- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hosszas várakozás után végre eljött az idő: egy teljes teszthétre megkaptuk az Alfa Romeo importőrétől a százéves márka nagy reménységét, a szívszorongatóan szép Giuliettát (amely talán a legszebb, pasztell fehér színben tündökölt), ráadásul nem akármilyen kivitelben. Az Opel Astrában méltó ellenfélre talált.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Mit ér az összkerékhajtás, ha számos helyzetben nem tudjuk kihasználni előnyeit? Az örök kérdésre a Subaru már 15 éve egy huszárvágással megadta a választ. Fogták az egyébként is jól teljesítő Legacyt, néhány centiméterrel magasabbra emelték, és kész is a csomag: mehet telekre, földútra és erdőbe a tulajdonos, melegebb helyzetekben kamatoztatva járműve képességeit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Toyota mérnökei feltalálták az örök élet titkát. Egyrészt az autók terén, ahogy azt a közel hét évet és 175.000 km-t észrevétlenül maga mögött hagyó LS430-as tesztautónk is megmutatja. Másrészt portékájuk az életvonal meghosszabbításában is közrejátszhat: a vele eltöltött időszak ugyanis közel olyan felhőtlen volt, hogy bárhány ráncot is gyűjtöttünk az élet rögös útját járva, szinte mindegyiket kisimította.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha valamire bátran kijelenthetjük, hogy hazai pálya a Peugeot számára, az nem más, mint az elérhetőbb árú kupé-kabriók kategóriája, ahol a 206 CC 2001-es úttörő piaci bevezetése óta folyamatosan jelen van a márka. Mára azonban a konkurensek is alaposan felkötötték a nadrágot és a nemrégiben második generációjába lépő Renault Mégane CC, illetve a nemrégiben felfrissült VW Eos is szorongatja a 207-es mellé a kompakt szegmensbe érkezett 308 CC-t. Megvizsgáltuk, hogy miként állja a sarat a 2009-es év újdonsága.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Sokan mondják, hogy a Subaru a legkülöncebb autógyártó, legalábbis azon nagyszériákat produkáló cégek között, amelyek az európai piacon képviseltetik magukat. Nos, ezt nekem is alá kell írnom – legalábbis a japánok csúcsszedánjának talán legérdekesebb, nemrégiben tesztelt tagja révén erre a következtetésre jutottam.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Renault mostanában elég sok autógyártónak bökheti a szemét. Ott van egyrészt a Ferrari, aki részben az F1-es világbajnoki cím elvesztését köszönheti a márka létezésének, de ott vannak a konkurens autógyártók is, akik a válságból piaci részesedést növelő taktikával kifelé igyekvő francia gyártó térnyerésére pikkelhetnek. Lehet, hogy a BMW-nek is van félnivalója? Megvizsgáltuk!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A dél-koreai márka szekere mostanában nagyon jól szalad, ami nem is csoda, hiszen abszolút értelemben is kifejezetten korrekt autókat gyártanak, ráadásul ügyes árazással látják el őket, ami a legjobb vételt keresők körében igen jó színben tünteti fel a Hyundai-t. A tesztre fogott ix35 a visszafogott 1,6-os alap benzinmotorral is hasonló cipőben jár; már az elején lelövöm a poént: jelenleg a kategória talán legjobb vétele.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Nissan tervezői mindig is jól értettek a kártyák keveréséhez és ezúttal egy szokatlan, ám annál érdekesebb kombinációt ügyeskedtek ki: a Juke magas, de nem SUV, gyors, de nem sportautó, formás, de nem igazán szép, és jó felszereltsége ellenére sem igazán drága. Az ellentmondások furcsa elegyéből pedig egy igazán szerethető autó született.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Nissan Micra az egyik kedvenc kisautóm. Már többször előfordult, hogy ismerőseim kérdéseire, melyek magját a barátnő/feleség leendő (leginkább városi) autója képezte, többször is a japánok törpéjét ajánlottam. Azért, mert a Micra nem követi a konkurencia útját. Azt az utat, amin a kisautókból egyre nagyobbak váltak, olyannyira, hogy a végén még megérjük azt is, amikor egy Volkswagen Polo nagyobb lesz az első Passat-nál. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A crossoverek kategóriája sokáig megosztotta a közvéleményt, hiszen a mind helyigényük, mind fogyasztásuk okán pazarlónak tűnő jövevények sokakból ellenszenvet váltottak ki. A Mitsubishitől természetesen nem tagadhatjuk el a terepjárók építése során szerzett érdemeket, de most a japánok is felismerték az új szegmens kínálta előnyöket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A „Volvózást”, mint fogalmat nagyon sokan – akár tapasztalatból, akár képzeletük szüleményeként – azzal az érzéssel azonosítják, amikor az ember egy fárasztó, dermesztően hideg téli napon munkahelyéről jól befűtött lakásába hazatér, majd leül kényelmes bőrfoteljébe a forró kandalló mellé, és kedvenc tévéműsorát nézve finom teáját kortyolgatja, miközben kedvese a hátát masszírozza.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az új 9-5-ös életmentő fontosságú modellje a Saab-nak, amibe a svédek tényleg beleadtak apait-anyait, büszkén hirdetve, hogy minden idők leginnovatívabb Saab-jával van dolgunk, amely magában hordozza a cég több mint hatvanéves tapasztalatát (az 1937-ben alakult Saab első négykerekűje, a 92001 1947-ben készült el). De szüksége is van a gyártónak egy versenyképes modellre, mint egy falat kenyérre: gondoljanak csak bele, tavaly ilyenkor még csődöt jelentve a bezárás kapujában álltak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Valószínűleg nem árulok el eget rengető újdonságot azzal, hogy a Hyundai i30 az egyik legjobb ár/érték arányú kompakt modell, mi több, családi autó a piacon. Sőt, biztosan nem, ugyanis ezen információ birtokában voltak azok a vásárlók is az elmúlt években, akik a Hyundai alsó-közepese mellett döntöttek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Priusnak lőttek. Szerettük, és kétségtelenül a pozitív változás irányába indította a világot, de hogy hazánkban ezentúl olyan népszerű lesz, mint mondjuk a baseball, az biztos. Merthogy az Auris hibrid verzióját sokkal inkább érdemes megvásárolni – és nem csak a Prius ellenében.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A megújult Suzuki Swift nemrég járt szerkesztőségünknél, és sajnos le kellett vonnunk a következtetést, miszerint a Swift immáron nem lesz a kispénzűek autója. Az ár megduzzadása egyrészt a jobb minőségnek tudható be, másrészt az alapfelszereltség tartalma is megnövekedett. A Suzukinál az így keletkezett űr betömését pedig a megújult Altóra bízták, mely az egyik legolcsóbb autó a magyarországi piacon. Nézzük, hogyan teljesített egy hetes tesztünk alatt!
Add a comment