A várakozásoknak megfelelően a Kia bemutatta történelmének első olyan elektromos modelljét, amely a tervezési fázisban már az első tollvonástól kezdve tisztán elektromos autónak született, a koreaiak elektromos autókra tervezett E-GMP padlólemezére épül. Íme, az EV6, amely az alig néhány hetet bemutatott Hyundai Ioniq 5 kétpetéjű ikertestvérének tekinthető.

Add a comment

A Jaguar Classic a maga szerény módján emlékezik meg az E-Type hatvanadik születésnapjáról. Az F-Type Heritage 60 mellett összesen hat pár E-Type-ot is (újra)építenek az évforduló alkalmából. A felújítás természetesen a lehető legmagasabb minőséget célozza, a gyári közlemény szerint pedig már be is fejezték az ’E-Type 60’ nevű kollekció első ikreinek munkálatait.

Add a comment

Az Egyesült Államokban is szaporodnak az elektromos autók. Az amerikaiak nem akarnak lemondani a megszokott méretekről, így a GMC Hummer, a Tesla Cybertruck, vagy éppen a Ford F-150 BEV sem egy pöttöm jószág. Nagyjából ebbe a sorba érkezik egy bizonyos Canoo nevű gyártó pickupja.

Add a comment

58 és 78 kWh-s akkumulátorral már egy ideje rendelhető a Škoda Enyaq iV, a márka első nagyméretű villanyautója, amely már kimondottan elektromosnak tervezett padlólemezre épül. Most azonban megérkezett az alapváltozat is: az 50-es utónevű típus közel másfél millió forinttal teszi alacsonyabbra a beszállót.

Add a comment

Annak ellenére, hogy a hidrogénes hajtás alapjait adó elektromos hajtás folyamatosan fejlődik, egyre kevesebb európai autógyártó lát kilépési lehetőséget a technológiában. Pedig a megoldás jól jönne az EU 2050-es klímasemlegességi törekvéseihez, csak egyelőre úgy tűnik, hogy a fizikát nem lehet meghazudtolni.

Add a comment

Az autózás kialakulása és fejlődése iszonyatosan felgyorsította életünket: egyre nagyobb tempóban tudunk egyre nagyobb távolságokat megtenni. A személyi szabadságnak egyre több korláta dőlt le az évtizedek során, miközben egyre kényelmesebb, csendesebb járművekben élvezhettünk az egyre jobb szolgáltatásokat. Vagy magát a vezetést, amelyet a modern, mégis erőteljes motorok rendre új dimenzióba emeltek. Így lett manapság már inkább csak megszokott a 10 másodperces 0-100-as gyorsulás és civil, álmatag utazósebesség az egykor még életveszélyes 130 km/h-s száguldás. Aztán ott van a Dacia Spring.

Add a comment

A dízelmotoros autók kezdetben igencsak kompromisszumos megoldásnak számítottak kulturálatlan járásuk és zajosságuk miatt. Az idő előrehaladtával egyre finomabb gázolajosokat jelentek meg a piacon, de a paraméterek javulása együtt járt a technika bonyolultabbá, drágábban fenntarthatóvá válásával. A használt autók piacán egy ponton túl a hatékonyabb – így takarékosabb – belsőégésű motor olcsóbbá válik a vele összemérhető benzinessel, így egy szerencsés választás duplán spórol tulajdonosának: először a vásárláskor, később pedig a tankolásoknál.

Add a comment

Az EQC utáni viszonylagos csendet megszakítva a Mercedes-Benz bemutatta vadonatúj elektromos modelljét, amely a GLA rokonaként a kompakt SUV kategóriában áll rajthoz. Az EQA pedig kövér akkumulátorral, bőséges teljesítménnyel és különféle hajtásláncokkal igyekszik majd a vásárlók kedvére tenni, nem utolsó sorban pedig a bűvös 20 milliós határ alatt is kínál villanyos beszállót a csillagos márka kínálatába.

Add a comment

Háromkerekű Bentley 200 ezer forint alatti áron – jól hangzik? Egyetlen (alap) Bentayga árából vagy 333 darab Bentley Trike-ot lehet vásárolni. Ha úgy nézzük, 999 kerék jóval több a négynél.

Add a comment

X Prologue néven új modellel jelentkezik a Toyota, amelye egy ízelítő fotóval kíván minket még jobban ráfűzni. A képen látható szokatlan lámpatest el is végzi ezt a feladatot; a tanulmány státusz által lejjebb csitított kedélyeket pedig az elektromos hajtás ténye igyekszik felszítani.

Add a comment

Nem kapkodták el a svédek a Google-alapú fedélzeti rendszerre való átállást. A Volvo még 2017-ben lépett szövetségre a technológiai óriással, és bár már sokszor beharangozták az androidos operációs rendszert, a C40-es premier után majd csak mostantól válik általánossá a robotos szoftver alkalmazása, igaz, még mindig nem az összes típusban.

Add a comment

Nem sokáig vigéckedik egyedül a Ford Puma ST a kategóriában, hamarosan vetélytársat kap a Hyundai jóvoltából. A koreai márka pár hete hivatalosan is bejelentette, hogy a vadonatúj Hyundai Kona N lesz a nagyteljesítményű N sportmodell-család következő tagja, egyben a Hyundai kínálatának első kifejezetten sportos szabadidőjárműve, most pedig egészen sokat mutató fotókat is közölt az újdonságról.

Add a comment

Ugyan még előttünk áll az Audi Q4 E-Tron hivatalos bemutatója, mégis kezdhetünk ismerkedni a modell belső terével. Az ingolstadti gyártó első, szélesebb rétegnek szóló modellpárosa, az E-Tron, illetve az E-Tron Sportback után kialakulhatott bennünk egy kép a vállalat elektromos autóinak hangulatáról. Ha képesek vagyunk felidézni ezt a képet, máris a jövő hónapban érkező újdonság vezetőülésében érezhetjük magunkat.

Add a comment

A 2021-es Év Női Autója globális szinten az új Land Rover Deferender lett. A típus kétségtelenül megérdemli az elismerést, hiszen sikeresen ültette át az ikonikus terepjáró szellemiségét új formákba, miközben milliószor jobb autó lett (utóbbi mutatvány nem volt nehéz az előd korára való tekintettel). Mégis kicsit értetlenül állunk a díjazás előtt.

Add a comment

Ez aztán jó nagy szárny – gondolhatja bárki, aki meglátja a Pagani ízelítőjét legújabb modelljéből. Jó 12 évvel a Zonda R után az olasz szuperautó-márka ismét pályaautót épít, amely a márka történelmének leggyorsabb autója lesz.

Add a comment