A BMW importőre a hivatalos világpremier után alig 1-2 nappal máris közzétette az új 1-es (gyári kódjelén F20-as) BMW hazai alapárait – a BMW szokásos árazásához képest azt mondhatjuk, hogy korrekt indulóáron kelleti magát a friss hátsókerekes, ötajtós kompakt.
Papíron nagyon jól hangzik már a 116i is - galériaNos, az 1,6 literes, új fejlesztésű turbós benzinmotorral hajtott, 136 lóerős (220 Nm) 116i alapváltozata regisztrációs adóval együtt már bruttó 6,69 millió forinttól hazavihető, ráadásul a motor papíron mutatott képességei olyannyira ígéretesnek tűnnek, hogy egy nem sportolni vágyó, átlagos felhasználó számára gyakorlatilag talán nincs is értelme mást választani. A hatfokozatú kézi váltóval szerelt (felárért 8 sebességes automata rendelhető minden kivitelhez) 116i ugyanis állítólag mindössze 8,5 másodperc alatt képes teljesíteni a százas sprintet, míg a 136 lóerő 210 km/órás végsebességhez elég – ráadásul a BMW által megadott vegyes fogyasztás csak 5,5 liter 100 km-enként.
Ugyanennek a motornak a 170 lóerős verziójával (250 Nm-t tud) hajtott 118i már jóval drágább mulatság, és a jobb menetteljesítmények a szinte azonos alapok miatt nem biztos, hogy feltétlenül megérik több mint 1,1 milliós felárukat; a 118i alapkivitelben bizony nem olcsóbb 7,795 millió forintnál.
Dízelfronton szintén költségesebb a helyzet: a 116 lóerős 116d 7,59 milliótól, a 143 lovas 118d 7,95 milliótól, a 184 lovas 120d pedig 8,64 millió forinttól kelleti magát – különben mindhárom (hozzáteszem, igen takarékos) erőforrás ugyanarra a kétliteres blokkra épül. A hivatalos extralistát (illetve annak hazai árait) még nem kaptuk meg, de mindegyik kivitelre elmondható, hogy nagyon könnyű 1,5-2 millió forintot rápakolni az alapárakra – sőt, a több luxusra vágyók 3-4 (vagy ennél is több) milliót költhetnek az extrák tömkelegére. Az új 1-es sorozatról korábbi bemutató cikkünkből mindent megtudhatnak.