Több független forrás szerint is már nagyban fejleszti a Ford azt a Rangert, aminek az oldalán az üzemanyagbetöltő mellett elektromos csatlakozónyílás is lesz. A konnektoros hibrid hajtáslánc a platós modell új generációjában érkezik – de már a premier sincs annyira messze.

A zöldrendszámos (már amíg még kaphat) pickup érkezése persze csak idő kérdése volt, hiszen az EU szigorú károsanyag-kibocsátási irányelveinek más megoldással nem lehet megfelelni. Ugyanakkor lényegében bármilyen motorral lehet ezt a rendszert párosítani a politika döntéshozóinak minimum megkérdőjelezhető irányelvei alapján, így hát itt sem lesz szó elspórolásról és a hatékonyságon való túlzott lovagolásról. Vagyis a 2,3 literes négyhengeres turbómotort kapjuk az elektromos hajtás mellé, ami rendszerszinten közel 400 lóerős teljesítményt és 680 Nm nyomatékot ráz ki magából.

Már csak az a kérdés, hogy milyen elrendezésre számíthatunk, de valószínűleg a mechanikus összkerékhajtásról nem mond le a gyártó, így a váltóval közös házba épülő elektromotor száll be a hátsó, majd kapcsolás után mindkét tengely hajtásába.

A (képen látható) Thunder és a sportos MS-RT csomagokkal idén bővül a Ranger kínálata, jövőre számíthatunk az új generációra

Ha tippelnünk kellene, a Ford az idén még teljes mellbedobással igyekszik megfogni az ügyfeleket a friss Rangerrel (erre következtethetünk az új változatokból), és a jövő évben várhatjuk a következő generáció premierjét, vele a konnektoros hibriddel.