A GMC bemutatta az új Hummert – a cím elolvasása után már lapozhatnánk is tovább, mondván ki kíváncsi Európában egy újabb túlméretezett benzinzabálóra. És bizony tévednénk. Na nem a méret terén, hiszen valóban impozáns a jármű. A baklövést a terepjáró után kötött benzinkút vizionálásakor követnénk el. A típusjelbe csempészett EV rövidítés ugyanis a kategória első teljesen elektromos autójára utal.

Az Ultium Drive architektúrában a GM Ultium akkumulátorai és a saját fejlesztésű villanymotorjai foglalnak helyet. A csúcsteljesítmény 1000 lóerő körülire becsülik, az összesen három elektromos hajtóegység pedig hegyomlásnyi nyomatékra lehet képes - úgy 1500 Nm környékére. Úgy tűnik, valóra válhat a GM álma (a valaha gyártott legerősebb terepjáró elkészítése).

1000 lóerővel nem találhatunk erőből le nem győzhető akadályt

De nem csupán a nyers erő terén számíthatunk áttörésre. Átlós mozgásra is képes lesz az autó, vagyis alacsony sebesség esetén a hátsó kerekek az elsőkkel azonos szögben fordulhatnak majd el. A légrugókkal mintegy 15 centivel lehet majd megemelni a járműtestet, az alapesetben 35 hüvelykes abroncsok helyére akár 37 colos gumik is kerülhetnek.

Első és hátsó alvázkamerákkal segíti majd sofőrjét az elektromos Hummer. A kamerákat természetesen strapabíró burkolat mögé helyezik és mosó funkcióval is ellátják. Azért biztos, ami biztos alapon páncélzatot kap a drága akkumulátorcsomag. A légrugózás szükség esetén akár 149 mm-t is emelhet a karosszérián.

Egy Hummer villanymotorral? Itt tart a világ 2020-ban

Nem csak a környezetből jövő ingerekre, hanem valósidejű adatokra is támaszkodhat majd a nehéz terepre tévedt vezető. Az abroncsnyomás, a dőlésszög, vagy a leadott nyomaték értékét egyaránt a 13,4 colos központi kijelzőn, illetve a 12,3 hüvelykes műszerfalon lehet követni.

Az előzetes kalkulációk alapján 560 km-es hatótávolságra lesz képes a Hummer EV. A Porsche Taycanhoz hasonlóan 800 V-os elektromos rendszer villámtöltése akár 350 kW-os is lehet, vagyis 10 perc alatt 100 mérföldre (160 km-re) elegendő áramot lehet az akkumulátorokba pumpálni.

Íme a bizonyíték: a benzinmotort száműzték a terepjáróból

A gyártó állítása szerint Amerikában mintegy 320 ezer kilométernyi (engedélyezett) közúton lesz önvezetésre képes a rendszer – amely többek között automata sávváltásra is képes. Ha pedig saját kézbe vennénk a kormányt, a Watts to Freedom funkcióval szabadíthatjuk fel a jármű mélyén lakozó energiát. A hatalmas méretek dacára is nagyjából 3 másodperces 0-100-as gyorsulási értékre számíthatunk az autótól.

A gyártás mintegy 12 hónap múlva indulhat Detroitban, a 2,2 milliárd dolláros beruházással modernizált gyárban. A minden jóval kibélelt csúcsváltozat ára a tengerentúlon átszámítva kb. 35 millió forint lesz. Hivatalos forgalmazásra felénk nem számíthatunk, de mire átfáradna a típus az Atlanti-óceánon, az ára a vámok és áfák okán biztosan 50 millió forint fölé emelkedne.