A hétüléses kompakt egyterűek kapcsán a legtöbb teszt során szkeptikusan nyilatkoznak a szakemberek, mondván, hogy a harmadik sor csak erős kompromisszumok árán vehető igénybe. Jómagam az Opel Zafira előző két generációjának aktív felhasználójaként ettől gyökeresen eltérő álláspontot vallok, hiszen az életben oly sok szituációban kerülnek elő a szükségülések, hogy számomra már az is elképzelhetetlen, hogy egy ötszemélyes autóval is fennakadások nélkül telhetnek a hétköznapok.

Add a comment

Napjainkban a Juke-ról szóló hírekkel tele van a sajtó, hiszen elkészült és már tépi is az aszfaltot a GT-R hajtásláncával épített, több mint félezer lóerős R változat. Sajnos a szuper-Juke birtoklása csak a leggazdagabbak kiváltsága lehet, de a hazánkban kapható legdurvább példányt azért sikerült megkaparintani.

Add a comment

Sportos négykerekűt akar jó menettulajdonságokkal, mégis alacsony fogyasztással? Tágas belsőteret, finom kupés ívekkel? Családot szállítana, de azért vágyik fiatalos érzelmekre? Komoly presztízst szeretne, de 30 milliót nem tud rászánni? Van megoldás, mégpedig rögtön több is! A négyajtós nagy kupék kategóriájának két prominens képviselőjét eresztjük egymásnak – higgyék el, gigászi küzdelem lesz.

Add a comment

Legtöbbször egy-egy tesztautót hosszabb etapokon is kipróbálunk, hiszen a legapróbb részletekig érdemes ilyen mélységekbe merülni, így pedig jelen tesztünk tárgyával különösen közeli barátságba kerülhettünk. A Hyundai i30 legerősebb dízelmotorral szerelt változata ugyanis vállalta, hogy elvisz minket Brnóba, hogy az egyik legközvetlenebb közúti sportautót próbálhassuk ki.

Add a comment

Akárhogy is nézzük, az Opel Zafira kategóriát teremtett, ugyanis személyében ismerhettük meg az első használható hétszemélyes kompakt buszlimuzint, melynek belső kialakítását nem kisebb névnek, mint a Porschének köszönhetjük. Az első generáció debütálása óta már eltelt majd' egy emberöltő, jöttek-mentek a ráncfelvarrott darabok, ám a kisebb módosítások dacára forradalmi kiugrás nem történt. Az Opel új stílusát magára öltő Zafira Tourer viszont többre lehet képes, mint gondolnánk.

Add a comment

Értem élsz, vagy érted élek? A kérdés az életnek szinte minden területén felüti a fejét, ahol az emberi kapcsolatok megjelennek, de mi tagadás, az autózás, az autók iránt rajongók, és az egyszerű felhasználók körében is aktuális. Hiszen mégiscsak a 'négykerekű szolga' van érettünk, ám mégis, vannak olyan autók, amelyekért érdemes élni, főleg ha az ember ereiben a vér mellett némi benzin is csörgedezik.

Add a comment

Nem mond igazat, aki azt állítja, hogy sosem kívánt még meg igazi sportkompaktot, vagy ahogy angolul nevezik, "hot hatch"-et (forró ferdehátút). Ez ugyanis még az a kategória, ahol a hétköznapi praktikum biztosított, de a sportos vér is ereinkben csörgedezhet. Ezúttal a hasonló elveket valló új Swift Sport látogatott el hozzánk, ami azért nem túlzottan forró, viszont hidegnek sem nevezhetjük. Lássuk, mennyire égette meg a nyelvünket!

Add a comment

Az ötajtós Honda Civic vendégszereplése előtt két nemzetközi autószalonon is volt alkalmunk szemügyre venni az újdonságot, s mindannyiszor az volt szubjektív benyomásunk, hogy a nagyközönség kimért közönnyel fogadja a típust. Ezen megállapítás alól pedig nem képeztem jómagam sem kivételt, ami őszintén szólva ijedtséggel töltött el, hiszen a ’karácsonyi ajándék’ bontogatása felett érzett izgalom hiánya egy autós szakújságíró olvasatában biztos jele annak, hogy karrierünk lassan a végéhez közeledik.

