A vagányság és a munka ritkán találkozik, azonban vannak olyan véletlen, és persze boldog egybeesések, amikor egy munkaeszköz bizony tud tetszetős és divatos is lenni. Hiszen fontos, hogy egy munkaeszközzel nagyobb kedvünk legyen dolgozni, a Suzuki Jimny pedig kiváló példát mutat erre a kivételes esetre.

Add a comment

Elengedem, hogy Mustangnak nevezik. Nem az. Aki Mustangot akar, ennyi pénzből vehet magának V8-as igazi Mustangot vagy olvashat róla itt és itt, aki pedig ötajtós, sportos kiállású villanycrossovert keres, számításba veheti a Mach-E-t és nem fog csalódni…

Add a comment

A Suzuki manapság a megnyugtató középszert adja, ez nem is vitás, aminek van egy nagyon nagy előnye a manapság futó, túlbonyolított világban: a megbízhatóság rendkívül sokat nyom a latba, kis túlzással megfizethetetlen, de mégsem forintosítható. Az öregedő Vitara esetében a ma már egyszerűnek és unalmasnak ható megoldással és kissé megkopott formatervvel kell fizetnünk a megbízható, egyszerű technikáért cserébe.

Add a comment

Talán a kockázatvállalási hajlandóság jelenti a kulcsot: aki egyszer már megégette magát, könnyeben szavaz bizalmat a biztonsági megoldásoknak. Párkapcsolat, munkahely, sportok, autózás – az élet minden területén találunk példát a fenti elmélet igazolására. A (privát) gépjárművásárlók között kifejezetten népes a megbízhatóságot értékelők tábora. Ezért (is) lehet magabiztos a Suzuki. A "mi autónk" felhasználói heves érzelmek helyett stabil, hosszútávú kapcsolatra vágynak – és ha megkérdezzük őket, jellemzően viharmentes évekről számolnak be. Ez az eredmény tízezrek több évtizeden át tartó, becsületes munkájának köszönhető. Vajon ezt az irányt viszi tovább az aktuális Suzuki S-Cross is, vagy ezúttal másfelé kanyarodtak a mérnökök? Ne tipródjanak kétségek között, tartsanak velünk ezúttal is, hiszen utánajártunk a kérdésnek.

Add a comment

A kisautók és a mini méretkategória válsága ellenére a Suzuki továbbra is ezekben a szegmensekben kíván jelentős teret képviselni, ráadásul a japánok szinte minden modellben rendelkeznek már mild, azaz könnyű hibrid hajtáslánccal. Az itt még „csak” 12 V-os megoldású benzines-elektromos hajtásláncú Ignis ezúttal legfrissebb formájában, összkerékhajtással érkezett hozzánk tesztre.

Add a comment

Kollégáim az előző években részletekbe menően leírták a típusról minden szempontból alapos véleményüket, ám most, 2023-ban már tiszavirág életű kilépő modellként értékelhetjük a Ford Explorert, amelynek forgalmazása befejeződik Európában. Ez vajon más megvilágításba helyezi a dolgokat?

Add a comment

Beszéljünk a berögződésekről! Gyakran előfordul, hogy foggal-körömmel ragaszkodunk bizonyos szokásokhoz. Káros viselkedési minta és téves gondolkodásmód egyaránt beágyazódhat személyiségünkbe, amin aztán nehéz vagy egyenesen lehetetlen változtatni. Gondoljunk csak a bosszantó pótcselekvésekre, vagy a kötőszóként használt szitokszavakra. De (végtére is autós magazin vagyunk) eszünkbe juthatnak a minimális követési távolságot tartó és a sosem indexelő sofőrök is. Egyik szokás sem hasznos, levetkőzni sem egyszerű őket, mégis léteznek. Kis személyes információ: nálam a Toyota Aygo okozott beidegződést.

Add a comment

A Ford évek óta alkalmazza a Vignale szériát, amivel a prémiumok közelébe vágynak a kék oválosok. Összességében egy magas felszereltségű, a többihez képest finomabb anyagokat és szép dekorbetéteket tartalmazó felszereltségi szintről van szó, amelyet persze a Kuga, a gyártó népszerű SUV-ja is megkapott. Mi pedig a kedvelt konnektoros hibrid hajtással fogtuk ezúttal vallatóra.

