Darabokban már járt nálunk. Sőt, tulajdonképpen nem is őt kértük, de végül őt kaptuk. Váratlan vendégként okozott-e csalódást a Ford C-Maxok csúcsa? Elsőre talán igen, de hosszabban elbeszélgetve vele felfedeztük erősségeit is.

Add a comment

Vélhetően a világ legszélsőségesebb sportos autói ők. Csak éppen nem abban az értelemben. Ikonikussá vált történelme alatt a Mazda egyedülálló módon Wankel-motorral szerelt RX-sorozata kapott hideget és meleget is. Ráadásul mindkettőt okkal. Hogy most, az évek távlatában mire képesek a különc négykerekűek, azt egy-egy, modellfrissítés előtti és utáni, első generációs RX-7 és RX-8 vizsgálatával derítettük ki.

Add a comment

Az biztos, hogy tesztautónk alaposan elhúzza a vásárlók orra alatt a mézesmadzagot. 184 lóerős és automataváltós, mégis keveset fogyaszt. Összkerékhajtású, emelt magasságú, de sportolásra is fogható. Bőséges teret kínál négy fő (sőt, akár öt) és csomagjaik számára, miközben külső méretei sem okoznak problémát a manőverezésnél. Igényes, masszív, prémium, ám ahhoz képest mégis viszonylag megfizethető. De vajon tényleg ennyire jó a BMW X3 új generációja?

Add a comment

Már előre mosolyogtam. Mikor az autós média még heves mozdulatoktól, kérdőjelektől és értetlenkedő véleményektől volt hangos, már jól sejtettem, hogy a Lexus mit akar. A japán gyártó a maga sajátos módján olyan prémium kompakttal érkezett kissé megkésve a népszerű szegmensbe, amely úgy gyors, hogy lassú és úgy kényeztet, hogy közben éberen tart. Az ellentmondások elbűvölnek, no de találunk-e fogást a CT200h koncepcióján?

Add a comment

Miután a Chevrolet bevonult az öreg kontinensre, a márka lassan a termékeihez okkal társuló népszerűségre tesz szert. A konkurencia elleni harcba nagy reményekkel indulhatnak a forgalmazók, hiszen a tavalyi üzleti évben világszerte több mint 4,25 millió Chevrolet találta gazdára, s ebből 477.194 darabot Európában helyeztek forgalomba. Vajon ezek után a hazai vásárlók is büszkén mondhatják el magukról, hogy egy „Chevy” tulajdonosai lettek? Erre a kérdésre adhat választ a ráncfelvarráson áteset új Captiva.

Add a comment

Az Opel utóbbi négy évben látható örömteli feltámadásának első gyermeke, az 2009-es Év Autója címet is bezsebelő Insignia már többször bizonyított nálunk, így jelen tesztünkben nem is hagyományos, általános értékeivel próbál meggyőzni minket a nagyra nőtt, gyönyörű vonalakkal megáldott modell. A piros, OPC Line sportcsomaggal díszített ötajtós újdonságértéke hajtásláncában rejlik, motorja ugyanis a benzinüzem mellett gyárilag fel van készítve az alkohollal történő munkavégzésre is.

Add a comment

A történet még a Mitsubishi i-MiEV bemutatóján kezdődött - ott pattant ki ugyanis a fejemből, hogy előre beígért 150 km-es gyári ciklus szerinti (vagyis inkább elméleti) hatótávolság ide vagy oda, én bizony nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mit is tud valójában a kis gyémánt. A próbatétel ötlete szerencsére a márka hazai importőrének is felkeltette érdeklődését, így megkaptuk négy napra az autót – és természetesen alaposan leteszteltük a villanyos törpöt, amelyről az köztudott, hogy az adókedvezmények hiányában drága, az viszont nem, hogy a mindennapokban mennyire is használható. Az együtt töltött idő alatt szerencsére mindenre választ kaptunk.

