Rendelhetővé vált az új Nissan Micra egyliteres alapmotorja is, így már háromféle erőforrással érhető el a japánok formabontó kisautója.
Az alapverzió is elérhetővé váltIgaz ugyan, hogy a 999 köbcentis, háromhengeres szívó alapomotornak kezdődött el utoljára az értékesítése, mégis fontos szerepe lesz az új Micra történetében. A várakozások szerint az értékesített autók 20%-ába ez a motor kerül majd. Ez legfőképp annak köszönhető, hogy az egyes piacokon népszerű fapados verzió csak ezzel az egységgel lesz elérhető, méghozzá listaáron 3,195 millió forinttól.
A 6500-as fordulaton jelentkező 73 lóerős csúcsteljesítményt, valamint a 95 Nm nyomatékot ötfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez, cseppet sem felvillanyozó 16,4 másodperces 0-100-as sprint és 158 km/h-s végsebesség lehetőségét megteremtve. Önmagában nézve a 4,6 l/100 km-es vegyes fogyasztási adat meggyőző, de a dolgokat nem önmagában nézzük.
Így felszerelve 4 millió felett járunkEgy új autó esetében ugyanis joggal várjuk el a manuális légkondicionáló, az audiorendszer és a telefonkihangosító jelenlétét, ezt viszont csak a következő - Visia+ - felszereltségi szinten kapjuk meg. Aranyáron, tehetjük hozzá, ugyanis ezért a két alapvető tételért listaáron 499 ezer forintot kér a Nissan. S ha már 3,7 millió forintos magasságban vagyunk, akkor már kimondottan csábító dolog további 130 ezer forintot adni a Renault-féle 0,9 literes turbómotorért.
Hogy miért? Egyrészt mert a szívó egyliteres (mellesleg szintén Renault tervezte) egység a méréseink és tapasztalataink alapján a piac leginkább kiábrándító motorja, ezzel szemben a 0,9 literes, ugyancsak háromhengeres turbómotor már egész kellemes kísérő. Már csak azért is, mert az overboost funkcióval 150 Nm nyomatékával lehetővé teszi, hogy ritkábban kelljen nyúlnunk az ötfokozatú kézi váltóhoz, ha pedig lehívjuk a maximális teljesítményt, már elfogadhatónak mondható 12,1 másodperces 0-100-as sprinttel számolhatunk. Ráadásul az egység a gyári adatok alapján 2 decivel takarékosabb, ami nem tűnik nagy differenciának, de 90 ezer kilométer alatt visszahozhatja felárának felét.
Ha már motorpaletta: nagyon borsos áron, klímával közel 4,4 millió forinttól elérhető a 90 lóerős 1.5 dCi dízelmotor is, amely nagyjából egy literrel takarékosabb mivoltával kíván kiemelkedni, de 560 ezres felárával ellehetetleníti magát.
Az új Micráról itt olvashatnak bővebben, hamarosan pedig remélhetőleg rátesszük a kezünket a tesztautókra is, hogy első kézből számolhassunk be a tapasztalatokról.