Gondoltuk, hogy a Le Mans-i 24 órás verseny új szabályozása, az LMP1 helyett érkező költséghatékonyabb, izgalmasabb Hypercar kategória sok beszállót vonz, de a helyzet még annál is jobban alakul, mint vártuk. A Toyota, az Audi, a Peugeot és a Porsche után újabb ikonikus versenyző, a Ferrari is rajthoz áll, ezzel pedig minden idők legnagyobb megmérettetése számíthatunk. Már alig várjuk.

Az idei év még átmeneti lesz: a Toyota érkezik be a saját versenyautójával a Hypercar kategóriába, de 2022-ben már jönnek az új beszállók, 2023-ban pedig a Le Mans-i 24 órás élkategóriájának legnagyobb szereplői csapnak össze – a versenyautóknak pedig utcai megfelelőjük is elkészül. Hogy mennyire fontos lépés ez a versenysport számára, azt talán a történelmi tény bizonyítja legjobban, hogy utoljára még 1965-ben győzedelmeskedhetett a Ferrari Le Mans-ban. Ez pedig nem most volt, pedig a márka egyik alapkövét éppen ez a legendás győzelem adja.

A Ferrari versenyautója 2023 nyarán áll rajthoz, ám addig is minden bizonnyal hallani fogunk róla – az utóbbi években az élkategóriában jóformán egyszereplős Le Mans pedig minden jel szerint a régi fényében fog tündökölni. Reméljük, hogy a Ford illetékeseinek is beugrik egy ötlet.