A Land Rover Discovery jelenlegi generációjának 2017-es megjelenésekor leginkább elődjeinél élénkebb viselkedésével és terepes képességeivel okozott örömöt tulajdonosainak. Az eltelt évek azonban nem múltak el nyom nélkül, így időszerűvé vált a típus felfrissítése.
Két lényeges ponton változtattak az autón: egyrészt a Defenderben bemutatott Pivi Pro fedélzeti rendszer, másrészt az új motorok alkotják a ráncfelvarrás fontos elemeit. Az infotainment kijelzője majd másfélszeresére nőtt, átmérője immár 11,4 hüvelykes. Az opcionálisan elérhető 12,3 colos digitális műszerfallal együtt igazán naprakésszé válhat a megújult Discovery: saját akkumulátorának köszönhetően indításkor gyorsan üzemképes állapotba kerül, támogatja a felhőn keresztüli szoftverfrissítést és szintén megkapjuk a Defenderből már ismerős gombokat a kormányra.
Eltűnik az ikonikus forgókapcsoló
Az új alapmotor egy négyhengeres kétliteres benzines. Ez a gyári adatok alapján 300 lóerőre (és minden bizonnyal 400 Nm-re) képes, míg a sorhatos háromezres már 360 lóerőnél és (szintén nem hivatalosan) 495 Nm-nél jár. Az Ingenium család nagyobbik tagját ráadásul enyhe hibrid technológia is támogatja.
A külsőhöz nagyon óvatosan nyúltak a britek: Lecserélték a hűtőrácsot, újak a LED-es fényszórók, míg a csomagtérajtó sötétített burkolata a méretes lemezfelületet hivatott megtörni. Az utastérből eltűnik a forgókapcsolós előválasztó, helyét – napjaink divatirányzatának megfelelően – egy apró kar veszi át. Vékonyabbak lettek a középső sor ülései, emiatt aztán a hátsó sor is tágasabbá vált. Az R-Dynamic csomaggal kétszínű kárpitozás, egyedi keréktárcsák és módosított hátsó lámpák járnak.
Igényes klímapanel és csatlakozók sora várja a hátsó utasokat
Némi árnövekedésre számíthatunk a hamarosan kereskedésekbe kerülő új Land Rover Discovery esetében, ami a módosítások tükrében nem lepheti meg az érdeklődőket. Bár azt meg kell jegyeznünk, hogy a V6-os dízelt érintetlenül viszik tovább az új modellévbe.