély, hogy három- és négyhengeres hibrid csodáknál izgalmasabb motort láthassunk viszont az erdőjárókban.