Klasszikus fényezéssel tér vissza egy klasszikus név a britekhez – még ha csak átmenetileg is. Elég megkapóra sikeredett a Jaguar F-Type Heritage 60, nem is túlzás az inspirációt nyújtó járműhöz mérni. Ez a modell pedig nem más, mint a legendás E-Type, amely egyébként – talán nem lepődnek meg – éppen 2021-ben lesz hatvan éves.

A Sherwood Green (már a neve is micsoda történelmi utalás) színű F-Type nem csupán szépségével, de ritkaságával is értéket képvisel: mindössze hatvan darab készül a kétüléses sportautóból. Ráadássul kézzel, ugyanis az összeszereléssel a Jaguar Land Rover házi műhelyét, vagyis az SV Bespoke csapatát bízták meg.

Bizonyára sokan örülnének, ha az állandó kínálat része lenne a Sherwood Green fényezés

A Special Vehicle Operations gondoskodik a keménytetős kupéként és vászontetős kabrióként is rendelhető autó fényezéséről. Nem árt tisztázni, hogy a sherwoodi zöld árnyalat nagyjából olyan ikonikus szereplő a Jaguar-történelemben, mint mondjuk a Rosso Corsa a Ferrari históriájában. Éppen csak annyi a különbség, hogy a Jag a hatvanas évek óta pihenteti a saját ’szent’ színét.

A gyönyörű dukkózást szemrevaló, 20 colos keréktárcsák, krómozott alkatrészek és egy nagyon különleges E-Type jelvény egészíti ki. Az összhatás már majdnem olyan jól mutat, mint az E-Type, amely többek szerint a valaha készült (egyik) legszebb autó.

Természetesen nem ugyanolyan a két autó, de sikeresen idézi az F az E-t

Windsor bőrből készül az utastérben található kömény és ébenfa színkombinációjú kárpit, és az igényesség jegyében alumínium burkolatot kap a középkonzol. Szinte aprók a belül elhelyezett E-Type emblémák (ezeket az érintőképernyő fölött, illetve a küszöbökön érdemes keresni), az évfordulós utalás pedig a dombornyomott fejtámlákon is megjelenik.

Akár visszafogottnak is jellemezhetjük a jármű esztétikumát, de biztos nem ez a helyes jelző a hajtásláncra, hiszen az F-Type R kompresszoros V8-asát építik be az ünnepi kiadásba. Az ötliteres erőforrás 583 lóerős csúcsteljesítményre és 700 Nm-es nyomatékra képes. A szokásos katalógusértékek közé tartozik a négy másodpercen beüli sprintidő, illetve a 250 km/h fölé kúszó végsebesség.

Kupé vagy kabrió – ez itt a kérdés

A nyolcfokozatú automata és az összkerékhajtás egyaránt a teljesítmény minél hatékonyabb és magabiztosabb átvitelén szorgoskodik. Az sosem baj, ha egy autó nem csupán a szépségéért, hanem belső tulajdonságaiért is szerethető. Szükség is lesz a fokozott vonzerőre, hiszen a születésnapos kiadás vélhetően jóval drágább lesz még az F-Type R-nél is, pedig ez utóbbi kivitel árlistája is bőven harmincmillió forint fölött kezdődik. Ennek ellenére biztosan akad majd hatvan olyan ember, aki hajlandó lesz kifizetni az emberi erőforrás bevonását és még inkább a Heritage 60 különlegességét.