A Supra, mint név nagy ikon az autórajongók körében... ha jól sejtem, cseppet sem kell magyaráznom kedves Olvasóinknak tesztalanyunk előtörténetét, hiszen önmagában az autós történelem egy fontos darabkája. Ezúttal a könnyedebb, kétliteres újkori Suprát fogtuk vallatóra, ami belépőmodellként is szerethető élménygyárosnak bizonyult.

Add a comment

Ha azt mondod, Toyota, rávágom, hogy Prius, Corolla vagy Yaris, esetleg Land Cruiser… na de a fiatalabb, fiatalosabb korosztályt már nem ezek a típusok mozgatják meg. Manapság inkább már a trendeknek megfelelő crossovereket keresi mindenki. A japánok pedig nem hagyják ki a ziccert, és persze kiszolgálják az ő igényeiket, mégpedig minden szinten – ezúttal a kis Yaris emelt verzióját, az Aygo X érkezéséig a belépő méretkategóriát képviselő Yaris Crosst fogtuk vallatóra, elsőkerékhajtással és hibrid rendszerrel felvértezve.

Add a comment

Manapság mi más lenne ajánlhatóbb egy családnak, mint egy divatos és praktikus, na meg persze tágas crossover, ami konnektoros hibridként még jobban ki tudja szolgálni egy kisebb família igényeit, bizonyos határokon belül akár emissziómentesen. A Peugeot ráadásul kiterjedt modellpalettával rendelkezik e téren, mi pedig nem voltunk restek próbára tenni a PHEV hajtáslánccal felvértezett, no meg persze friss 3008-ast.

Add a comment

A crossoverek és SUV-k divattengerében manapság egyre kevesebb alkalmunk nyílik a hagyományosnak tekinthető kategóriákban elmélyülni. Sebaj, ezúttal az ötajtós Kia Ceed bőrébe bújtatott 160 lovas turbómotor mutatta meg, hogy igenis, van még a mindennapokra kívánható, józan kompakt.

Add a comment

Ha végignézzük a MINI család maxira bővült kínálatát, viszonylag könnyen beazonosíthatjuk a leginkább maszkulin tagot: a Clubman a klasszikus Mini felélesztésének második etapjaként már közel 15 esztendeje kísér minket, most pedig legújabb, legfrissebb verziójában vettük górcső alá. A hatajtós modell különösen elegáns konfigurációban, ráadásként pedig kétliteres benzines turbómotorral érkezett hozzánk. Egy kis csavarral. Meg még eggyel.

Add a comment

Kizárólag négyhengeres lágy hibridként kapható modell, igény szerint automata váltóval, akár összkerékhajtással. A háromhengeres törpemotorok, illetve a kizárólag elsőkerékhajtással elérhető SUV-k korában már ez a tizenegy szavas felsorolás is üdítően hat. Drágán mért autóiról ismert márka autójáról beszélünk? Elárulom: nem. Szinte megdöbbentő, de egy olyan gyártó modelljéről van szó, amely szinte sosem kacsingatott a prémium szegmens felé. Ráadásul nem is valami óriási méretkategória képviselőjével állunk szemben, hiszen a típus a kompakt SUV modellek közé sorol be.

Add a comment

A hibrid technológia már lényegében két évtizede velünk van, azóta benzin-elektromos, vagy ritkább esetekben dízel-elektromos hajtásokban jelentősnek mondható előrelépést a PHEV kialakítás, azaz a nagyobb akkuval hosszabb tisztán elektromos autózást lehetővé tevő, konnektorról tölthető típusok megjelenése jelenti. Hogy mennyire elérhető már e technológia, tesztalanyunk is remekül mutatja: családi kompakt kombiként a Kia Ceed SW PHEV vonzó alternatívát kínál némi kompromisszum árán.

Add a comment

Hujber Zita tanárnőnk már akkor trendi volt, amikor még ezzel a fogalommal csak ismerkedett az ország. Persze, ha valakinek, akkor neki illett is annak lennie, végtére is turizmus tantárgyunk tanítójaként pont egy olyan szakágat képviselt, amely bizonyos tekintetben a látványról szól. Egy 2002-es évjáratú Volkswagen Polót használt, tudják, a dupla körlámpásat. Méghozzá lila színűt, mert hát – ahogyan azt mindig kihangsúlyozta – az jól megy a lila kabátjához.

