Közel három és fél év telt el azóta, hogy a Cupra saját életre kelt, az Ateca és a Leon mellett az első önálló modellel pedig tavaly márciusban rukkoltak elő: a Seat-rokonság ugyan egyértelmű, de a Formentor kizárólag Cupra emblémával létezik, és egyértelműen látszik, hogy már a tervezés kezdetétől a dinamizmust helyezték előtérbe a mérnökök, és nem utólag rajzolták sportosabbá az autót. Ezt pedig hatványozottan érezhetjük a kétliteres turbómotorral szerelt, 310 lóerős változat volánja mögött, amely nemrég szerkesztőségünk garázsában vendégeskedett.

Add a comment

Mindig igyekszem elkerülni, ám ezúttal nem tudom megállni, hogy ne közhellyel indítsak: összehasonlító tesztünk alanyai rengeteg mindenben egyeznek, mégsem lehetnének ennél különbözőbbek. A Mercedes-Benz kompakt crossoverein keresztül jártunk utána, hogy mit érdemes ma választani: takarékos dízelt vagy a jövőt jelentő villanyhajtást?

Add a comment

Ennél aktuálisabb autót keresve se találnánk – ezt gondoltuk aktuális tesztalanyunkról a cikk megjelenése előtti napokig. Elektromos, családi használatra is alkalmas, hosszú garanciával, egyedi formatervvel és nem mellesleg éppen a fájdalomhatárra belőtt vételárral. A hajszál híján 11 millió forint alatt maradó Kia e-Soul City Star Edition jogosult a 2021-es villanyautós támogatás maximális, 2,5 millió forintos összegére, vagyis sikeres pályázat (jelenleg múltidőben) esetén 8,5 millió forintért hazagurítható.

Add a comment

Körbenézve az utakon egykedvűen meredhetünk magunk elé – ma már a klasszikus prémium márkák portékája olyannyira beleszürkült az utcaképbe, hogy egyáltalán nem kapjuk fel a fejünk egy-egy luxuscikk láttán. Épp emiatt a kitűnni vágyók számára egyre szűkebb spektrum áll rendelkezésre, ám szerencsére még mindig vannak olyan szalonok, ahová bátran fordulhatnak a kicsit ritkább felsőkategóriás modellek iránt érdeklődők – ezúttal a Jaguar F-Pace tette tiszteletét szerkesztőségünk garázsában, méghozzá a legfrissebb hajtáslánccal felvértezve.

Add a comment

Ha alternatív hajtás, ma már szinte kizárólag a hibrid és elektromos ugrik be mindenkinek, noha LPG fronton sincs még minden veszve, annak dacára sem, hogy egyre kevesebb gyártó kínál gyárilag autógázos kialakítást. A Dacia azonban tudja jól, hogy vásárlói értékelik az értékarányos ár mellett az alacsony üzemeltetési költségeket, így az új Sanderóból sem maradhatott ki az LPG-s verzió.

Add a comment

Kedves szülők! Gyermekük nem jelent meg a mai kémia órán, helyette autós kalandjait közvetítette élőben az ismert közösségi médiás felületen. Ezért nem tudom elítélni. Én is hasonlóan tettem volna, ha anno egy Kia Rio GT Line-t kaptam volna a tizennyolcadik születésnapomra a kémcső szett helyett. Önöket viszont nem értem: Gerzsonka a családi hagyományokat követve sebésznek készül, van két finom keze: mi szükség volt az automata váltóra? Tisztelettel: T. B. Mária tanárnő.

Add a comment

A pickupok az évek során egészen becsületesen felépítették a maguk vásárlókörét: egyrészt számos céges ügyfél praktikus szempontok miatt választja a személyautózásra és teherhordásra egyaránt használható, nettózható munkagépeket, másrészt a magánszférában is sokan kívánják a mokány, mégis használható mindeneseket. Nem vitás, sok esetben a megoldás valóban egy pickup, ami mindent tud, de kiemelkedően mégsem, azonban átgázol az akadályok javán, utazni is elviselhető és a fél otthonunk elfér a raktéren.