Add a comment

Kár is volna tagadni: egyre kevesebb olyan újdonságot tudnék első blikkre felsorolni, amit még minidig jó vezetni, ami még mindig tartalmaz valamicskét abból a jófajta vezetési élményből, ami sokakkal megszerettette az autózást. A BMW persze híres arról, hogy a sportos géneket jobban kiemeli modelljeiben, és a frissített 3-as széria, pontosabban a 330i esetében még is igaz mindez, vagyis az M modell alatt is kapunk igazán zsivány, mégis jól használható szedánt.

Add a comment

A Ford nem teketóriázik, hanem minden fronton igyekszik a divat hullámait meglovagolni: mindez azt jelenti, hogy a már létező crossover/SUV modellek mellett a hagyományos típusok is kapnak egy, amolyan crossoveres küllemet adó felszereltségi szintet az Active felszereltség formájában. A Fiesta mellett a Focushoz is elérhető ez a csomag, amelyet most 155 lóerős könnyűhibrid erőforrással és automataváltóval fogtunk vallatóra.

Add a comment

Léteznek legendás sportautók, kényelmükről híres modellek és kategóriateremtő nevek. Akad jármű, amely a legyártott példányszáma, vagy éppen vételára miatt válik történelmivé. Jöttüket rekordok és mítoszok övezik, miközben mögöttük, valahol a háttérben megbújva sorakoznak a hétköznapi hősök. A kitüntetés nélküli vitézek, akik megbízhatóságukkal, strapabíró jellemükkel csempésznek boldogságot gazdájuk életébe. Amikor egy autógyártó kiáll az elvei mellett, következeseten fejleszti egy-egy típusát, esetleg az a bizonyos autó valamiben még kiemelkedő is... Nos, akkor változik át fekete köpenyes Zorrová az addig Don Diego de la Vegaként ismert fiatalember, és válik maga is legendává. Épp, mint a Toyota Hilux. Épp, mint a Hilux?

Add a comment

Elektromos kompakt SUV-ot hozott nekünk a BMW, ami gyakorlatilag minden tekintetben kimeríti a divat és trend fogalmát 2023-ban. A villanyos iX1 mind felépítésében, mind hajtásában az aktuálisan erőltetett és ezzel párhuzamosan sokak által preferált irányvonalat képviseli. Nyilván nem tesztalanyunk adja meg a választ a jövő kérdéseire, de megmutatja, hogy a bajorok jelenleg miként képzelik és miként tudják kiszolgálni az e-mobilitás és a prémiumság keresztmetszetét.

Add a comment

Amikor egységnyi alapterületen ennyire jól átlátható, pakolható kényelmes és praktikus dobozforma autóba ülök, mindig felteszem a kérdést: miért dobjuk el lassan ezt a kategóriát is, amikor nagycsaládos felhasználásra alkalmasabbat nehezen találni? Másik szívfájdalmam, hogy egy ilyen jól pakolható, gigacsomagtartós vagy épp hétszemélyes autó, amelyben az utolsó sorban is viszonylag kényelmesen ülünk, miért csak cirka 200-220 kilométerre repít el minket? Egyelőre nehezen felfogható iparági trendek ezek, de lássuk miről is van szó: elektromos francia családi modelleket fogtunk vallatóra.

Add a comment

Mi kell a férfinak? Szól az örök kérdés. És a válasz: hétvégére egy hátsókerékhajtású, önzáró differenciálműves élményautó, lehetőleg kikapcsolható kipörgésgátlóval. Aztán egy utazóautó jó 200 lóerővel, szellőztethető bőrülésekkel, billenthető tetőablakkal és számos vezetési segéddel. Végül egy koszos-szagos rakományt befogadó platós jármű felezős váltóval, létraalvázas konstrukcióval; hiszen a dolgos hétköznapokból jut a legtöbb.

Add a comment

1020 lóerő. A világ egyik leggyorsabb nagyszériás autója. Szupersportautókat megszégyenítő 2,1 másodperces 0-100 gyorsulás. Hogy milyen? Zsigeri, azonnali, embertelen és vad. Gyakorlatilag egy vadászrepülőgép dinamikáját lehet közúton megtapasztalni. És a földön marad, vagy ez már kilövi magát az űrbe alólunk? Cikkünkből hamarosan kiderül.

Add a comment