A Volkswagen hivatalosan is lerántotta a leplet a Golf GTI Clubsport 45-ről. A beszédes nevű típus az eredeti Golf GTI 45. születésnapjának állít emléket, méghozzá azzal, hogy a Clubsport jól ismert receptjéhez ad némi plusz fűszert.

A limitált példányszám és az ebből következő fokozott értékállóság csak az egyik érv a Clubsport 45 mellett, hozzá még gazdagabb alapfelszereltség (így például sport kipufogórendszer és sebességhatároló nélküli Race csomag) és számos kiegészítő társul. Utóbbiak sorát gyarapítja a feketére fényezett tető az ugyancsak fekete hátsó légterelővel és visszapillantó tükrökkel, valamint az ünnepi matricázás s a vörös szín gyakoribb feltűnése.

A motortérben nincs változás: a kétliteres turbómotor 300 lóerőt és 400 Nm nyomatékot ad a sofőr lába alá, amelyet szériában hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbít az első kerekekhez – megfelelő tapadás esetén 6 másodperces 0-100-as sprintet biztosítva. Utóbbit (azaz a megfelelő tapadást) segíti az első tengelyre épített elektromechanikus vezérlésű differenciálzár és a Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsok.

A kormányküllő 45-ös matricája visszafogott ünneplése az évfordulónak

Az ünnepi Clubsport 45-ös kiadás csak Európa néhány kiváltságos piacán lesz rendelhető a holnapi naptól, hazai forgalomba helyezéssel számolva közel 19 millió forintos alapáron.