Add a comment

Mindenekelőtt engedjék meg, hogy utaljak az elektromos autókkal kapcsolatos negatív benyomásra, ami szubjektív ugyan, de azért félelemmel töltheti el a felhasználót: amikor egy nagy hatótávolságú, hagyományos hajtóanyagokkal üzemelő autó hatótávolság-kijelzőjén megjelenik a 100-120 km-es érték, általában már remegünk, nehogy úton maradjunk, és gyorsan keresünk egy benzinkutat. Sajnos napjainkban az elektromos autók jó részénél általában rögtön a teletöltést követően sem jelennek meg magasabb számok, amely érzést szokni kell - még akkor is, ha tudjuk, hogy egy átlagos napon messze kevesebbet utazunk ennél.

Add a comment

Ennek a cikknek valójában nem is kellett volna elkészülnie. És nem csak azért, mert a brit manufaktúra, a Radical termékei olyan gyorsak, hogy félelmetes képességeikről a legalitás határát súrolva leginkább csak négyszemközt suttogva lenne szabad beszélni. Hanem azért sem, mert tulajdonképpen egy másik modell bemutatójára indultunk el a híres Brnói versenypályára.

Add a comment

A világ legtakarékosabb középkategóriás benzines autója. Az Opel Insignia végre becsületes alapmotort kapott, a neves jelzőt kiérdemlő gyári étvágy mellett pedig nem lehet szó nélkül elmenni. De mi az igazság?

Add a comment

Olvasóinknak már bizonyára nem kell bemutatnom a Citroën C4-et, hiszen a franciák alsó-középkategóriása már megjárta szerkesztőségünket jó néhány kivitelben. Ám ezúttal a legtakarékosabb, szinte már fájóan éhező 1,6-os dízelmotor és a mikrohibrid technológia párosát kaparintottuk meg. Lássuk, mennyit tankoltunk!

Add a comment

Szegény MINI! Amikor a márka 2001-ben német akcentussal másodízben berobbant a köztudatba, a retro apróság bűvöletében keringő autós társadalom kívülről fújta hozzá a jelzőket: gokartos, közvetlen, hangulatos, ám drága, és ráz a futóműve. Ezek a sztereotípiák sajnos még most, bő egy évtized elteltével is mindehonnan visszaköszönnek. Ezúttal a legfrissebb, kétüléses kupé változat megjelenése okán fogjuk tesztre a MINI Cooper S modelljét, szokás szerint nyitott szívvel, mindent lesöpörve az asztalról – és kihúzva néhányat a maradi beidegződések közül.

Add a comment

Hazánk leginkább szakmai szemléletű autós magazinjának hasábjain talán nem illik megvallani, de már egészen kis koromtól kezdve szimpatizáltam a Toyota termékeivel. A 90-es évek elején rengeteg élményt és jó tapasztalatot gyűjtöttem hűséges családi igáslovunkkal, a bordó Carina E-vel, és örülhettem, amikor egy gyengélkedő Mercedes-Benz okozta fájdalmakat a Lexus LS kényeztetésében pihenhettük ki. Mindig is tetszett a japánok precíz, sokszor az anyagiakat sem kímélő hozzáállása, amivel őrülten izgalmas koncepciókat valósítottak meg és tettek legendává. Azonban úgy tűnik, hogy a gazdasági verseny hozzájuk is elért.

Add a comment

Immár hét év telt el azóta, hogy a Volkswagen első, és egészen mostanáig utolsó igazi városi minije, a Lupo (illetve testvére, a Seat Arosa) nyugdíjba vonult. A VW-nél persze tudták jól, hogy egy ekkora konszern nem hagyhat űrt triviális kategóriákban, így nem volt kérdéses, hogy előbb-utóbb megérkezik a Lupo-pótlék. Igen ám, de a tervezőknek alaposan át kellett mindent gondolniuk, a kedves előd ugyanis nem aratott elsöprő sikereket - a fejlesztés tehát sokáig tartott, ám tavaly, Frankfurtban végre lehullt a lepel a miniről, sa Porsche M5 autószalonnak hála, a hazai bevezetést követően alig néhány héttel már próbára is tehettük a csöppséget.

Add a comment