Szeretem a célszerszámokat. A specializált eszközöket, amelyek egyetlen feladatra koncentrálnak igazán, a maximumot kihozva belőle. Legalábbis ezt igazolják döntéseim. Élményautóért a Caterhamhez mennék, pályaautót utánfutóval húznék, terepre G-osztály kellene, városi elektromosnak meg BMW i3, luxusautó pedig ne teremjen minden bokorban. Ha kishaszongépjárműről van szó, akkor pedig biztosan szem előtt tartanám az új Renault Kangoo-t.

Mire van itt szükség? Egy kompakt külső dimenziók mellett is tágas, jól variálható raktérre, okos és élhető megoldásokra. Strapabíró, bevált kialakításra. Valamint mindennek a lehető leghatékonyabb, legbiztonságosabb és legkényelmesebb mozgatására. Nagyjából utóbbi két tényező az, ahol igazán komoly előrelépésre számíthatunk a haszongépjárművek világában, meg persze ide vehetjük a formatervezést is, hozzátéve, hogy alapvetően nehéz csodákat kihozni a dobozformából. Nyilván ő sem hibátlan, de az új Renault Kangoo éppen a fentiekben egészen kiváló – nézzük hát meg közelebbről!

Ez is csak egy furgon - igen, de tud előrébb lépni

A külsőt egyszerűen leokézhatjuk. A szépségről mi úgy sem szoktunk vitatkozni, ezeket az autókat pedig pont a használati értékük teszi széppé. Modernné pedig a LED-es világítótestek, amelyek mellé még belefért egy kis króm, némi megformált műanyag, valamint egy csokor szépen ívelt lemez. Nem lesz poszter a falon az új Kangoo-ból sem, de visszatetszést sem fog kelteni senkiben sem, ez biztos.

Nehéz elmenni a B-oszlop nélküli változat zsenialitása mellett. Az utasoldalon lévő elválasztó elem hiányában lehetőségünk kínálkozik egészen hosszú tárgyak (pl.) létra könnyű bepakolására és szállítására is. Ehhez az utasülést pár mozdulattal síkba dönthetjük, a határolót kertkapu mintájára kinyithatjuk és már mehet is be bármi. Nem vagyok egy kóros cipekedő, de a teszthét alatt kétszer is jól jött a megoldás, így készséggel elhiszem, hogy munkafolyamatokat is hajlamos megkönnyíteni. Persze, ha másra van szükség, másképp is variálható a Kangoo kialakítása; a hátrafelé nyitott tér miatt például viszonylag sok zaj szűrődik be a raktérből – és ez igaz a hátsó futómű zörejeire is.

Jó ötlet a B-oszlop elhagyásának lehetősége

Ezt leszámítva igazán kényelmes és kulturált autó az új Kangoo. Emellett teljesen személyautósan vezethető, sőt, digitalizációs lehetőségek terén is tud hasznosat. Ezzel csokorba is gyűjtöttük, hogy miért lehet érdemes egy új furgonba beruházni. De azért részletezzük!

A rugózást egyértelműen puhára lőtték be a mérnökök, ami szerintünk jó választás volt. Az alapvető biztonsági szintet így is hozza a futómű, cserébe pedig kimondottan kellemes autózni a Kangoo-val akár üresen, akár megpakolva is. Ehhez jó társ az egészen háttérbe húzódó 1,5 literes dízelmotor, ami 75, 95 és 115 lóerővel is rendelkezésre állt. Itt az ideális választásnak tekinthető 95-ös verzió dolgozott, méghozzá éppen úgy, ahogy gondolnánk: nyomatékból különösen üresen vitte szépen a kis haszongépjárművet, a hatékony üzemeltetést pedig egy pontosan és gyorsan kapcsolható hatfokozatú váltó segítette. A többi kezelőszerv, így a pedálok és a kormányzás is egészen civilizált – a Kangoo „munkagépes” jellege egy Mégane-ból átülve sem lesz tolakodó.

