Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A svéd gyártó a V70, XC70 és S80 modellek egyidejű frissítésével párhuzamosan öthengeres, igen kedvelt "nagy" dízelmotorját sem hagyta érintetlenül, így az a megújult modellekben még nagyobb teljesítménnyel, viszont mindeközben 8 százalékos fogyasztás-javulással áll hadrendbe. A szekvenciális kettős turbótöltésű D5 teljesítményét és a nyomatékát egyaránt sikerült megtoldani, így mostmár 205 lóerő és 420 Nm  helyett 215 lóerőre és 440 Nm-re (kézi váltó esetén továbbra is 420 Nm-re) számíthatunk.

A lényeg viszont, hogy a teljesítménynövekedés mellett a fogyasztás lényegesen mérséklődött: többek között a frissen érkezett start-stop funkciónak hála a D5 átlagos étvágya például egy S80-ban átlagosan már csupán 4,9 l/100 km (kombinált európai ciklus), amely 129 g/km-es széndioxid-kibocsátást jelent. Amennyiben a manuális váltót automata szerkezete cseréljük, kerek 6 literes átlagfogyasztással kell megbarátkozunk - ilyenkor "ugrik" a start/stop rendszer. A kisebb löketű testvér, a D3 esetében nem történtek változások a teljesítmény tekintetében, azonban ez az erőforrás is megkapta a D5-nél alkalmazott fejlesztéseket és a start/stop rendszert.

„Tulajdonképpen minden a fejlesztésekről szól számos területen, ezek együtt élvezhetőbbé és olcsóbbá teszik az autók vezetését. Ez a kis lépésekkel való haladás tudománya. A motorok optimalizálása már olyan szintű, hogy számos munkaórát vesz igénybe az olyan kis részletek felismerése és finomítása, amelyek még hatékonyabbá tehetik a folyamatot” – mondta Derek Crabb, a Volvo hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részlegének alelnöke.

Igaz apróságokkal, de frissít VolvoA V70, XC70 és S80 modellek kapcsán a frissülés jelentősebb momentuma, hogy immáron mindhármójukban az alapfelszereltség részét képezi a City Safety koccanásgátló, illetve a Senus névre keresztelt fedélzeti rendszer, amely 5 vagy (navigációs/multimédiás egység esetén) 7 colos képernyőn jelenik meg. Az automatváltóval szerelt példányokhoz pedig az adaptív tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control) legújabb verziója áll rendelkezésre, amely az opciós listáról választható.

A külső-belső változások szokás szerint nem az eget rengető kategóriába tartoznak, a Volvo új színekkel és könnyűfém felnikkel, illetve áttervezett belső világítással és néhány új anyaggal tette naprakészebbé autóit, amelyek lényegében változatlan árakon kerülnek forgalomba.