Vannak dolgok, amikre csak a kisautók jók. Nem, nem csak a nagymama kétes kimenetelű mobilizációja oldható meg velük, s még csak nem is a foggal elhúzás gyakorlására kell gondolni. Városi és város környéki szaladgálásra még mindig nincs jobb és egyúttal olcsóbb alternatíva.

Add a comment

Turbósított, hatékonyság-vadász Mercedes-Benz, amely nem csak nagy és kényelmes, de benzinmotorja révén kifinomult is. Sőt, olyan okos, hogy sokszor ügyesebben terelgeti magát, mint mi magunk, és megvéd minden bajtól. Papíron ezt nyújtja a frissített Mercedes-Benz E-osztály józanabb alapárú változata. De mire képes a valóságban? Alaposan megvizsgáltuk.

Add a comment

Közel egy év telt el azóta, hogy a Ford bejelentette a Fiesta ráncfelvarrását; a lépés éppen időszerű volt, a típus ugyanis immár ötödik életévét tapossa, ami azt jelenti, hogy a gyors léptékben fejlődő kiskategória legjobb képviselőivel néhány szempontból már nem volt képes felvenni a versenyt a németek büszkesége. Lényeg a lényeg, a Fiesta az év elejétől dögös, kissé Aston Martinos orr-résszel igyekszik meghódítani a szíveket.

Add a comment

Az új Ford Kugát alig vártuk, már csupán azért is, mert a típusnak tavaly megelőlegeztünk a 2012-es Autó Pult Év Autói szavazás során egy második helyezést az egyik legnívósabb szegmensben, az 5,5 millió forintnál drágább családi autók kategóriájában. Nos, a Kuga végre ellátogatott szerkesztőségünkhöz, mi pedig hosszú nyúzópróbának vetettük alá világosban és sötétben, aszfalton és könnyebb terepen, valamint üresen és terhelten egyaránt, hogy megbizonyosodhassunk tudásáról.

Add a comment

Álló helyzetből a 100 km/h 7,2 szekundum alatt megvan, 4,7 litert nyel le vegyes használatban, és ha kell, mind a négy abroncsot sanyargatja a 184 lóerős turbódízel. A sötét teremgarázsban keresem az adatai alapján kemény masinát, de mindhiába, már észrevétlenül elsétáltam mellette. Csupán a távirányítóban bízhatok, megnyomom a gombot, s villan a BMW – halkan kacsint, hogy jöjjek közelebb.

Add a comment

A Nissan Qashqai nagy összehasonlító tesztünk után vesztesen és győztesen tért haza. A típust egyrészt kénytelenek voltunk elmarasztalni, hiszen közvetlen konkurenseivel összehasonlítva szűkös helykínálatával és ódivatú berendezésével hívta fel magára a figyelmet, másrészt diadalmaskodni volt képes, mivel kompromisszummentes hangolásával, kifogástalan futóművével azok számára is alternatívát nyújt a hobbiterepjárók kívánatos világában, akik a nagyobb hasmagasság és a robusztusabb külcsín igényével "hagyományos" személyautóikhoz képest nem nyitottak semmiféle megalkuvásokra.

Add a comment

Becsukom az ajtót, s ahogy elsétálok mellette, kaján vigyorral hallgatom, ahogy pattog a kipufogó, dolgozik a felforrósodott fém, s a motorházból még mindig dől a meleg. Férfias játékot űztem, mégsem vesznek komolyan – a Nissan Juke Nismo újra izgága gyermeket farag az emberből, rosszalkodásra sarkall.

Add a comment

A tesztünk tárgyát képező Audi A3 nem bír különösebb újdonságértékkel: nemrégiben még a harmadik generációs kompakt háromajtós kivitelét nyüstöltük, miközben már bemutatkozott a széria ötajtós Sportback kivitele, mi több, már megvásárolható a Győrben készülő elegáns négyajtós szedán is. Fogyasztása mégis kimondottan ajánlott.

Add a comment

Ahogy az elektromos autózás gyerekcipőről nagyobb lábbelire vált, úgy hirtelen, tinédzserkorba lépve egyik pillanatról a másikra hatalmasat nő. Miközben számos kérdés megválaszolatlanul csüng a levegőben, ennek előszelét már érezni. S miközben a közlekedés újszerű módját sokan joggal bírálják, vitathatatlan érvvel csaphatunk az asztalra ellenük: elektromos autót vezetni jó. Nagyon jó. Add a comment

Nyár van, forró nyár, melegrekordok dőlnek sorra, a nap sugara kíméletlenül támadja bolygónkat, okozva ezzel örömöt és fájdalmat egyszerre. A nyár a kabriózás évszaka, ez egyértelmű, napközben mégsem nyithatjuk fel a gyilkos UV-sugaraktól óvó vászontetőt, tehát csukott állapotban sem tűrhetünk kompromisszumokat. Az Opel Cascada lépett a vallatószobába.

Add a comment

Ne féljenek, nem estünk teljesen a fejünkre; eszünk ágában nincs közvetlenül összehasonlítani az új Peugeot 208 kínálatának koronázatlan királyát, a GTI-t, a típus csúcsdízelének számító e-HDI változattal, ám miután szinte egymás után vendégeskedett nálunk a két francia kisautó, adta magát az összevont beszámoló.

Add a comment

Egyik kezemben egy pohár pezsgő, az út túloldalán a naplemente által a narancssárga legkülönbözőbb árnyalataira megfestett tenger. Egy barátom meghívásával az olaszországi Marotta csodaszép partján ücsörgöm, miközben azon morfondírozom, hogy vajon mitől is olyan sokszínű a világ, hogy alig 1000 kilométerre állandó lakhelyemtől egészen más a járműpark összetétele. Itt ugyanis már a település határain belül is százával rajzanak a Fiat Puntók, Pandák, a Lancia, vagy éppen az Alfa Romeo legkülönbözőbb típusai, melyek hazánkban legfeljebb csak az autópiac focipályájának hátsó kispadján várnak játéklehetőségre.

Add a comment

A mérnökök keze mindig gúzsba van kötve, ha egy sikeres, nagy múltra visszatekintő típust kell megújítaniuk. De vajon milyen lenne a 3-as BMW, ha tisztára söpörnék a tervezőasztalt? A 3-as Gran Turismo megmutatja.

Add a comment

Sosem feledem azt az álmot... Fiatal koromban, amikor még csak bimbózott bennem az autók iránti rajongás, az egyik éjjel könnyes szemmel ébredtem fel. A világvégéről álmodtam. "Minden elpusztul?" - hívom vissza az azóta emlékké szilárdult álomképet. A pozitív válaszra rögvest rákontrázok: "még a Ferrari 250 GTO is?"

Add a comment

Az új Toyota Verso tipikus mintapéldája annak a bölcseletnek, miszerint csak az válhat elégedett autótulajdonossá, aki a nem kevés tőke összegyűjtése mellett rendelkezik kellő józansággal, kompromisszumkészséggel és úgy választ magának társat, hogy közben megfelelően rangsorolja igényeit.

Add a comment