- Részletek
- Írta: Vajda János
Immár második alkalommal került kezeink közé a Peugeot kompaktjának frissített változata, ám ezúttal nem akármilyen változathoz volt szerencsénk: a remek, kézi váltós 1.6 e-HDI kivitel után rögtön a kínálat csúcsmodelljét, az automatás 2.0 HDI verziót nyüstölhettük egy héten keresztül. Hogy milyen volt? Természetesen finom, ám mégis vegyes érzelmekkel szálltam ki az autóból.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Kegyetlenek, és végtelenül kíméletlenek vagyunk, mert két olyan típust eresztünk egy szorítóba, melyek a papírforma, vagy éppen a sugalmazott rang szerint nem is lennének egy lapon említhetőek. Ha ugyanis igazságosak szeretnénk lenni, akkor a Focus ellen a vele még közelebbi rokonságban lévő V50-est küldenénk csatába. Van azonban egy elméletünk, ami jelen teszt révén talán bizonyítást nyerhet, s ez nem más, mint a pénzben megfogalmazott érték materiális formában való nehéz értelmezhetősége.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Kegyetlenek, és végtelenül kíméletlenek vagyunk, mert két olyan típust eresztünk egy szorítóba, melyek a papírforma, vagy éppen a sugalmazott rang szerint nem is lennének egy lapon említhetőek. Ha ugyanis igazságosak szeretnénk lenni, akkor a Focus ellen a vele még közelebbi rokonságban lévő V50-est küldenénk csatába. Van azonban egy elméletünk, ami jelen teszt révén talán bizonyítást nyerhet, s ez nem más, mint a pénzben megfogalmazott érték materiális formában való nehéz értelmezhetősége.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Volkswagen Golfról, s a legfrissebb, köztudottan nagyon jól sikerült hatodik generációról elég hálátlan kihívás tesztet írni, hiszen ez az ujjgyakorlatnak tűnő feladat minden autós újságíró rémálma is lehetne. Mert ha szigorúan objektívek akarunk maradni - márpedig így teszünk -,akkor iszonyúan nehéz belekötni az autóba, és ha mindig minden négykerekű olyan lenne, mint egy ilyen Golf, a tesztelők tevékenysége kis túlzással feleslegessé válna.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Dinoszauruszokról szól most a történet. Óriásokról, akik fittyet hánynak az idő múlására. Hiszen manapság elektromos autózásról, 4-5 literes fogyasztással is dinamikus négykerekűekről, sőt, 8 litert kortyoló sportautókról beszélünk. Ennek fényében mit kell tudnia egy négykerekűnek, amely nem is gyors, mégis a legkisebb lelkiismeret-furdalás nélkül gurít le torkán 10 liter gázolajat? Mindent.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Dinoszauruszokról szól most a történet. Óriásokról, akik fittyet hánynak az idő múlására. Hiszen manapság elektromos autózásról, 4-5 literes fogyasztással is dinamikus négykerekűekről, sőt, 8 litert kortyoló sportautókról beszélünk. Ennek fényében mit kell tudnia egy négykerekűnek, amely nem is gyors, mégis a legkisebb lelkiismeret-furdalás nélkül gurít le torkán 10 liter gázolajat? Mindent.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Ford komoly népszerűségnek örvendő középkategóriását megpillantva sokan legyinthetnének, hogy már megint csak egy unalmas céges tömegautó, amely tituluson még a frissítésen átesett tesztpéldány elegáns színe sem feltétlenül képes változtatni. Igen ám, csakhogy azt elsőre nem látják, és talán még legmerészebb álmaikban sem mernék gondolni, hogy a próbára fogott puttonyos Mondeo ára meghaladja a 12 millió forintot, mégpedig a jelenlegi félmilliós kedvezményt is beleszámítva.