Add a comment

Az új Astra járt már nálunk számtalan gúnyába öltözve: dízelmotorral, a remek 1,4 literes feltöltőssel, a csúcsot jelentő 180 lovas 1,6 turbóval, kézi váltóval, automatával, ötajtósan és kombiként is. Ezúttal viszont olyan példányt kaparintottunk kezeink közé, ami talán sokkal közelebb áll a vásárlók pénztárcájához, mint az eddig vallatóra fogott példányok.

Add a comment

Az 1968-as évjáratú kupéval való találkozás miatt több szempontból is szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen az autó éppen egy olyan korszakból csöppent közénk, ahol a technika fejlettségi színvonala már lehetővé tette a felhőtlen vezetési élményt szolgáló környezet megteremtését, de mégsem jutott el addig a választóvonalig, aminek átlépése után a sofőr szerepe már elhanyagolódni kezdett. Add a comment

Már több mint egy hete történt, hogy a legendás W126-os kódjelű S-osztályos Mercedes alapjaira épített kupéban, a sokak álmát képező 560 SEC-ben tölthettem néhány kilométert, emlékezetemben mégis máig hallom a tulajdonos mosolyogva kiosztott utasításait: „Nem szükséges annyira finomkodni, húzd meg rendesen! Nem fog letörni; ne félj, nem feltétlenül kell azzal ennyire kesztyűs kézzel bánni, ez meg van építve! Lendítsd meg nyugodtan az ajtót, hisz’ vasból van! – nem mai műanyagautó”... Add a comment

A Suzuki Swift gyakorlatilag az esztergomi gyártás kezdetével beírta magát Magyarország történelmébe, és szépen lassan kis hazánk első számú, legkedveltebb (kis)autójává nőtte ki magát, ám a válság és a többi márka árcsökkentési politikája már árnyaltabbá varázsolta az összképet. Lássuk, az új Swift képes-e hű lenni saját történelméhez és ott maradni a toppon!

Add a comment

A Mitsubishi ASX a különlegesebb dízel hajtáslánc után az új fejlesztésű 1,6 literes benzinmotorral, ötfokozatú kézi váltóval és elsőkerékhajtással érkezett hozzánk, a dízelhez mérhető takarékosságot állítva magáról. Természetesen megvizsgáltuk, hogy valójában mire képes.

Add a comment

A Mazdánál is van Karácsony. Csakhogy az nem decemberben, a jó fiúknak, hanem a tavasz kiteljesedésével, az újságírók számára érkezik – szinte nem is volt esztendő, melynek során nem csalhatott volna mosolydalokat a japán gyártó legendás élménygyára a tesztelők orcájára. A tavalyi évfordulózás után ezúttal a két évvel ezelőtti ráncfelvarrás során legtöbbet változott csúcsverzión volt a sor, hogy kenyérre kenje mindenki szívét. Ez teljesült esetünkben is, noha az objektív kritikával szemben ő is elzsibbadt kissé.

Add a comment

Mit mondhatnék egy olyan autóról, aminek három legnagyobb problémája, hogy kevés helyre tudjuk elrejteni benne kacatjainkat, hogy különösen nagy a fordulóköre, ami megnehezíti a városi manőverezést, és hogy pontatlanok, kis túlzással használhatatlanok feláras parkoló radarjai?

Add a comment

Az új Citroën C4 bemutatásával a francia gyártó nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen a bővülő szegmens éppen az autóipar azon szelete, melyben igazán vérre menő csatát vívnak egymással a konkurensek, s a vásárlók kegyeiért tolongó típusok listája olyan hosszúra nyúlik, hogy azokat felsorolni is napestig tartana. Mivel forgalmazó és a szerkesztőség szoros időbeosztása miatt a bemutató után is hosszú heteket vártunk a tesztautóra, a szokásosnál nagyobb izgalommal vettük át a tetszetős, és első pillantásra is minőségi benyomást keltő slusszkulcsot.

Add a comment