Nem véletlenül emlegetik a szívünknek kedves Kincsem néven a Jaguar C-X75 szellemi utódjának tekinthető autót. Fejlesztése egy magyar származású svájci vállalkozó (Bak Tibor) hathatós közreműködésének köszönhető, miközben a szakmai vezető nem más, mint Ian Callum, vagyis a Jaguar egykori vezető formatervezője.

A brit koponyákban megfogant műszaki megoldásokat szintén britek által megálmodott formába csomagolják – ezek után nem meglepő, hogy a gyártás helyszíne is az Egyesült Királyság. A ’többmilliós’ autó költségvetése minden bizonnyal elbírja a Kínainál magasabb bérszínvonalat.

Ahol Ian Collum ott van, ott mindig történik valami

Szénszálas, egy tömbből kialakított karosszéria, négy villanymotor, és egy pici, de a várhatóan V10-es kialakítás miatt extrém magas fordulatra képes benzines szívómotor – így szól tömören a recept. A 13 ezerig pörgethető erőforrás teljesítménye az ígéretek szerint meghaladja a 300 lóerőt, miközben hangja az F1-es autókét idézi – a turbókorszak előtti, szimfóniájuk miatt sokszor visszasírt versenygépek szólamait, tesszük hozzá gyorsan.

De a benzinmotor csak egy a sok hajtómű közül, a rendszerteljesítmény várhatóan hiperautós magasságokba repíti a Kincsemet. Ha pedig úgy hozza a szükség, a sofőr teljesen elektromos üzemmódra válthat, miközben a belsőégésű motor sosincs fizikai kapcsolatban a kerekekkel – vagyis egy klasszikus hatótávnövelős megoldásról beszélhetünk.

Ez a Jaguar tanulmányautója, ami végül nem került szériagyártásba

Ráadásul Bak Tibor szeretné tovább fokozni a magyaros lendület és a brit szakértelem ötvözését. Tervei szerint 2025-ben indulhat hódítóútjára az új, magyar székhelyű, szuperluxus (ár)színvonalú márka. A Rolls-Royce Cullinan kategóriájába szánt SUV-kat Callum tervei alapján, Helvetia néven gyártják majd hazánkban.

De vissza a Kincsemhez: a legendás versenyló 54 győzelmére utal az 54 darabosra tervezett széria. Őszre várható az első életnagyságú agyagmodell elkészítése, a prototípus pedig a 2022-es Festival of Speeden léphet porondra. Vagyis a 19. század után ismét egy villámgyors magyart csodálhat a goodwoodi közönség.

Hasonló méretű és arányú lesz a Kincsem is

Bár a Kincsem méretben és elrendezésben is a Jaguar C-X75-re hasonlít, Bak úr szerint a formaterv egyáltalán nem emlékeztet majd a 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott tanulmányra. A Kincsem benzines erőforrását egy jól ismert, F1-ben is jegyzett gyártó szállítja, a karosszéria egy, a motorszállítóval partneri viszonyban álló cég nevéhez fűződik, a villanymotorokat egy (saját járműveket is előállító) szintén brit gyártól szerzik be.

A fenti vállalatokat még idén megnevezik, addig is idézzük fel a C-X75-tel kapcsolatos, lassan évtizedes elképzeléseket: az autó, bár végül nem került gyártásba, a Williamsnél készült volna – Grove-ban a feljegyzések alapján 3 év alatt akár 250 darabot is képesek lettek volna elkészíteni a hasonló összetettségű járműből.

Négy villanymotor és egy szívó V10-es kerül a Kincsembe

Elég merész terveket szövöget tehát a magyarságáról nem elfeledkező befektető. Ami a projekt mellett szólhat: az elektromos forradalom eddig ismeretlen cégeket emelhet fel a hagyományos autógyártók magasságáig, és ne felejtsük el Ian Callumot sem – ha nem hinne a koncepcióban, bizonyára nem is adná hozzá a nevét.