A Porsche Panamera életében is eljött az idő, amikor új lendületet kell adni az értékesítésnek. Kötelező jelleggel módosítani kell a megjelenésen, hiszen az mégsem járja, hogy megvesszük a legújabb Porschét, és új szerzeményünket a szakavatott szemek sem tudják megkülönböztetni a tavalyi modellévtől. A válasz megérkezett, mellé pedig egy új hibrid hajtáslánc, sőt, új csúcsmodell is.
A legtöbb gyártó – részben a járvány hatására – kínálatának racionalizálásával próbál meg elfogadható nyereségességi szintet elérni. Nem így a Porsche. A konnektoros hibridek iránti igény kielégítése érdekében októbertől az eddigi kettő helyett immár három plug-in hajtásláncot kínálnak a négyajtós Panamerához.
A belépő szintű Panamera továbbra is 330 lóerőt és 450 Nm-t tud, miközben 270 km/h-s csúcssebességre, illetve 5,6 másodperces szokásos gyorsulási értékre képes a 2,9 literes V6-os turbómotor által. A V8-as GTS verzió ezentúl egy picivel nagyobb teljesítményt, egészen pontosan 480 LE-t, mellé pedig 620 Nm-t ad. A Turbo kivitel 550 lóerős teljesítményével már egészen lenyűgöző menetteljesítményekre képes, de innen is van feljebb. A Turbo S egyetlen plusz betűje 80 extra lóerőt jelent, vagyis 630 lóerős lesz a csúcsváltozat, amihez 820 Nm nyomaték társul.
A legerősebb Panamera akár 315 km/h-val is száguldozhat, a 0-100-as sprinthez pedig mindössze 3,1 másodpercre van szüksége. Speciális hangolású háromkamrás légrugózás, adaptív lengéscsillapítók, illetve nyomatékvektor-szabályozás segít az erő aszfaltra vitelében. A tempófokozást pedig már új Nordschleife köridővel is megtámogatta a Porsche: a 7:29,81-es idő a luxus és a felső-középkategória legjobbja.
A fent már említett új hibrid variáns neve 4S Hybrid, teljesítménye 560 LE, nyomatéka pedig 750 Nm - ebből a 2,9-es V6 tesz ki 440 lóerőt. Az értékek alapján a legújabb elektromos támogatású kivitel a 4 E-Hybrid és a Turbo S E-Hybrid közé érkezik. Az akkumulátor-technológia mindhármuk esetében azonos: a 17,9 kWh-s kapacitás 54 e-kilométerre teszi képessé a közepes hibridet. Ezzel a hatótávval bőven jogosult a zöld rendszám viselésére, a megfelelő márkajelzésre pedig a 3,7 másodperces 0-100-as sprint és a 298 km/h-s végsebesség jogosítja fel.
A típus egyensúlyát és sokoldalúságát tovább javítva fokozott kényelmű, emellett sportosabb Panamerát hoz az új modellév – ígéri Thomas Friemuth, a Panamerákért felelős igazgató. Elmondása szerint optimalizálták a teljes felfüggesztési rendszert, ennek köszönhető az eddigieknél is magabiztosabb viselkedés, miközben az adaptív lengéscsillapítás még lágyabb rugózást is lehetővé tesz. Belül nincs sok változás, kívül pedig az új, hátsó lámpákat összekötő fényív és a sportosabb első lökhárító jelenti a legfontosabb módosítást.
Továbbra is lesz hátsókerékhajtású Panamera, de az alapmodell kivételével az összes változat összkerékhajtást kap. A már rendelhető és októbertől érkező frissített Panamera alapára kb. 35 millió forint, az új Turbo S pedig éppen ennek dupláját kóstálja, igaz, ezért bőségesebb alapfelszereltséget is fel tud mutatni.