- Részletek
- Írta: Vajda János
Épp azon gondolkodom, hogy a címbéli kijelentés egy kicsit erős. Nem, az első felével semmi gond nincs, azt rövidesen megmagyarázom, de vajon merhetek-e olyan autót kiskocsinak nevezni, amely közel 4 méter hosszú, vagyis körülbelül akkora, mint egy II-es Golf, és négy felnőtt még akkor is kényelmesen elfér benne csomagostul, ha nagyobbra nőttek az átlagnál? Hiába, a kiskategóriába pozícionált Polót a VW addig szteroidozta a generációk során, ameddig ide nem jutott. Szerencsére nem csak egyre terebélyesebb lett, hanem egyre sokoldalúbb és jobb - olyannyira, hogy objektív szempontok szerint senki nem képes felülkerekedni rajta a kategóriában.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kényelem és racionalitás ide vagy oda, olyan autóvezetővel mi még nem találkoztunk, aki ne ült volna be szívesen egy sport- vagy éppen sportos autó volánja mögé. Egy tökéletes világban mindenki garázsában ott a helye egy hétvégi örömszerzőnek. Egy tökéletes világban...
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Mindenkinek van egy álma a halhatatlanságról, a legyőzhetetlenségről, de legalábbis arról, hogy egy önmagunknál hatalmasabb erővel rendelkező társ oltalmazó jelenlétével magasodik fölénk. Mindenkinek van egy álma a féktelen szabadságról, arról, hogy a materiális szemléletű életünket hátrahagyva sivatagokon, hófedte hegyeken, zöldellő mezőkön, vagy éppen zsúfolt nagyvárosokon átszelve hódíthassuk meg a nagyvilágot, miközben a félelem nem létező fogalom a szótárunkban. Ezeket a vágyakat pedig a Porsche M5 munkatársa egy szempillantás alatt képes valóra váltani, amikor a kezünkbe nyomja a Volkswagen Touareg kulcsát, amit ezúttal elegendő a zsebünk mélyére süllyeszteni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Ahogy elődje, úgy az idei Frankfurti Autószalonon bemutatott második generációs GTC is jóval több, mint egy egyszerű háromajtós Astra. Ugyan már első ránézésre egyértelműen tetten érhető a típusazonosság, ám nem is gondolnák, hogy mennyi figyelmet szenteltek a tervezők annak, hogy a széria legsportosabb tagja elkülönüljön társaitól. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Egy kazettás rendszerben felépült, dohos levegőjű irodában ülök. Mellettem ugyan vannak emberek, de még a keresztnevüket sem tudom, s beszélgetések neszei amúgy sem hallhatók körülöttem, legfeljebb a billentyűzetek kopogása, s a környezetidegen analóg óra nyomasztó ketyegése kergethet az őrületbe. Kész szerencse, hogy öt perc múlva négy óra, így még néhány utolsó kattintással továbbítok egy szerződést a világ másik felére olyasvalakinek, akivel naponta dolgozom, de még sosem beszéltem vagy találkoztam vele.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Távolról jöttek, mégis fáradhatatlanok. Hazánkban a Fiat csoport gondozásában újra elérhetővé vált a Jeep márka, mi pedig a három újdonság képességeit már terepen is próbára tettük. És hogy milyen az amerikai lélek, ha megüti Európa szele?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Lancia az egyértelműen európai Delta és Ypsilon mellé új versenyzőket húzott elő a kalapból, szokatlan fűszert adva az érzelmesen elegáns palettának: a Chrysler két húzómodelljét, a 300C-t és a Voyagert lehet ezentúl az olasz prémium jegyében megvásárolni. A Thema esetében tegnap meg is néztük, hogy sikerült az átalakítás.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A koreai Samsung négykerekűinek első modernkori Renault átirata – a Koleos – immár közel négy éve velünk van, így nem lepődtünk meg, amikor a Frankfurti Autószalonon a modell ráncfelvarrott változata nézett velünk farkasszemet. Aztán alig telt el azóta másfél hónap, és már ki is próbálhattuk a különleges mindenest.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„Egy ilyen bús, borús délelőttön nincs is jobb dolog, mint egy kényelmes egyterűben terpeszkedni” – jelenti ki alkalmi utastársam, miközben egy kulcsot a szögről leakasztva elindul az Opel legújabb középkategóriás egyterűje felé. Igaza van, a körülmények adottak voltak, de a nyugodt német közlekedés ellenére sem volt időm sokat pihenni a Zafira Tourer volánja mögött: a rengeteg újdonság gondoskodott az izgalmakról.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Toyota Starlet utódjaként 1999-ben piacra dobott Yaris immár harmadik generációjába lépett: a Frankfurti Autószalonon debütált vadonatúj modellt a németországi rövid statikus ismerkedést követően nem sokkal immár hazánkban is vezethettük, az autó pedig már kapható is a hazai kereskedésekben. Nézzük csak, mit lehet tudni a kisautóról, illetve milyenek az első benyomásaink!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Kia korunk egyik legdinamikusabban növekvő autómárkájaként szinte követhetetlen tempóban hozza ki az új filozófiájuk jegyében fogant modelleket. Vajon ez a sietség meglátszik a Mazda2 ligájában induló, teljesen új Rión is? Kiderítettük.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Még két hónap sem telt el azóta, hogy beszámoltunk olvasóinknak a Hyundai modelldömpingjéről, illetve a hazai pontos árakról, a koreai gyártó hazai képviselete egy rövid bemutató keretében máris rendelkezésünkre bocsátotta a márka összes újdonságát, méghozzá egy kupacban: a várva-várt középkategóriás i40 kombit, a hazai piac számára különösen érdekes kompakt lépcsőshátú Elantrát, a fura ajtókoncepcióval megáldott fiatalos Velostert, illetve a hátsókerékhajtású, egyenesen a tengerentúli piacról érkezett Genesis sportkupét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Álmodok. A jövőben járok, a felhőkben, egy négykerekű repülőgép volánja mögött. Élvezem, ahogy a kövér párafoltokat magam mögött hagyva siklok a lenyugvó Nap narancsszín fényében. Kicsit felgyorsítok; távolról hallom az elektromotorok élesen mély süvöltését, majd egy fokozatot felváltva beállok a mellettem haladó jármű mellé – épp a felhők hasát karcolgatva. Átintek a mellettem haladó kollégának, aki önfeledten viszonozza a gesztust. Aztán valami történik...
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Előre elnézésüket kérem, ha nyomokban már-már rajongásba hajló túláradozást vélnek felfedezni irományomban, de bevallok valamit: még egy objektív, részrehajlást kerülő autós újságírónak is lehet kedvenc négykerekűje, s mint ilyen, nekem már jó ideje a Porsche Boxster 987 kódjelű második generációja a szívem csücske.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Fiatal - elvégre születésénél néhány éve még kétkedve segédkeztünk -, de már most legenda. Az elektromos árammal történő autózás első igazi áttörését hozó Tesla Roadstert foghattuk vallatóra, amely szériagyártásban a legnagyobb hatótáv mellett még mindig a legnagyobb élményt is nyújtja az árammal üzemelő autók exponenciálisan szaporodó táborában.
Add a comment








