Koncepció-összehasonlítónkat követően egyetlen kérdés marad nyitva. Melyik luxustriónk legjobb autója? Mindegyik – vágjuk rá azonnal a választ. Ám mielőtt olvasóink haragos szemekkel néznének, amiért arra biztatjuk őket, hogy a már eleve irreális 30 helyett rögtön 109 millió forintot költsenek tökéletes autóra, segítünk a döntésben.

Add a comment

A modern előítéletek, mint ezer űzött szellem sulykolják fülünkbe igéiket: a hibrid a jó, mert zöld, a benzines a régimódi gonosz, a dízel meg büdös és hangos. Hát elhoztuk az autóipar jó, rossz és csúf versenyzőit, mégpedig rögtön a királykategóriából, adalékként összkerékhajtással. Eljött a bizonyítás ideje, nálunk mindenki tiszta lappal kezd, s a koncepciók máris egymásnak feszülnek.

Add a comment

Lassan két hónap telt el azóta, hogy az Autó Pult hasábjain a hazai autós médiumok között első ízben olvashattak tesztet a harmadik generációs Škoda Octaviáról. Az 1.4 TSI után a jóval drágább, kimondottan nagyautós 2.0 TDI kivitel járt nálunk, mégpedig a konszern hatfokozatú DSG duplakuplungos automataváltójának legfrissebb változatával fűszerezve. A teszthét folyamán az utakon is egyre több friss Octaviával találkozhattunk, ami a típus kvalitásainak ismeretében egyáltalán nem meglepő.

Add a comment

Ahogy az élet szinte minden területén, úgy az autózás világában is gyakorta találkozunk olyan szereplővel, ami igyekszik többnek mutatni magát annál, mint ami valójában. Persze rögtön ítéletet hozni emiatt gyarlóság volna, hiszen nem mindegy, hogy az illúzió milyen szintjével találkozunk szembe.

Add a comment

Egy májusi, borús péntek délutánon épp egy biztosítónál ücsörögtem friss szerzeményem cascójának megkötése céljából, épp azon morfondírozva, hogy a kedvezőtlen időjárás-előrejelzés miatt vajon van-e értelme a hétvégén kiruccanni vidékre, vagy inkább maradjak a fővárosban, autóápolós napokat tartva. A nagy gondolkodás közepette megcsörrent a telefonom; a BMW-től kerestek: „Szia Jani! Nincs véletlenül kedvetek a hétvégén letesztelni egy hibrid 3-ast? Akár rögtön jöhettek érte”. „Hát hogyisne lenne”, hangzott válaszom, s mivel rajtam kívül az összes kollégának volt tesztautója, az égből pottyant BMW kulcsát én kaparintottam meg. Innentől kezdve már nem volt kérdés, borongós idő ide vagy oda, a hétvégén utazgatni fogunk.

Add a comment

A sportosság és a luxus igényei látszólag ellentétes kívánalmakat fednek, a Lexus mégis úgy döntött, hogy a trendeket követve bekeményíti a világ egyik legkényelmesebb limuzinját - így született  meg a friss LS 600h F SPORT. De vajon kiket szólíthat meg az újdonság?

Add a comment

Nem titok, hogy a Citroën újkori történelmének legjobban sikerült autóját készítette el a DS3-mal. Ennek köszönhetően nyert ügye volt a márkának, amikor a típus kabrióvá való átalakításába kezdett, azonban a kivetkőztetés az adódó konstrukciós kihívásokkal sosem lehet egyszerű feladat.

Add a comment

A horizontról közeledik felém egy vörös démon. Laposra húzott, agresszív tekintetéből még csak találgatni tudom, hogy mivel lehet dolgom, de a szívem már most egyre hevesebben kalapál. Talán egy utcára csöppent tanulmány? Egy mennyei látomás? De nem, csupán az új Mazda6 szedán változatát hozza ki egy másik tesztelő, midőn én a szinte rejtőzködő szürke kombit igyekszem leadni a forgalmazó telephelyén.

