Múlt heti tesztünk révén már részletesebben is megismerkedhettek a Ford Focus legfrissebb, harmadik generációjával, pontosabban annak négyajtós, 115 lóerős gázolajos 1.6 TDCI változatával. És talán emlékeznek még a cikk zárására: azt ígértük, hogy ezen a héten egy még finomabb verziót fogunk bemutatni Önöknek – és hogy a körítést még izgalmasabbá tegyük, a Focusok krémjéhez elkértük az Autó Pult szerkesztőségének véleménye szerint a kompaktok jelenlegi legjobbját, az Opel Astrát.

Add a comment

Múlt heti tesztünk révén már részletesebben is megismerkedhettek a Ford Focus legfrissebb, harmadik generációjával, pontosabban annak négyajtós, 115 lóerős gázolajos 1.6 TDCI változatával. És talán emlékeznek még a cikk zárására: azt ígértük, hogy ezen a héten egy még finomabb verziót fogunk bemutatni Önöknek – és hogy a körítést még izgalmasabbá tegyük, a Focusok krémjéhez elkértük az Autó Pult szerkesztőségének véleménye szerint a kompaktok jelenlegi legjobbját, az Opel Astrát.

Add a comment

Már alig vártuk, hogy kezeink közé kerülhessen a Ford Focus vadonatúj, harmadik felvonása, hiszen a kölniek büszkesége 1998-as megjelenése óta alapjaiban felforgatta a népes kompaktok táborát. Nincs is mit hosszasan mellébeszélni: a típusnak mind a kategóriareformáló első, mind a jóval konzervatívabb második generációja kasszasiker lett, így a gyártó mérnökeinek szép nagy teherrel a vállukon kellett belevágniuk az új modell tervezésébe.

Add a comment

Tesztalanyaink az egyterűek utóbbi években egyre csak gyarapodó, széles skáláján belül felépítésüket tekintve talán nem is lehetnének különbözőbbek egymástól, kicsit jobban elmerülve a részletekben mégis számos közös pontot találhatunk a franciák és a koreaiak portékái között; létezésüknek lényege pedig gyakorlatilag megegyezik: mindkét négykerekű hét személynek A pontból B-be történő eljuttatását képes véghezvinni – hozzáteszem, teljesen eltérő minőségben, de erről egy kicsit később.

Add a comment

A Nissan szép kis nimbuszt alakított ki magának a terepjárók kategóriájában, így már alig vártuk, hogy kipróbálhassuk, mire képes a márka ezen a téren, ha apait-anyait belead. A lehetőségre szerencsére nem kellett sokat várni, szerkesztőségünknél ugyanis nemrégiben tiszteletét tette a Pathfinder V6-os, Infiniti-génekkel felruházott verziója.

Add a comment

Talán emlékszik rá, kedves olvasó: alig három hónapja Vajda kolléga igencsak elismerően nyilatkozott a Peugeot újdonsült, immáron megkomolyodott középkategóriásáról, az 508-ról a hivatalos menetpróba végeztével. Viszont a menetpróbák rövidségük miatt közel sem olyan relevánsak, mint az egy hetes tesztciklusok. Lássuk tehát, hogy a hosszabb próba során az 508 teljesítette-e a tőle elvárt színvonalat!

Add a comment

Először is, szívből gratulálok a Renault marketingeseinek – az intenzív reklámkampánnyal olyan hathatósan elterjesztették a Latitude (jó) hírét, hogy már az első kilométereken ablakból kilógó autósok faggattak a modellről. Én viszont már sajnos nem tudok túl jó hírekkel szolgálni...

Add a comment

Talán emlékeznek rá: alig egy hónapja történt, hogy a nemzetközi menetpróbát követően bemutattam az Opel Corsa immáron másodszor – ez esetben leginkább optikailag - frissített változatát. És ahogy megkezdődött a hazai forgalmazás, az importőr máris rendelkezésünkre bocsátott egy tesztautót, mégpedig egy vidámra összekonfigurált ötajtós példányt.

Add a comment

Sokan csak unalmas, elcsépelt – főként dízelmotoros – cégautóként tartják számon, amely nem tud kitörni abból a skatulyából, amibe társadalmi pozíciója rangsorolta. Pedig a Ford Mondeo még ezen szerep betöltésénél is sokkal-sokkal többre képes. A recept egyszerű: egy igazi business class jellegű felszereltség és egy egészséges benzinmotor párosa messze kiemeli hétköznapibb testvérei közül. Nézzük, mennyire tudja levetkőzni a Mondeo a kollektív igásló képét!

Add a comment

Számos gyártó/márkanév akad, melyek emlegetésére alaposan felgyülemlik a benzingőz már egy átlagember vérében is. És mind közül talán a Lotus az, amit a legtöbb sportautót körüllengő fényűzés, divat és demonstrálási cél helyett legtöbben a kompromisszummentes sportosság és az őszinte mérnökiség filozófiájával azonosítanak. Nem hiába: Colin Chapman a hangsúlyos könnyűépítéssel épp oda tette le a márka alapító mérföldkövét, ahová a legtöbben tartozni vágynak: a versenypálya kellős közepére.

Add a comment

Az autózás modernkori történelmében talán nem is találunk olyan szegmenst, amely nagyobbat fejlődött volna, mint az alsó-középkategória. Ez első pillantásra tetten érhető már csupán a méretgyarapodáson is, amit persze az árcédulák hízása is tükröz; de így is egyértelmű: egy átlagos igényekkel megáldott családot tökéletesen kiszolgál egy ilyen modell – pláne, ha puttony is jár hozzá.

Add a comment

Hogy mi a különlegessége a kipróbált fehér Avensisnek? Valójában semmi; ezúttal szó sincs új modellről, vagy modellközi frissítésről. Na jó, elárulom: egy hívogató felszereltség-csomag miatt került hozzánk a már jól ismert típus. Ehhez jön még, hogy az Autó Pultnak eddig még nem volt szerencséje a több mint 3 éve kapható típushoz, így most végre le tudtunk csapni egy tesztautóra.

Add a comment

Megfontoltan, de csak-csak megérkezik a tavasz: reggelente a madarak hangjátékára kelhetünk, az ébredező természet illatai és a nap lágy sugarai pedig már önmagában boldogságot csalnak szívünkbe. A plusz energiával felvértezve pedig bele is vághatunk a tavaszi nagytakarításba. És ha ezt igazán nagyban végezzük, mi is hasznosabb segítőtárs egy kellően tágas kombinál – mint amilyen például az új Opel Astra ST.

Add a comment

2010-ben Autó Pult Év Autója kategóriagyőzelemmel és közönségdíjjal is gazdagodott – ez már sokat elmond az új F-szériás 5-ös BMW-ről. A paletta viszont a kombi változat megérkezésével kezd teljessé válni: alaposan megvizsgáltuk, hogy puttonnyal is megállja-e a helyét a modell.

Add a comment

A Volvo egy hónapja, a Genfi Autószalonra már tapintható közelségbe hozta a hazánkban alig fél éve kapható V60 jövőbemutató, két litert fogyasztó, több mint 280 lovas hibridváltozatát, ám nekünk ezúttal a tesztautó személyében kevesebbel kellett beérnünk – már ami a fogyasztás-teljesítmény mátrixot illeti.

Add a comment