Add a comment

Kisautósan vidám és crossoveresen trendi? Bizony, ma a kisméretű crossovereket viszik, mint a cukrot, nem véletlenül. A helykínálatban kompaktokhoz közelítő kategória épp emiatt ár/érték arányával csábít, amire Kia Stonic tesztalanyunk rátesz egy lapáttal: dögössége vitathatatlan, egyliteres turbómotorja pedig korunk legjellemzőbb erőforrása. Automataváltóval és sportos GT Line csomaggal fogtuk vallatóra a nemrégiben frissült modellt.

Add a comment

Az autós világban jelentős átrendeződés zajlik: ahogy a kompaktoktól elveszik a levegőt a crossoverek és SUV-k, ahogy szép lassan eltűnik a klasszikus középkategória, úgy a kis- és miniautók szegmense is drasztikusan szűkül. Az egyre ritkuló kínálatban azonban még mindig vannak hős mohikánok, akik próbálják tartani magukat, miközben kirántják alóluk a talajt – a Kia minije, a Picanto járt ezúttal nálunk 67 lóerős benzinmotorral és automata váltóval.

Add a comment

Ahogy múlt az idő, úgy változott formailag a Suzuki SX4 valódi crossoverből egyre inkább a SUV kategória tagjává, hogy az aktuális megújulás után immár csak S-CROSS néven, magasra húzott fronttal és farral biztosítson igazán határozott kiállást. Megnéztük, hogy ez a fokozott önbizalom mire elég, ha túllépünk a határokon: rendhagyó tesztünkben ezúttal az összkerékhajtású csúcsmodellt vizsgáztattuk hóban és sárban.

Add a comment

Manapság (még) sokszor használjuk a „dedikált” jelzőt az elektromos autók esetében: pl. dedikált elektromos modell, dedikált villanyos platform stb. Szándékosan hoztam ezt a két példát, ugyanis ezt a két dolgot nem szabad összemosni. Attól, hogy egy típus dedikáltan elektromos, tehát csak villanyos hajtáslánccal érhető el, még nem jelenti azt, hogy dedikáltan elektromos platformra is épül, tehát nem biztos, hogy kifejezetten villanyautókhoz fejlesztett alapokat használtak hozzá. Pontosan ez a helyzet a Volvo C40 esetében is, amely az XC40 Recharge testvéreként kizárólag tisztán elektromos hajtáslánccal elérhető, de a belső égésű motorokat is használó XC40 alapjaira épül.

Add a comment

Szeretem a célszerszámokat. A specializált eszközöket, amelyek egyetlen feladatra koncentrálnak igazán, a maximumot kihozva belőle. Legalábbis ezt igazolják döntéseim. Élményautóért a Caterhamhez mennék, pályaautót utánfutóval húznék, terepre G-osztály kellene, városi elektromosnak meg BMW i3, luxusautó pedig ne teremjen minden bokorban. Ha kishaszongépjárműről van szó, akkor pedig biztosan szem előtt tartanám az új Renault Kangoo-t.

Add a comment

Kisméretű SUV-kból Dunát lehetne rekeszteni, ám a SsanygYong a túlburjánzó szegmensben olyat is tud mutatni, amire a többiek nem vállalkoztak: a praktikumot felfokozva a Tivoli Grand egyedi ajánlatot képez. Méretes puttony, kiteljesedő felszereltség és jó/ár érték arány szerepel a kecsegtető listán, ám társnak a korábban is torkosnak bizonyuló 1,5 literes turbómotort kapjuk – teszten a frissítéssel a Tivoli XLV-t váltó SsangYong Tivoli Grand.

Add a comment

A szorgos japánok hamburgeren edződött amerikai kezekre bízzák az igényes európai emberek boldogságát. Mi kerekedhet ki ebből a felállásból? Először is nézzünk be a sztereotípiák mögé: a távol-keleti márka indianai gyárában exportra is termelnek, így az öreg kontinensen is hivatalosan beszerezhető a negyedik generációjánál tartó méretes szabadidőautó, a Toyota Highlander. A TNGA padlólemez mellett természetesen egy hibrid erőforrás adja a modell műszaki alapját, az 5+2 üléses kialakítás pedig Magyarországon a nagycsaládosok számára jelent 2,5 millió forintos megtakarítási potenciált.

Add a comment