Add a comment

Vajon lehet egy több évig használt, sokat látott rendőrcsizma jó vétel? Vajon mennyivel kaphatott nagyobb terhelést a hatóságok autója egy civil járműnél? Egyáltalán le lehet vonni bármilyen következtetést egy tesztautót vizslatva a közel 1500 darabos flottára vonatkozólag, melynek tagjait az MKB Euroleasing  Autópark Zrt. 3 évre, vagy néhány esettől eltekintve maximum 120 ezer kilométerre adta bérbe a rendőrségnek? Szigorú tekintettel és kemény kezekkel vallattuk a rendőrautóból újra civillé vedlett 1,6-os benzines Ford Focus kombit, hogy megtudjuk az igazságot. Add a comment

A válságautók kategóriája virágzik, hiszen akár keresleti, akár kínálati oldalról nézzük az uralkodó szituációt, mindkét fél részéről lelkesedést és gyarapodást láthatunk. Ezúttal a szegmens három legfontosabb alapkövét állítottuk egymással szembe, hogy kiderüljön, hol kapjuk a legtöbbet a pénzünkért.

Add a comment

hat kilométer hosszú Slovakiaring célegyenesében a digitális sebességmérő már bőven 260 km/h feletti értéket mutat, az utastér mögött üvöltő 3,8 literes, két turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotor dallamai pedig olyan intenzitással hagyják el a sportkipufogórendszer lapos végződéseit, hogy a nyitott tető ellenére a szélzajból szinte semmit sem érzékelek. A technikás pálya első kanyarja vészesen közeledik felénk, miközben másodpercenként 75 métert hagyunk magunk mögött. Azonban a mellettem ülő osztrák autóversenyzőnek esze ágában nincs levenni a lábát a padlóig nyomott gázpedálról, hiszen neki az a dolga, hogy megmutassa, mire is képes a McLaren friss fejlesztésű szuperautója, az MP4-12C, amely még ezekben a pillanatokban is vészjóslóan fokozza a tempót.

Add a comment

A legdinamikusabb négyajtós megalkotása lebegett a Mercedes-Benz szeme előtt, amikor 2004-ben piacra dobta a CLS-t. Azóta már a konkurensek megszaporodó számából is tudjuk, hogy igazi fejőstehénné nőtte ki magát a négyajtós kupék szegmense, így a csillagos márka hódító tevékenységét új irányokba állította, hogy Shooting Brake utónévvel az immár második generációját taposó típusból megszülethessen a kombisok álma.

Add a comment

Divatos küllem, elérhető ár és tisztességes műszaki tartalom – ezek a tulajdonságok mindig is döntően befolyásolják az autóvásárláson gondolkodókat, azonban a döntés meghozatalához legalább az egyik területet tekintve szinte kivétel nélkül kompromisszumot kell kötnünk. A SsangYong viszont igyekszik mindhárom kritériumnak megfelelni, s az új Korando magabiztosan néz szembe a kihívásokkal.

Add a comment

Nem kétséges, hogy az immár a Renault aktuális fejlesztéseiből is profitáló, ám költséghatékony kialakításra törekvő Dacia napjainkban érik be igazán, hiszen az aktuális modelloffenzívával akár olyan sikerhadjárat is kezdetét veheti, ami letarolja a piacon érő babérok tetemes hányadát. A 10 esztendeje papírra vetett tervek egyik szülötte a Logan újabb generációja is, ami a Sandero lépcsőshátú átirataként kíván a szedánok pártolóinak kedvében járni.

Add a comment

Immár 43 éve tekinthető axiómának az az állítás, hogy amennyiben a luxusterepjárók kerülnek terítékre, a Range Rovernél nincs feljebb. A Land Rover palettájának csúcsa 1970-ben új kategóriát alkotott, ugyanis addig egyetlen másik gyártó sem kínált olyan mindenest, amely nem csupán munkaeszköznek volt tekinthető, de fejlesztése során a kényelmi szempontok is kiemelt fontosságot kaptak. Persze az ős Range mai szemmel nézve némi gonoszsággal egy fapados, szomjas pléhdoboznak tűnhet, ám az autó mai megfelelője legalább annyira kiemelkedik a tömegből, mint néhai dédapja.

Add a comment