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár a prémium crossoverek fája csak az elmúlt néhány évben kezdte el virágait bontogatni, egyre több színt és rügyet láthatunk már rajta. A kategória két legújabb képviselője, az Audi Q3 és a Range Rover Evoque ezúttal az izmosabb dízelverziókban csap össze nálunk, elöljáróban nem is sejtetve, hogy valójában a két autó képességeit összegyúrva kapnánk tökéletes kvalitásokat. A harc viszont most, a valóságban veszi kezdetét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár a prémium crossoverek fája csak az elmúlt néhány évben kezdte el virágait bontogatni, egyre több színt és rügyet láthatunk már rajta. A kategória két legújabb képviselője, az Audi Q3 és a Range Rover Evoque ezúttal az izmosabb dízelverziókban csap össze nálunk, elöljáróban nem is sejtetve, hogy valójában a két autó képességeit összegyúrva kapnánk tökéletes kvalitásokat. A harc viszont most, a valóságban veszi kezdetét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Bizonyára hosszasan elvitatkozhatnánk a Volvo legjobb típusának meghatározásával kapcsolatban a márka kedvelőivel, ám a gyártó immár összes modelljének kipróbálása után ki merem jelenteni, hogy megtaláltuk a svédacélok kínálatának legfinomabb tagját, amely kijelentést az autó leadásakor az importőrnél több illetékes is megerősítette: ez nem más, mint az S80-assal és a V70-essel együtt nemrég felfrissített XC70. Ám figyelem, a hibátlan döntéshez ennyi nem elég: ha a cikkben velünk tartanak, javaslatunkkal akár 2,75 millió forintot spórolnak, így pedig nem csak egy remek családi mindeneshez, de egyben egy kiemelkedő ár/érték arányú prémium négykerekűhöz juthatnak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az ablakon át nézem a tájat borító fehér lepedő gyarapodását és a kövér hópelyhek angyali táncát. Orromat a fenyőgyanta máshoz nem is hasonlítható illata, hasamat bejgli, lelkemet pedig mérhetetlen nyugalom tölti be. Erre felriadok az álomból: még két hét van karácsonyig, vár az évzáró hajrázás, a tolongás, a tömegekkel való küzdés, a kötelező ajándékvásárlás, a túlzott ingerek és a túl giccses karácsonyi dallamok – és persze a szürke hétköznapok. Mire kikelek az ágyból, már a jeles ünnepet sem várom.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Jelen tesztünk alanyát hiába hívják Opel Astrának, ami szinte garancia a népszerűségre, mégsem hinném, hogy ebben a formában túl gyakori látvány lesz az utakon. Hogy miért gondolom ezt, amikor a puttonyos Astrák kínálatának legharmonikusabb tagjáról beszélek? Mert egy, a tesztjárgánnyal megegyező csúcsfelszereltséggel megáldott példányért vélhetően elég kevesen fognak kiadni nyolcmillió forintot - az importőr 625 ezer forintos kedvezményét beleértve. Indulóáron azért az említett kedvezménnyel 'már' 5,8 millió forinttól elvihető a csúcs-gázolajossal hajtott puttonyos.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Egy újabb Focus a sok közül – gondolhatja joggal a kedves Olvasó, hiszen szinte a teljes Focus kínálatot végigkóstoltuk már; ám ezúttal nem a hajtáslánc, nem a menetdinamika, de még csak nem is a praktikum feltárása volt a fő cél. Elektromos segédekkel megfűszerezett tesztautót kaptunk, így ezek, valamint a kombiságot jelképező 'hátizsák' jelentik az igazi újdonságot az eddig látottakhoz képest.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A BMW hazai importőrének már gyakorlatilag az új 1-es BMW hivatalos magyarországi árainak napvilágra kerülése óta rágom a fülét, hogy valamilyen módon biztosítson lehetőséget számunkra a 116i alapmodell kipróbálására, ám mivel jelenleg kizárólag két gázolajos 1-es, egy 116d és egy 120d szolgál a tesztparkban, nem volt olyan egyszerű teljesíteni kívánságomat. De végül megtették.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
"Alea iacta est", mondta Caesar, és mondá a Citroën is, amikor képviselője közvetítésével átadta nekünk a DS4 legerősebb változatának kulcsát. Vártuk is a pillanatot, hiszen a franciák prémium szegmensét képviselő típus korábban is elismerő értékeléseket gyűjtött be a szaksajtótól, amelyek azonban nem voltak mentesek az „ahhoz képest, hogy..” szófordulat használatától.
Add a comment