A Citroën DS3 teszjeinken már benzines, és sportosságot sugalló dízelmotorral is bizonyította rátermettségét, azonban a franciák palettájáról még hiányzott egy igazán dögös kabrió. Ezt pedig a stílusmini derékra vetkőzött verziójával orvosolják a franciák, akik a típusról már le is rántották a leplet.
Nyitott autózás, kevés kompromisszummalLassan persze egyértelműnek tűnik, hogy a mindeddig 180.000 példányban elkelt DS3 is mindössze annyira lesz kabrió, mint amennyire a Fiat 500C, így inkább amolyan targának titulálhatnánk. A tetőívek ugyanis megmaradnak, a nyitható vászon ezeken feszül majd, ám a ponyva gombnyomásra némi bravúrral egészen a kalaptartó vonaláig lecsúszhat, az első pillantásra fixnek tűnő hátsó légterelőt is sodorva magával. A nyitásra 120 km/órás sebességig van mód, s a művelethez nincs is szükség több időre, mint 16 másodperc, azonban a maradéktalan kabrió életérzés halvánnyit csorbul majd. Viszont a megoldásnak köszönhetően a karosszéria merevségének jó része is megmarad, ráadásul csupán 25 plusz kilogrammal hízik a Cabrio, amely így megőrizheti zárt testvére élvezetes vezethetőségét.
Szíveket rabol a hátsó lámpa finom komplexitásaÉrdemes továbbá megfigyelni, hogy a látványos DS motívum a vásznon is megmaradhat, így nem kell lemondanunk a merevtetős változat egyedi stílusjegyéről sem. További érdekesség, hogy a félkörívben nyíló, 245 literes csomagtartó az autó szabaddá tett állapotában is kihasználható. A személyre szabhatóság ezentúl is erőteljes jellemzője lesz a modellnek: a három színben válaszható vászon mellé a tető megmaradó részét tíz különféle fényezéssel kérhetjük. Hozzá hát külső és hat belső színvilág közül választhatunk.
Mindezen túl csupán a hangsúlyosabbá váló hátsó lámpák térbeli efektusát erősítő LED-es izzókat érdemes megemlíteni, hiszen további meglepetésekre a motorkínálat terén sem kell számítanunk: a DS3-hoz jelenleg kapható erőforrások egy része képezi majd a nyitható tetejű verzió palettáját is. A kereskedésekbe 2013 első felében érkeznek meg az újdonságok.