Elkezdődtek a Nissan Qashqai harmadik generációjának bevezetésére irányuló előkészületek, amelyet mi sem jelképez jobban, minthogy a gyártó maga küldött kémfotókat, valamint egy ízelítőt a típusról. Nagy előrelépésre számíthatunk.
Az új modell prototípusai gyűjtik a teszt kilométereket az európai utakon, mielőtt jövőre végleges formájukban megérkeznének a kereskedésekbe. Az újdonság a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség új CMF-C névre hallgató platformját kapja majd, amely magasabb fokú kényelmet és kifinomultságot is ígér. A fokozott merevség mellett a típus fogyókúrázik is – a Qashqai hátsó ajtaja kompozitból készül, így 2,6 kilogrammal könnyebb. Az új autóban, az első és a hátsó ajtók, az első sárvédő, és a motorháztető alumíniumból készültek, amely további 21 kilót csökkent a tömegen. A teljes karosszéria 60 kilóval könnyebb, mégis 41 százalékkal merevebb, mint a jelenlegi generációé.
Íme, az ízelítő: még dinamikusabb formákra számíthatunk
A futóművek felállása változatlan marad: az első MacPherson mellé elsőkerékhajtással csatolt lengőkaros, összkerékhajtással többlengőkaros hátsó futómű társul, előbbi esetben akár 19, utóbbinál akár 20 colos kerekekkel. A teljes geometriát módosították viszont a mérnökök, így finomabb futás, jobb rugózás és mégis ugyanolyan dinamikus viselkedés szerepel a reperoárban. A kormányzás kevesebb rezonancia átvitele mellett is több információt ígér az útról.
A londoni tervezésű modell kínálatában két különböző hajtáslánc lesz: egyrészt az 1,33 literes benzines turbómotor 12 V-os enyhe hibrid technológiával (kétféle teljesítménnyel), másrészt a Nissan innovatív e-POWER elektromos meghajtású rendszere, amely azonnali és lineáris gyorsulást nyújt vezetőjének. Lényegében villanyautó vezetési élmény, hatótáv félelmek nélkül – ígéri a gyártó.
A prototípust elég alaposan álcázták
Miről is van szó? Egy konnektoros hibrid rendszerről. A kerekeket kizárólag villanymotor hajtja, a benzinmotor pedig az akkukat tudja tölteni, ha arra szükség van. Már csak az akkuk mérete és a tölthetőség a kérdés.
Két példa arra, hogy a Nissan mérnökei meddig mentek el a Qashqai hatékonyságának optimalizálása érdekében. Az egyik a sík padlóburkolat, amely biztosítja a lehető legjobb levegő áramlást az autó alatt. A másik példa az aktív szellőzőrács, amely alap esetben zárva van, melynek köszönhetően a levegő a lehető legakadálymentesebben áramlik el az autó mellett. Kizárólag akkor nyílik ki, ha a motornak hűtésre van szüksége, és ilyenkor több levegő érkezik az autó hűtőrendszerébe. Az autó orr részének az alakja egy levegő folyosót generál, amely a légáramlást úgy irányítja, hogy csökkenti a visszahúzó örvényt az első kerekek körül.
Az asszisztensek is fejlődnek: az új ProPILOT rendszer még egy lépést halad az önvezetés felé vezető hosszú úton. Új a LED-es fényszórórendszer, amely 12-részre bontva igyekszik ideális megvilágítást nyújtani.
Egy biztos: a hűtőrács itt sem lesz kisebb
Az új Qashqai jövőre már megérkezik a kereskedésekbe, így az is lehet, hogy a premierre sem kell már sokáig várnunk.