A Volvo egy teljesen új szegmens felé kövezte ki az utat 1997-ben debütált V70 Cross Country változattal, amit most a V40 hasonló átirata követhet a sorban. A kisebb átalakításokkal terepre és szabadidős tevékenységek űzésére hasznosabb változatok mára számos gyártó kínálatában megtalálhatóak, a Párizsban bemutatott újdonság mégis üde színfolt lehet a nemzetközi palettán, hiszen a márkára jellemző elegáns és visszafogott stílus némi fiatalos lendülettel társul. Add a comment

A Citroën DS3 teszjeinken már benzines, és sportosságot sugalló dízelmotorral is bizonyította rátermettségét, azonban a franciák palettájáról még hiányzott egy igazán dögös kabrió. Ezt pedig a stílusmini derékra vetkőzött verziójával orvosolják a franciák, akik a típusról már le is rántották a leplet. Add a comment

A Bentley Continental GT talán napjaink egyik legelegánsabb túraautója, melynek kényelmes bőrfotelébe süppedve nehezen lehet elhinni, hogy a kupé sportzakót öltve a versenypályák rémévé tudhat válni. Add a comment

Már jó ideje türelmetlenül vártuk a Jaguar újdonságát, a kétüléses F-Type sportautót, amelyet a gyáriak a legendás E-Type utódjaként aposztrofálnak. Ahogy a britek ígérték, a Párizsi Autószalon első napján, azaz ma reggel minden információt kiadtak a dögös adrenalin-bombáról. Nem kérdés, hogy a végeredmény nagyszerű lett, a tetejétől megfosztott, sebességre éhes roadster már álló helyzetben is fokozza a szívverést. Add a comment

Kémfotók alapján már sejthető volt, hogy a Suzuki egy, a C-szegmens meghódítására készülő hobbiterepjáró fejlesztésén fáradozik, de a mai premier már ékes bizonyítéka annak, hogy az S-Cross tanulmány sorozatérett változata jövőre a globális piac meghódítására indul. A típus persze csak része annak a modelloffenzívának, amire a japánok készülnek, így törve be a divatautók szegmensébe is, amire elsősorban az igencsak fejlődő minőségi jellemzők adnak lehetőséget. Add a comment

A Mercedes a korábban teszten is vallatott E-Cell prototípussal már régóta hiteget minket az SLS elektromos változatának debütálásával, ami most végre sorozatgyártásra érett változatban is bemutatkozhatott. Az újdonságban pedig nem mást üdvözölhetünk, mint a történelem leggyorsabb villanyautóját, mely kapcsán nem túlzás azt állítani, hogy új szintre helyezi a szuperautók korábbi megítélését. Add a comment

A Porsche egy váratlan meglepetéssel érkezett a Párizsi Autószalonra, hiszen máris lehullt a leplet egy friss tanulmányról, a Panamera Sport Turismóról, mely egyúttal némi ízelítőt ad a márka jövőképéről is. Nem meglepő módon a Volkswagen konszern uralma alatt a sportautógyár is olyan utat keres, ahol a hamisítatlan vezetési élményhez praktikum és környezettudatosság is társulhat, így nyitva a vásárlók egy teljesen új köre felé. Add a comment

Az Év Autója címet megítélő plénum mindig ad okot a csodálkozásra, s nincs ez másként a következő esztendő esélyeseinek kijelölése kapcsán sem. A szakújságírók persze gyakorta csak kerek szemekkel figyelik, hogy micsoda hektikusság is lehetett úrrá a COTY tagjain, s ennek még a szervezet hazánkból frissen delegált, s viszonylag szkeptikus tagja is hajlamos hangot adni. Add a comment

A Párizsi Autószalon a Land Rover egy egészen különleges Defendert is színpadra állít: a szürke duplakabinos modell rövidesen filmvászonra kerül, mégpedig nem kisebb alkotásban, mint a következő James Bond film, azaz a SKYFALL™. Add a comment

Az év egyik legnagyobb autós eseménye, a 2012-es Párizsi Autószalon hamarosan kezdetét veszi. A forgatag csütörtökön nyílik meg két napra a sajtó előtt, aztán a hétvégén már a sok-sok látogatót várja a megannyi kiállító. Mi ott leszünk, hogy első kézből szállítsuk az aktuális újdonságokat, de addig is nézzük, milyen újdonságokat érdemes szemügyre venni a standokon! Add a comment

Emlékszem, hogy az egyetemi éveink alatt a legnagyobb élményt az jelentette, amikor a matematika és mechanika, no meg a hő- és áramlástan végtelenül száraz és elmondhatatlanul magasnak tetsző akadályait megugrottuk, végre betehettük a lábunkat a laborba, ahol a sok nyers számból végre alkatrészek, majd motorok és autók lehettek. Add a comment

A mai napilapok éppen arról cikkeznek,hogy jövő júliustól állami monopóliummá válik a dohánytermékek kiskereskedelme, ami leegyszerűsítve annyit tesz, hogy a haszon reményében néhányan koncessziós jogot vásárolhatnak maguknak, már amennyiben azt az egy üzletre jutó 2000 fős lakosság lehetővé teszi. Mindezt persze újfent az állami vezetés egészségünk felett érzett aggodalma teszi indokolttá, s szó sincs arról, hogy ezzel pártközeli személyek előnyhöz jutnának, miközben a látszólagos ellenintézkedések dacára a közel állandónak tekinthető kereslet új gócpontokra koncentrálódik majd. Add a comment

A Jaguar XKR társaságában eltöltött napok után az egész szerkesztőség a teljesítményben dúskáló kabriók lázában ég, s az esti vitáink is kezdenek elrugaszkodni a valóságtól, miközben a Bentley Continental GT, az Aston Martin DB9, vagy éppen a brit nagymacska közötti különbségeket igyekezzük megvitatni. Add a comment

A szívünk a torkunkban dobog, miközben a zuhogó esőben szinte csak az emlékezetünk alapján igyekszünk tartani az irányt. A fejünkben egy óra ketyeg dobszólóvá erősödő hangerővel, mert a világ leggyorsabb és legdrágább autói vettek minket üldözőbe, amikért ezekben a pillanatokban mégis magunk vállaltunk felelősséget. Add a comment

Nyakunkon az ősz, egyre többen indulnak tetőcsomagtartóval megrakva, belül tetőig pakolva, sokszor utánfutóval felextrázva a hétvégi telekről, de szezonja van a hosszú túráknak, kirándulásoknak is. Egyre többször láthatunk emiatt málhás szamárként megrakott autókat az utakon, melyek sofőrjei nem számolnak egy igen érdekes jelenséggel, miszerint a dög nehéz, látszólag stabilan álló rakomány bizonyos esetben képes „súlytalanná” válni és „magától” leesni, amiből súlyos baleset is lehet. Add a comment