Ha nem is személyautós, de igényes és praktikus munkakörnyezet

Azért, ha menni kell, csodát nem tesz az erőforrás, amit a 14 másodpercesre mért 0-100-as gyorsulás is jelez. A szélsőértékek amúgy sem a modell kedvencei: az egyébként teljesen jó hangszigetelés autópályás sebességnél kezd egy picit kevés lenni, így 130-nál már 69,5 dB-es zajszintet regisztrált a hangerőmérőnk. Ugyanakkor még ilyenkor is 6 liter környékén marad a fogyasztás, ami vegyes körülmények között ez alatt is tartható – a 6,4 l/100 km-es tesztfogyasztás az alacsony külső hőmérséklet, a rövid távok és a tempósabb, hosszabb szakaszok érdeme, vagyis józan szinten akár maximumnak is tekinthető.

Digitális tekintetben is előrelépett - galéria

A gazdag opciós lista egyik jópofa és hasznos tétele a kamerás visszapillantó tükör. A megoldás tagadhatatlanul hasznos, még akkor is, ha lehetne szélesebb a látószöge – ezt a hiányt pótolja tolatásnál a központi kijelzőn megjelenő kamera képe. Ugyanakkor a központi kijelző egy kicsit komótosan tárja elénk a szolgáltatásait, néha pedig hajlamos volt fagyni is, ugyanakkor jó elhelyezése miatt sem haragudhatunk rá.

Alapból 3,3 köbméteres a raktér

Konkurenciából Dunát lehet rekeszteni a Kangoo esetében, az alapvetően árak által meghatározott munkás szegmensben pedig nem könnyű az érvényesülés. Főleg akkor nem, ha számok helyett minőséggel kell érvényesülni. Márpedig ezt a hitvallást tűzi ki maga elé a Kangoo, amely a márkatárs Experthez képest kulturáltabb, jobban rugózik, igényesebb… egy szóval jóval személyautósabb, minőségibb élményt nyújt. Ugyanakkor, ha ilyen szempontok, sőt, a presztízs is belejátszik a döntésünkbe, hajlamosak lehetünk a testvérmodell Mercedes-Benz Citan felé kacsintgatni. Hogy mennyibe is kerül pontosan ez a kacsintás?

Egyértelműen igényesebb, ötletesebb és finomabb, mint az Express

A Renault alapfurgonja, azaz az Express Van a 95 lóerős dízelmotorral bruttó 7,3 millió forinttól indul. Ezzel szemben a Kangoo alapára ezzel az erőforrással, még B-oszlopos változatban 8,89 millió forint (a B-oszlop nélküli, azaz Open Sesame, avagy Szezám tárulj megoldás nettó 300 ezer forintba kerül). Vállalkozók nyelvén tehát egy és negyed milliós a két alapvetően hasonló méretű és teljesítményű autó között a különbség, amiből a negyedmilliós részt a Kangoo jobb felszereltsége teszi ki.

Mercedes emblémával sem feltétlenül drágább

Most jön a meglepetés: az új Mercedes-Benz Citan alapára a 95 lóerős dízelmotorral bruttó 7,65 millió, ami közelebb áll a kedvezőbb Renault-hoz, mint a Kangoo-hoz. Persze a csillagos modell alapfelszereltsége valamivel szerényebb, de a lényegen nem változtat: nagyjából a francia árán kaphatunk valamivel nagyobb presztízst, ami elég nagy aduász – persze a végső árak nyomnak igazán a latba, amelyek azért még különbözhetnek érdemben.

Néhány szóban

Van új a Nap alatt a kisméretű haszongépjárművek világában is! A Renault Kangoo B-oszlop nélküli változata ügyesen fokozhatja a variálhatóságot, mindezt pedig fejlett felszereltséggel, kényelmes futóművel, személyautós vezethetőséggel és kimagasló hatékonysággal köríti a típus. Ennek megfelelően az újdonság többe is kerül, mint a funkciójukat csupán ellátó, „kibelezett” munkagépek, de ez a plusz nagyon is észlelhető, így a mai munkaerő-hiányos környezetben például ügyesen fokozhatjuk munkásaink hűségét vele – vagy ajándékozhatjuk meg magunkat a többlettel. Ugyanakkor árban a rokon Mercedes-Benz Citan is ott lohol a nyakában, ráadásul a csillagos modell személyszállító kivitelben is elérhető.

Előnyök: Jó variálhatóság és helykínálat; Személyautós vezethetőség; Pontos váltó; Kulturált, takarékos motor; Kényelmes rugózás

Hátrányok: Lassú, olykor fagyásra hajlamos központi rendszer; A nyitott belső miatt hangsúlyos futóműzajok; Személyautóként már ő sem elérhető; Drága

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek