Online keretek között mutatták be a Ferrari SF 90 Spider kivitelét, vagyis az SF90 Stradale elhúzható tetős változatát. Az olaszok ebben a karosszériaváltozatban eddig nem gyártottak konnektoros hibridet, így egy kisebb mérföldkőről beszélhetünk.

Az SF90 Stradale teljesítményét és főbb tulajdonságait örökölte a Spider is. Az elhúzható keménytető (vagy RHT) optimális zajszigetelést nyújt, nagyobb tempónál sem deformálódik, 14 másodperc alatt nyitható, és a hagyományos megoldásokhoz képest érezhetően kevesebb helyett (150-200 helyett csupán 100 litert) foglal el. Az alumínium használatának köszönhetően átlagosan vagy 40 kg-mal könnyebb is a hasonló szerkezeteknél.

Van benne valami a régi klasszikusokból, de persze abszolút modern a köntös...

A belsőégésű motor és a két villanymotor együttes erővel mintegy 1000 lóerős teljesítményre képes. A négyliteres V8-as turbó 7500-as fordulaton 770 lóerőt, 6000-nél pedig 800 Nm-es forgatónyomatékot termel – vagyis a Ferrari vagy 60 lóerővel szárnyalta túl az eddigi legerősebb nyolchengeresének teljesítményét. A klasszikus sprintet 2,5 másodperc alatt teljesíti, 200-ra 7 szekundum alatt gyorsulhat, a végsebessége 340 km/h.

A motoron kívül átdolgozták a váltót is. A nyolcfokozatú duplakuplungos automata könnyebb és kisebb az előző hétsebességes egységnél, és akár 900 Nm-es nyomatékot is elvisel. A kapcsolások időszükséglete 200 ms, ami 30%-os javulást jelent a lecserélt DTC-hez képest.

... és a hibrid hajtásos műszaki tartalom is

A ’hot tube’ rendszer a kipufogó szimfóniáját közvetlenül az utastérbe vezeti. A Ferrarinál továbbra is fontos szerepet játszik a felismerhető, karakteres hang, így az SF90 Spider sem okozhat csalódást. Persze, csak ha éppen jár a motor. Hiszen az autó – mint említettük – egy konnektoros hibrid.

Az akkumulátor 7,9 kW-os kapacitása 25 km-es elektromos hatótávolsághoz segíti hozzá a modellt, miközben akár 135 km/h-s sebességet is elérhet. Az elektromos motorok egyébként 220 lóerőt képesek leadni.

Számos vezetési módot kínál

A V8-as felharsanásakor lesz szerepe az új eSSC-nek, vagyis az oldalirányú csúszást felügyelő rendszernek. Természetesen jár az eTC (elektronikus kipörgésgátló) és az összkerékhajtás is. A jármű saját tömege 1670 kilogramm, melyből a hibrid rendszer mintegy 270 kg-ot tesz ki.

Az Assetto Fiorano csomag (a névben egy versenypályát rejtettek el) Multimatic lengéscsillapítókat, 21 kg-os tömegcsökkentést, hátsó légterelőt és Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat tartalmaz. Akár 390 kg-os leszorítóerőt is termel a karosszéria, amint elérjük a 250 km/h-s sebességet.

A külalakról és a beltérről pedig beszéljenek a képek.