Add a comment

Töltsem vagy ne töltsem? Ez a mai kérdés – igazán izgalmas összevont teszttel érkeztünk ma, amelyben utánajártunk, hogy milyen körülmények között érdemes a már 80 km hatótávval kecsegtető konnektorról tölthető Toyota szabadidő modellt választani a hagyományos, alias öntöltő hibrid ellenében.

Add a comment

A Suzukit az átlagnál jobban érinti az európai üzemanyag-fogyasztási (jobban mondva károsanyag-kibocsátási) szabályozás szigorítása. A kisebb, Suzuki által kiszolgált méretkategóriákra nem alkalmazható a bűvös szorzótényező, ami a súlyosabb autók túlélését biztosítja. A 95 g/km-es flottaszintű kibocsátási határérték 100 kilométerenként 4,1 literes benzinfogyasztásnak felel meg, ezt pedig aligha hozzák a belsőégésű motorok. (Amik a dízelüldözés óta leginkább benzinesek.)

Add a comment

Kit érdekelnek a kütyük, amikor itt van 510 lóerő, méghozzá korunk egyik legjobb analóg tulajdonságokkal rendelkező szedánjába csomagolva, ami nem mellesleg még igazán dögös is? Hát igen, csakhogy az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio az új infotainment rendszer és az igényesebb belső apropójából érkezett ismét tesztre. Nyomogattuk is rendesen. De nem csak a képernyőt és az anyagokat, hanem a pedálokat is.

Add a comment

Járt már nálunk CX-30, azonban ezúttal nem hagyhattuk ki az ünnepi gúnyába bújt jubileumi verzió mustráját sem. Már csak azért sem, mert a legfrissebb benzinessel, a forradalmi műszaki megoldásokkal teletömött 186 lovas E SKYACTIV-X hajtja – a Mazda úttörő, egyedi stílusát ezzel a modern hajtással és a centenáriumi csomaggal láttuk vendégül.

Add a comment

Időről időre le kell számolni a régi beidegződésekkel, ezt követeli tőlünk az állandó változásban lévő autóipar. Az új technológiai megoldások néha fájdalmas mértékben növelik a gyártási költségeket, amiket ráadásul tovább srófolnak a fogyasztói igények, illetve a gyártókat nyomasztó megfelelési kényszer: az emberek ugyanis egyre többet és többet akarnak. A mindenkori kiskategóriás Dacia kevesebbet nyújt a konkurenciánál, cserébe jóval olcsóbb is náluk – ezt a megállapítást metálkék tesztautónk duplán is idézőjelbe tette.

Add a comment

Számomra mindig is üdítő vidám kisautókat tesztelni, a kategóriában párját ritkító hibridek pedig izgalmasabbak. Hiszen a sajnos kihalásnak induló kisautós szegmens volna a vérbeli városi autó, benzin-elektromosként pedig pont saját vadászterületén lehet igazán takarékos. Eleddig a Toyota Yaris Hybrid volt az egyetlen ilyen modell, ezúttal pedig a Renault Clio E-Tech személyében igazán ütős kihívója is akadt.

Add a comment

Nehéz megmondani, hol is húzódik a határvonal a helyváltoztatásra szánt, praktikus és ergonomikus modellek és az autózás szerelmeseinek szánt élményhajhászok között, azonban talán az alapmotorral szerelt MX-5 megfelelő válasz lehet erre a kérdésre. Hiszen az élvezetes vezetéshez adott minden, kinyílik hát a világ azok számára, akik még azért (is) ülnek a volán mögé, hogy a lehető legszélesebb mosollyal szálljanak ki.

Add a comment

A Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in Hybrid a nevéhez méltó hosszúságú elektromos hatótávval, a hasonló felszereltségű, teljesítményben is összemérhető benzines automatához képest bő kétmillió forintos felárral, minimális kompromisszummal és egy műszaki szempontból egészen érdekes koncepcióval érkezett meg a zöld rendszámos autók közé. Mivel a típus már régi ismerősünk, kezdjük rögtön a konnektoros verzió sajátosságainak ismertetésével. A külső változásokat illető lista nem lesz hosszú. A színes hatósági jelzésen kívül néhány visszafogott méretű E-tech felirat, kékes felnikupakok és az autó hasa alá rejtett kipufogó – ennyi és nem több a különbség, a cirádás megoldásokat más gyártóknál keressék.

Add a comment