Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Volkswagen Golfról, s a legfrissebb, köztudottan nagyon jól sikerült hatodik generációról elég hálátlan kihívás tesztet írni, hiszen ez az ujjgyakorlatnak tűnő feladat minden autós újságíró rémálma is lehetne. Mert ha szigorúan objektívek akarunk maradni - márpedig így teszünk -,akkor iszonyúan nehéz belekötni az autóba, és ha mindig minden négykerekű olyan lenne, mint egy ilyen Golf, a tesztelők tevékenysége kis túlzással feleslegessé válna.

Nem hálás feladat Golf tesztet írni - túl jó az autóAz együtt töltött néhány nap és közel 500 kilométer alatt két dolgon morfondíroztam: egyrészt felettébb izgatta fantáziámat, hogy néhány általam is elképzelhető apróságot, a bizonyára jobb hatékonyságot és az eltérő formát, esetleg továbbfejlesztett biztonságot leszámítva miben tud majd fejlődni a következő felvonás. Másodszor, hogy tulajdonképpen mibe is tudnék belekötni, anélkül, hogy igazságtalan legyek. Az első napokat követően semmi sem szerepelt tesztlapom "hiányosságok" rubrikájában, de aztán megembereltem magam. Heuréka, találtam néhány apróságot! – nagy megnyugvás volt ez számomra, hisz' nekem úgy tanították, hogy nincsen rózsa tövis nélkül.

Nézzük csak listámat: "a tompított és a távolsági fény egyaránt lehetne jobb, hasznos lenne egy jó xenon, de az megfizethetetlenül drága", aztán A csomagtartó lehetne kicsit nagyobb és praktikusabb"az autó variálhatósága kimerül az 1/3-2/3 arányban dönthető hátsó üléstámlákban, amelyek nem dőlnek síkba - se kettős csomagtér-padló, se semmi (igaz, a síalagút hasznos)".

Majd megjegyeztem, hogy "az alaphelyzetben 350 literes csomagtartó a kategóriában már inkább átlag alatti, mint átlagos, bár a külső méretek és az utastér helykínálatának függvényében többet nem nagyon lehet elvárni”, végül: „alacsonyabb fogyasztást vártam, de alig 2000 km van még csak az autóban, tehát még bejáratós”. Jól látják, hogy ezek mind elég apró negatívumok, melyek felett könnyű szemet hunyni. Nincs mit cifrázni, előre leszögezhetem, hogy a kompakt kategória legjobbja a VI-os Golf.

A verhetetlenség kulcsát a komoly hibák hiánya és a végtelen átgondoltság adja. A legendás típusnak ugyanis minden porcikáján látszik, hogy annyi tapasztalat van a közel 40 évnyi fejlesztések mögött, mint szinte sehol máshol.

Nem nőtt túl nagyra, kompakt maradt - és ez jó!Az egyre csak dagadó és szteroidozott alsó-középkategóriában szinte a Golf az egyedüli, aki megmaradt kompaktnak, vagyis nem nyújtózkodik a 4,5 méteres magasságok felé. Hossza még ha csak 1 mm-rel is, de 4,2 méter alatt marad, s ennek ellenére utasterének mérete minden irányban a legjobbak között van - az egyenes tetővonalnak köszönhetően hátul 1,95 méterig jó a fejtér, két 1,95-ös ember ráadásul el is fér egymás mögött. Továbbá a hátul ülőknek középső légbeömlők és egy kihajtható italtartó páros kedvez az eltalált üléspozíció mellett, s a kilátás is remek - senkinek sincs oka tehát szomorkodni, egyedül a sofőr lábtere lehetne tágasabb széltében. S hogy mi a jó a kompakt méretekben? Az átláthatóság, a jó manőverezhetőség: még egy kezdő sofőr is örömmel ül a volán mögé, mert könnyű és jó érzés Golfot vezetni.

Nem is tudom, mi történne velem, ha nem lenne a három éve bemutatott friss generáció kipróbálásának egy apropója, amit R-Design csomagnak hívnak - ez remek vétellé, s ami még fontosabb, picit különlegesebbé teszi az alapból a tömegbe szürkülő, és kissé csinovnyiknak tűnő autót.

Az R-design csomagot kár kihagyni, nagyon megéri felárátA legolcsóbb, Trendline felszereltségi szinthez rendelhető opció 312 ezer forintot kóstál (tavaly még csak 285 ezerbe került, ám a forint gyengülése ill. a magasabb ÁFA itt is meglátszik), és sok-sok finom tételt tartalmaz. Ha mindent egyenként összeszámolnánk, nem lennénk messze az egymillió forintos összegtől. 16 colos könnyűfém kerekek, sportfutómű, tető-légterelő, sportos első lökhárító, küszöbtoldatok, sötétített üvegezés, gumiabroncs légnyomás-ellenőrző rendszer, első ködfényszórók kanyarfénnyel, kényelmes és méretes sportülések elöl, bőrborítású kezelőszervek, könyöktámaszok elöl/hátul, állítható magasságú ülések elöl gerinctámasz-állítással, s végül kétoldali, automata klíma.

A rádió is egyszerű, de a klíma adatait is kijelziNos, mindehhez még érdemes hozzáadni 58 ezret a tempomatért, 13 ezret a helytakarékos pótkerékért, s 14-14 ezrest a jobb központi kijelzőért illetve a fejlettebb 8 hangszórós hifiért. A 147 ezer forintos relax csomag szintén melegen ajánlható tétel, hiszen ennyiért ülésfűtést, lámpamosót, automatikusan elsötétedő belső tükröt, esőérzékelőt és néhány egyéb hasznos apróságot kapunk.

Remek motor az 1.4 TSI - erős, rugalmas és csendesSzó mi szó, az 1.4 TSI a sportos kinézetet biztosító R-design csomaggal karöltve kis túlzással az átlagember, vagy a kevésbé tehetős újautó-vásárló sportkocsijának is tekinthető. Persze azért ezt az állítást erősen idézőjelesen kezeljék, ám a stabil futómű és a minden fordulatszám-tartományban vidám motor a manapság könnyűnek nevezhető, 1,3 tonnára mérlegelt bódét egészen dinamikus menettulajdonságokkal illetve menetteljesítményekkel ruházta fel.

(Hogy miért lopta be magát olyannyira szívünkbe egy 'szürke' Golf? Lapozzanak és kiderül!)