Az Audi folytatja közepesen sportos dízel modelljeinek piacra dobását: ezúttal a frissített SQ5 TDI-n a sor. Sajnos egy apróbb visszalépésről is beszámolhatunk, de ez valójában csak látszólagos.
A ráncfelvarrott modellbe ugyan a korábbi évjárathoz hasonló módon háromliteres, V6-os dízelmotor kerül, ezúttal a csúcsteljesítmény 341 lóerő, ami 6 lóerős visszalépés az elődhöz képest, ugyan a 700 Nm-es csúcsnyomaték megegyezik. Egyébként a motor sok tekintetben megváltozott: alumínium helyett kovácsolt acél dugattyúk dolgoznak, amelyek jobb hőháztartást és hatékonyabb égést biztosítanak. A töltőlevegőhűtő ezúttal levegő helyett vízzel dolgozik, méghozzá a motor V-alakján belül, épp úgy, mint a turbó, amely az új helyén gyorsabb reakciókat garantál. A feltöltő kisebb, könnyebb kereke szintén gyorsabb reakciókat eredményez. Vagyis a változás csak papíron negatív, a valóságban igenis sportosabb lehet az új SQ5 TDI. A típus hatékonyságát és képességeit 48 V-os rendszer is fokozza.
Papíron ugyan 6 lóerővel gyengébb, de valójában sokkal robbanékonyabb
A 0-100-as sprint 5,1 másodpercre adódik, épp úgy, mint az előd esetében, de fix tempóról hamarabb indul meg a modell. A végsebességet elektronika limitálja 250 km/h-ban. Az erőátadásról nyolcfokozatú automata váltó és alapból 60 százalékban hajtó összkerékhajtás gondoskodik, amely szükség esetén a teljes erőfolyam 70 százalékát küldheti előre vagy akár 85 százalékát hátra. Felár ellenében a hátsó tengelyre önzáró differenciálművet is kérhetünk.
Akár az erő 85 százalékát is megkaphatja a (felárért) sperres hátsó tengely
Megjelenésben a ráncfelvarrás újdonságait hozza a típus, kívül és belül is vannak új árnyalatok. A hangsúly kívül a LED technológiás világítótesteken van, belül pedig a nagyobb képernyőkön.
Belül a frissítés vívmányai találkoznak a sportosabb lehetőségekkel
A megújult SQ5 TDI 2021 első negyedévétől lesz rendelhető. A 20 millió forint körüli/feletti indulóár garantált.