Mire jó egy versenyautó, amivel nem lehet versenybe szállni? Rekordokat dönteni! – minden bizonnyal ez járt a McLaren illetékeseinek a fejében, amikor rábólintottak a 720S GT3X tervére. A már létező GT3-as versenyautóra alapuló modell ugyanis alaposan felgyorsulhatott azzal, hogy fittyet hány a FIA szabályozásaira.

Mivel semmi sem kötötte a fejlesztők kezét a tervezésnél, így első és legfontosabb lépésként utasülést tettek a GT3-as versenyautóba, még ha ehhez a beépített bukókeretet át is kellett építeni. Emellett a négyliteres, V8-as biturbó motort is felszabadíthatták, így átmenetileg 750 lóerő is érkezhet belőle (a tartós teljesítmény a modell elnevezéséhez hű 720 lóerő). A nagyobb turbókkal, kövérebb leömlőkkel és sok más átalakítással izmosított motor kézzel készül, és nagyobb teljesítményű hűtésrendszer is jár hozzá, mint a GT3-as versenyautóhoz.

GT3, meg a ráadás - galéria

A karosszéria még erőteljesebb kiállását átfogó aerodinamikai módosítások okozták, amelyek jelenlétéről a hatalmas hátsó légterelő is árulkodik. Az állítható futómű változatlanul jön a GT3-as versenyautóról, de a fékek is nagyobb teljesítményűek. Belül igazi versenyautó maradt a típus, amely természetesen rendszámról nem is álmodozhat – szenzációs köridőkről annál inkább.

Tekintve, hogy a GT3-as versenyautó ára félmillió euró, az erősen limitált példányszámban készülő GT3X-ért akár nettó egymillió eurót is elkérhet a McLaren.