A Hyundai Tucson immár a negyedik generációjába lép, méghozzá nem is akárhogyan. Az újdonság szívhez szóló formákat kapott, de a belbecsről sem feledkeztek meg. Sőt, ennyiféle hajtáslánccal még sosem volt kapható a típus.
Az új Hyundai Tucson is támogatja a márka villanyosítási törekvéseit: 48V-os enyhe, valamint konnektoros hibrid verziót is készítenek belőle. A teljesen elektromos (Kona) és üzemanyagcellás (Nexo) modellek mellett a legnagyobb méretű Hyundai, a Santa Fe is kap hibrid, illetve tölthető hibrid hajtásláncokat. Így igazán színes és széles SUV-palettájuk lesz a koreaiaknak.
A frontrészt ékszerhez hasonlítják
De koncentráljunk továbbra is az újdonságra. Globális modellként több földrészen is gyártják majd, hazánkat a csehországi üzem látja el autókkal. Itt jegyezzük meg, hogy az SUV második generációjával indult el a termelés Nošovicében.
Megnőtt az új Tucson, a Sensuous Sportiness irányzat jegyében megfogant formájú jármű befoglaló méretei: 4500 mm-es hosszúság, 1865 mm-es szélesség és 1650 mm-es magasság. A tengelytáv egy centis bővülés után 2680 mm-es, ennek is köszönhetően egy, a korábbi 'szabvány utasnál' 26 mm-rel hosszabb lábú egyén számára is elegendő helyet ad a második sor. A csomagtartó 33 literes növekedés után (meghajtási mód függvényében) akár 620 literes is lehet, amely érték a majdnem kerek 1799 literes értékig növelhető a 40-20:40 százalékos arányban lehajtható ülések ledöntése után.
Számtalan él fogad minket oldalnézetből
Talán a jármű arcát sikerült a legkarakteresebbé varázsolni: kikapcsolt lámpákkal egészen egységes, letisztult a sötétbe burkolózó felület. Az úgynevezett féltükrös világítástechnológia segítségével a hűtőrács ékszerszerű csillogásba kezd a menetfények bekapcsolásakor.
Az oldalnézetet a merész tagolások határozzák meg, az ajtók (szinte) függőleges élei mellett figyelemreméltó megoldás a hullámzó vállöv is. Összesen kilenc színben (ebből három új árnyalat) és akár sötét tetővel is kérhető a Tucson, az utastérhez pedig három hangulat választható: a tiszta fekete kárpitozás mellett fekete és bézs kombinációja, illetve egy kékeszöld burkolat is elérhető – mindegyik színvilágot elkészítik szövetből és bőrből is.
Karakteres formák, de hová tűnt a hátsó ablaktörlő?
Az utastér egyik újdonsága a 10,25 colos középső érintőképernyő, amely (sajnos) a fizikai vezérlőgombok szerepét is átveszi. A belső hangulatvilágítás 64 különböző szín tízfokozatú fényerőskálán való megjelenítésére képes. A vezetőülésből egy szintén 10,25-ös, teljesen digitális műszerfalra pillanthatunk, a fedélzeti rendszer pedig a Tucson esetében is a Bluelink legfrissebb verzióját kapja meg.
A Hyundai-ok közül itt láthatjuk először a huzatmentesebb légáramlást biztosító, részben elrejtett szellőzőnyílásokat – már amelyiket nem álcázták teljesen, ugye… A hátsó utasoknál is külön szabályozható a befújt levegő hőmérséklete, de nekik be kell érniük a szimpla ülésfűtés lehetőségével, a székek szellőztethetősége az első sor privilégiuma marad.
A hangulatvilágítás sem maradhatott ki
A biztonsági asszisztensek listája félelmetesen hosszú, így maradjunk a motorok áttekintésénél. A 48V-os enyhe hibrid 1,6 literes benzinesként 150 vagy 180 lóerős lehet (az erősebbhez választhatunk összkerékhajtást is). A szintén 1,6-os dízel 136 lóerőre képes, és ugyancsak elérhető négykerékhajtással is.
A gyengébb benzines hatfokozatú kézi váltóval (iMT) és hétsebességes duplakuplungossal (DCT) is elérhető. A 180 lovas verziónál a hajtásképlet dönt: kétkerékhajtás esetén manuális, összkerekesként DCT váltót kap a vevő. Hibrid dízelt nem árulnak kuplungpedállal.
Huzatmentes szellőzést ígérnek a gyáriak
Egyes piacokon tisztán benzinesként is elérhető a T-GDI Smartstream motor. A 150 lóerőhöz párosíthatunk első- és összkerékhajtást is. A CRDI dízel elektromos segédletet nélkülözve 115 lovas és csakis kétkerékhajtású lehet. A hibridtelenített verziók közös jellemzője a kötelező manuális sebességváltó. Az iMT nevű szerkezetről részletes leírás érhető el ide kattintva.
A plugin hibrid 265 lóerős rendszerteljesítményre képes az 1,6-os turbós benzinessel és a villanymotorral, de további részleteket egyelőre nem közölt a gyártó.
Az új Tucsonok év végi felbukkanására számíthat a közönség. A konnektoros, illetve N Line felszereltségű kivitelekre egészen 2021-ig kell várnunk.