- Részletek
- Írta: Biczó László
Egyre gyorsuló világban élünk, és erre a közhelyre az AMG GT 63 S 4matic+ a legújabb bizonyíték. A 2021-es modellévre sikerült tovább finomítani az autón, ami a számok nyelvére lefordítva 2,4 másodperces gyorsulást jelent a két évvel ezelőtti nordschleifés köridőhöz képest. Az AMG a 7:27,800 másodperces eredménnyel kategóriájának trónjára került, hiszen a Porsche Panamera Turbo S ’csupán’ 7 perc 29,810 alatt ért körbe a Nürburgringen.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Bentley bejelentette stratégiáját az új évtizedre, benne olyan mértékű változásokkal, amelyre nem volt példa a brit márka évszázados történelmében. A kulcsszavak: fenntarthatóság és elektromos hajtás.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Ismerik azt a viccet, hogy egy debreceni és egy bicskei találkozik Füzéren? Bevallom én sem ismertem, de a szituáció tényleg megtörtént. Elég mókás volt, amikor egy rég nem látott fiatalkori ralirajongó barátom a mellettem parkoló autóból szállt ki Füzéren. Mindketten a Rally Hungary, azaz az ERC Európa-bajnokság magyarországi versenyének szombati napjára jöttünk a harmadik speciál szakaszhoz a csodálatos zempléni kistelepülésre.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Land Rover Discovery jelenlegi generációjának 2017-es megjelenésekor leginkább elődjeinél élénkebb viselkedésével és terepes képességeivel okozott örömöt tulajdonosainak. Az eltelt évek azonban nem múltak el nyom nélkül, így időszerűvé vált a típus felfrissítése.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Immár hivatalos, hogy az új Hyundai Tucsonból is készül majd N Line változat. Azt már korábban megtudtuk, hogy meglehetősen merész lesz az új SUV formaterve, de most már a sportos verzió érkezését is megerősítették, sőt, egy csokor fotóval körítették.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Nem ért senkit váratlanul, amikor Gerhard Berger – korábbi Forma-1 versenyző és a Toro Rosso korábbi csapatfőnöke – a Német Túraautó Bajnokság, azaz ahogy sokan ismerik a DTM első embere már lassan egy éve jelezte, hogy a DTM a jelenlegi „class one” szabályok mellett fenntarthatatlanná és igen drága szériává vált. A három nagy német gyártón, az Audin, a BMW-n és a Mercedesen kívül már nem vett részt benne más márka, sőt idővel a „csillagosok” is visszavonulót fújtak. Az egyedi – más versenyszériákban nem használható – karosszériák és motorok olyan szintű költséget jelentettek a csapatoknak, a versenyek pedig olyan egyhangúak voltak, hogy szükség volt a szabályozás felülvizsgálatára.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Nyakunkon vannak a hosszú téli esték, és közeleg a karácsonyi ajándékozás ideje is. Akár saját magunkat szeretnénk meglepni, akár ajándékon gondolkodunk, érdemes egy pillantást vetni a legújabb szellemirtós Legóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Ha szempontrendszerünkben nem foglal el előkelő helyet a harmonikus külső, akár még boldogok is lehetünk az Aznom Palladiummal, ami amolyan alternatív Rolls-Royce Cullinan akarna lenni. Az autó meglehetősen ijesztően néz ki, még ha süt is róla a drágaság.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Jaguar az idei évben teljesen megújította a modellpalettáját: felfrissült az E-Pace, az XF, az F-Pace, az elektromos I-Pace és az F-Type is, meg persze a legkisebb szedán - cikkünk tárgya -, az XE is. Kívül letisztultabb, elegánsabb, belül modernebb lett minden változat, a modellpaletta egyszerűsítése mellett pedig itt-ott konnektoros hibrid hajtásláncok is fokozzák a sokoldalúságot. Mellette versenyképesebb árakat is ígért a Jaguar, de úgy tűnik, hogy ez csak a hazai pályán valósul meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hivatalos: november 18-án hull le a lepel a Subaru BRZ új generációjáról. A dátum mellé pedig hivatalos képet, sőt, videót is kapunk a hátsókerékhajtású újdonságról.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Eredeti specifikációk alapján, vadiúj alkatrészekből építenek versenyautókat a Hall and Hallnál. Egészen 1950-ig repülnek vissza az időben, hogy újraélesszék a BRM (British Racing Motors) Type 15 V16 F1 nevű modellt. Vagyis az ötvenes évek egyik tizenhat hengeres, Formula–1-et is megjárt járművét támasztják fel – mindössze három példányban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Néha meglepően egyszerű ötletekkel fokozható az autók biztonsága. Kiváló példa erre a Škoda, amely (ezúttal is) a Simply Clever megoldások sorába illeszkedő megoldást kíván szabadalmaztatni: LED-es megvilágítással látja el a biztonsági övek csatjait.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A következő évben érkező új Toyota Mirai végleges bemutatóját csak decemberre tervezték, ennek ellenére számos információ elérhető már a típusról - közöttük sok fotóval. Az egyik legfontosabb, hogy három hidrogéntárolós változatban jelenhet meg a modell Japánban, ami 850 km-es hatótávot jelentene. Ez a mintegy 30%-os növekedés azért jelentős, mert a hidrogéntöltő infrastruktúra továbbra is meglehetősen ritkás.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Bemutatták a Volkswagen Golf R változatát, vagyis megérkezett a nyolcadik generációs kompakt GTI kivitelénél is erősebb verziója. A négyhengeres kétliteres turbós benzines teljesítményét egészen 320 lóerőig sikerült feltornászni. Az evo4-es EA888 motor maximális forgatónyomaték értéke 420 Nm – ezt ráadásul 2100 és 5350 közötti fordulatszámon végig tudja az erőforrás. A nyomatékvektoros összkerékhajtással megtámogatott autó mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsulhat fel álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, a gyorsulásnak az elektronikus leszabályozás vet véget 250 km/h-nál.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Az emberiség sokáig csak vágyott a repülés élményére. Majd amikor végre sikerül meghódítani az eget, rögtön a többcélú eszközök felé fordult a feltalálók figyelme. A hidroplánokat szinte kétéltűnek tekinthetjük, de a repülő autók csak nem akartak elkészülni. Egészen mostanáig.
Add a comment