Ahogy az élet szinte minden területén, úgy az autózás világában is gyakorta találkozunk olyan szereplővel, ami igyekszik többnek mutatni magát annál, mint ami valójában. Persze rögtön ítéletet hozni emiatt gyarlóság volna, hiszen nem mindegy, hogy az illúzió milyen szintjével találkozunk szembe.
Letisztultan stílusos és elegáns a Toledo - galériaLehetséges, hogy a szemfényvesztés egy alapos munkával begyakorolt bámulatos bűvészmutatványban testesül meg, míg más eshetőség szerint egy kínai Rolex formájában, ami az első vízbe merülés alkalmával beázik. Szinte egyértelmű, hogy míg az első produkciót vastaps jutalmazza, utóbbit bizony jobb véka alá rejteni, sőt, egyszerűen kerülni. A következőkben kiderül, hogy a Seat Toledo csúcsváltozata melyik skatulyába osztható be.
Noha a megfizethetőbb autók színe-java már megfordult szerkesztőségünkben, ezúttal az olcsónak szánt modellek egyik csúcsverzióját kaparintottuk meg az ifjú spanyol személyében, mely ráadásul olyan nevet éleszt fel, amire sokan kapják fel a fejüket.
Hiszen az első generációs Toledo nem volt más, mint egy elérhetőbb árú, de jó alapra építkező és tágas modell, azonban az évek során a Seat több próbálkozásához hasonlóan vakvágányra futott, s ezúttal új bőrben, új célokkal igyekszik minél több vásárlót meggyőzni.
Tetszetős részletek, katonás rend - galériaMaga az autó a Volkswagen csoport régi vágású AO-plus platformján alapul: 4482 mm hosszú, a tengelytáv 2602 mm, a szélesség pedig 1706 mm. A formákról kell talán a legkevesebb szót ejteni, ám a letisztult külsőt a testvérnél izgalmasabb részletekkel öltöztették fel a spanyolok. A Rapid túlságosan is visszafogott részleteivel szemben a trapézra formált hűtőmaszk és a szúrós tekintetet eredményező fényszórók hangsúlyosabb egyéniséggel ruházzák fel a Seat újdonságát, s a hátsó traktus is több tekintetet vonz, mint a cseh fivér esetében.
A Seat amilyen letisztult kívül, olyannyira kimért belül, ami egyrészt unalmasabb összhatást, másrészt tökéletes ergonómiát eredményez. A spanyolok modelljében ugyancsak sokat nyom a latba a magasabb szinthez társuló bézs-fekete műszerfal, s a króm keretek tovább emelik a minőségérzetet, ugyanakkor nem szabad engednünk, hogy mindez téves következtetéshez vezessen.
Noha az összeszerelés kivitelezésére nem lehet panasz, a sokak által választott széria fekete műszerfal a sorjás műanyag kormánykerékkel már lehangoló lenne a kemény és rideg műanyagok miatt.
Sokat dob rajta a bézs szín - galériaEzúttal vakkapcsolóból sem találunk sokat (mindösszesen a start-stop billentyűje hiányzik), s a gombok katonásan sorba rendeződve olyan extrák működését szabályozzák, mint az ülésfűtés, a menetstabilizáló, miközben a kormányon, illetve a bajuszkapcsolón ugyancsak számos funkció vezérlője helyezkedik el. Az alaposan felszerelt Toledóból az okos fedélzeti számítógép és a tempomat sem hiányzik, de a Bluetooth-os telefonkapcsolatot, valamint a digitális klímát sem kell mellőznünk, egyedül a navigációs rendszer hiányzik tesztautónk repertoárjából. Ám megjegyzendő, utóbbiról már a Rapid tesztautóban szereztünk kellemes tapasztalatokat.
Az elöl ülőknek nem lehet rossz szavuk a helykínálatra és a kényelemre, ellenben a keskenyebb karosszéria fokozottan utasaira "omlik", épp ezért a hátsó sorban az oldalról betolakodó tető miatt maximum két fő fér el egymás mellett kényelmesen, ám fej- és lábtér tekintetében tágas a Toledo.
Kritikát érdemel azonban az autó a csakis hátulról vezérelhető hátsó elektromos ablakok miatt, sőt, a méltatlan spórolásra bizonyítékul automata funkciót kizárólag a vezető ablakemelője kapott. Ugyanakkor vaskos pirospont a jutalom az üveggel együtt nyíló csomagtérajtóval és 550 literes kapacitással büszkélkedő Seatnak. Bővíteni persze további lehetőség van, s az ötajtós felépítésnek köszönhetően a kategória legjobban használható rakterét kapjuk.
(Lapozva a csúcshajtáslánc kerül a boncasztalra, s az ár mondja ki az ítéletet.)




