A várakozásoknak megfelelően a Kia bemutatta történelmének első olyan elektromos modelljét, amely a tervezési fázisban már az első tollvonástól kezdve tisztán elektromos autónak született, a koreaiak elektromos autókra tervezett E-GMP padlólemezére épül. Íme, az EV6, amely az alig néhány hetet bemutatott Hyundai Ioniq 5 kétpetéjű ikertestvérének tekinthető.
Hiába a közeli rokonság, a két autó – azonos technikai alapok ellenére – teljesen más karakter: miközben a Hyundai Ioniq 5 retrós irányvonalat képvisel, a Kia jövőbe mutató formatervet kapott. Két teljesen más ízlésvilággal rendelkező vásárlóközönségre céloznak tehát a koreaiak, ami véleményünk szerint remek jó húzás volt részükről, hisz a két autó jó eséllyel nem fog egymástól vevőket elcsábítani.
A divatnak megfelelően (kupés tetővonalú) crossoveres az EV6 formaterve, a kompakt külső mérethez óriási utastér társul – galéria
A Kia EV6 teljesen új utakat járva egy modern megjelenésű kompakt crossover, amit kimondottan elektromosnak szánt platformja kivételes helykihasználással ruház fel. Leginkább persze a profil beszédes, amely lejtő tetővonalával, rövid csomagtérfedelével és magasra húzott hátsó lámpájával egy kupészerű tetővel felvértezett crossovert tár elénk, amely elöl-hátul modern LED-es világítást kap. A beltér szintén szupermodem, az aktuális iskolát követi és a Hyundai testvérhez hasonlóan a Kia újdonságában is minden egyes anyag újrahasznosított.
Az EV6 hossza 4,6-4,7 méter (még nem adták ki a pontos adatokat a gyáriak), vagyis a kompakt kategória nagyobb képviselőihez tartozik, amelyre a hatalmas, közel háromméteres tengelytáv is ráerősít. A típus 1,6 méteres magassága okán is magabiztosan kiálthatunk crossovert, a tekintélyes belső méretek ígéretét pedig az 1,89 méteres szélesség is megerősíti.
Modern, sőt, már-már futurisztikus a belső tér, a két küllős kormánykerék is ezt a hatást fokozza – galéria
Bár egyelőre várjuk a hivatalos műszaki adatokat a gyártól, a hajtásláncok terén minden bizonnyal a Hyundai esetében látott megoldásokat köszönthetjük, ennek megfelelően akkumulátorból rögtön kétféle akad, egy 58 és egy 72,6 kWh kapacitású; a közös nevező a villanyautóhoz mérten egészen tisztességes, 185 km/h-s végsebesség. A kis akkukkal és hátsókerékhajtással az újdonság nagyjából 8,5 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet, amelyhez 170 lóerő és 350 Nm nyomaték segíti a modellt.
Összkerékhajtás esetén hátul 163 lóerő és 350 Nm, elöl 72 lóerő és 255 Nm segít a hajtásban, a nagyobb számok pedig áldásos hatással vannak a menetteljesítményekre is: az összesen 235 lóerő és 605 Nm már 6 másodperc körüli 0-100-ra elég. Nagyobb akkuval nagyobb teljesítményre is számíthatunk: hátsókerékhajtással 217 lóerő és 350 Nm nyomaték szavatol 7,5 másodperc körüli gyorsulást, összkerékhajtással pedig 211+95=306 lóerő és változatlanul 605 Nm nyomaték hajtja a csúcsmodellt, amely 5 másodperc körüli 0-100-ával biztosan meglep majd sokakat.
A Kia EV6 a néhány hete bemutatott, retrós Hyundai Ioniq 5 testvérmodellje – erre a képre kattintva a Hyundai galériája nyílik meg
A Kia EV6 a Porsche Taycanhoz hasonlóan 800 V-os elektromos architektúrát használ, amely gyorsabb töltést tesz lehetővé. 10 százalékról 80 százalékra csupán 18 perc alatt tölthetünk (!), amennyiben találunk megfelelő töltőoszlopot (az autó legfeljebb 220 kW-tal tud tölteni) – másképp megfogalmazva 5 perc töltés elég a WLTP szerinti 100 kilométeres hatótávhoz. A maximális hatótáv megközelíti az 500 km-t a gyári adatok szerint, bár valós körülmények között az időjárási és a használati mód függvényében ennek inkább a 2/3-ával vagy legfeljebb 3/4-ével számoljunk.
Az új EV6 különben a koreaiak elektromos offenzívájának első modellje: a Kia vezetői elmondták, hogy 2027-ig további hat, tisztán elektromos modell piacra dobását tervezik. Addig is, első ízben már alig várjuk az új Kia EV6 (valamint a Hyundai Ioniq 5) árazását; amint kapunk pontosabb információt a hazai bevezetéssel és árakkal kapcsolatban, azonnal jelentkezni fogunk.
Jelenleg is erős az elektromos autók piacán a Kia-Hyundai páros, de az EV6-tal és az Ioniq 5-tel egy nagy lépést tesznek a jövő irányába a koreaiak