Talán emlékeznek rá: alig egy hónapja történt, hogy a nemzetközi menetpróbát követően bemutattam az Opel Corsa immáron másodszor – ez esetben leginkább optikailag - frissített változatát. És ahogy megkezdődött a hazai forgalmazás, az importőr máris rendelkezésünkre bocsátott egy tesztautót, mégpedig egy vidámra összekonfigurált ötajtós példányt.
A fekete tető nem éri meg árát, de a sárga szín vidámHogyisne tette volna, hiszen a Corsa ráncfelvarrásának egyik legfontosabb momentuma a személyre szabhatóság: sosem lehetett még ilyen sokféle összeállításban megrendelni az Opel lassan 30. életévét ünneplő típusát; akadnak a kínálatban különböző méretű és formájú, fehér/fekete/ezüst kerekek, csíkozások, ráadásul a Color Edition (színes kiadás) szériához a karosszériától eltérő színben (feketében) pompázó tetőt is kaphatunk. Utóbbi különben a nálunk a húsvéti ünnepek alatt jó szolgálatot teljesítő tesztjárgány esetében is jelen volt, bár azt erősen kétlem, hogy megéri 103 ezer forintos felárát. Sőt, ki merem jelenteni: nagyon nem éri meg, főleg annak tükrében, hogy a Corsát ennyi pénzért a kedvező áron kínált extráknak köszönhetően szinte „fullosra” felszerelhetjük, ráadásul a fekete tető intenzív napsütésben érezhető kazánhatást vált ki. De a vidámabb, fiatalos lelkületűeknek az egyébként ingyenes „Sunny Melon” (napos dinnye) fényezést tiszta szívből tudom ajánlani.
A feszeskés futómű hangolása jó kompromisszum; a 215 mm széles sportabroncsokkal meglepő kanyartempóra képes a Corsa
A tetőhöz képest már-már vicces a 17 colos, szintén feketére fényezett alukerekek 21 ezer forintos felára (a Color Edition esetében), ám a divatos garnitúráról annak ellenére is lemondanék, hogy az 5x2 küllős felnik a rajtuk feszülő 215/45-ös papucsokkal igencsak jól állnak a Corsának. EnnNagyon olcsók a nagy felnik, de nem ajánlom őketek több oka is akad: egyrészt érezhetően negatív hatással vannak a rugózási komfortra, másrészt mondjuk a józan, 185 mm széles (/65-ös) 15-ösökhöz képest jelentősen növelik a fogyasztást, harmadrészt az erőforrások szomorúbban térítik forgópályára a nehéz tappancsokat, ráadásképp pedig "öröm" lesz rájuk később gumit venni. Persze az éremnek két oldala van: az amúgy is (Opelosan) feszesre hangolt Corsát meglepő kanyarképességekkel ruházzák fel, mi több, a nem is olyan kevés extra tapadó-felületnek köszönhetően az elöl apró tárcsákkal, hátul pedig dobfékekkel operáló, egyébiránt jól adagolható fékrendszer vidámabban zabolázza meg a nem is olyan könnyű villámos mozgási energiáját.
Apropó, futómű. A mérnökök az egyszerű rendszer technikáját érintetlenül hagyták, ám a hangoláson és a zajszigetelésen dolgozgattak, és ez szerencsére érezhető Halkabban fut és komfortosabb a jóindulatú Corsais. Nemrégiben a modellfrissítés előtti, extratakarékos kivitelét (az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy az EcoFlex lejjebb hasal testvéreinél) hangos csillapításáért és durva futásáért szidtuk, ám a mostani tesztautó esetében erről szó sem volt: a futómű még a széles, peres abroncsokkal megspékelve is tűrhetően kirugózta a kirugóznivalót, stabilitását pedig elismerő szavakkal illethetem - szó sincs néhány kategóriatárs bizonytalanságáról. Ennek ellenére a konfigurációban találtam egy idegesítő bakit: a „repertoárban” a 83 ezer forintért kínált oldallégzsákok szerepeltek, ám ezekre a biztonsági csomag keretén belül csak 17 ezer forintot kellett volna rádobni az ESP-hez, amire sajnos nem került sor – szerintem véletlenül se hagyják ki ezt a százezres csomagot.
Ki ne hagyják a remek Touch&Connect rendszertAmint fentebb említettem, a Corsához bizony nagyon korrekt áron kínálja az importőr az extrák nagy részét, és emiatt sok mindent tényleg nem érdemes elvetni. Tempomat és fedélzeti számítógép 19 ezerért – na ne vicceljenek, kötelező! Klímaberendezés és MP3-as hifi 300 ezerért? Még inkább.
És folytathatom a listát: fűthető külső tükrök 9 ezerért, tolatóradar 61-ért, állítható magasságú utas ülés 14-ért stb. De 139 ezer Nagy tengelytáv = tágas utastérforintot mindenképp érdemes még a végére tartogatni, amiből 68 ezret a fűthető első ülések illetve a télen extra hasznos (és a kategóriában egyedülálló) kormányfűtés tesz ki, a maradék 71.000 forint (az MP3-as rádióhoz képest) pedig a remek Touch&Connect multimédiás rendszerhez kell, amely már a bemutatón is meggyőzött minket. Nem csoda: sehol máshol nem adnak 71 ezer forintért színes érintőképernyővel operáló, meglepően ügyes navigációs rendszert, egy tökéletesen működő, a telefonkönyvet is áttölteni képes Bluetooth-os kihangosítót illetve egy USB-csatlakozót. Higgyék el, a Corsához ezt kár és vétek nem megrendelni, hiszen komoly luxust csempész a kiskategóriás életbe.
Na jó, igazából akkor sem lenne okunk morgolódni, ha az alacsonyra pozícionált, ám nagyon hasznos és szerethető Touch&Connect nem lenne. Hisz’ az utastér formái kedvesek, a kialakítás logikus, az összeszerelés precíz - az anyagok ugyan kemények, de az összhatás impresszív -, tárolóhelyből pedig szintén eleget kaptunk a belsőépítészektől. Szó mi szó, vidám itt az élet (ehhez a lépten-nyomon felbukkanó sárga varrások is hozzájárulnak), amiből a kategóriaviszonylatban kiemelkedően nagyméretű, kényelmes ülések és a bőséges helykínálat nagy szerepet játszik.
(Cikkünk a második oldalon folytatódik.)