A szívünk a torkunkban dobog, miközben a zuhogó esőben szinte csak az emlékezetünk alapján igyekszünk tartani az irányt. A fejünkben egy óra ketyeg dobszólóvá erősödő hangerővel, mert a világ leggyorsabb és legdrágább autói vettek minket üldözőbe, amikért ezekben a pillanatokban mégis magunk vállaltunk felelősséget.
A fény és a kommunikáció kezelőszerveit leszámítva szériaAmennyiben a menetdinamikailag szerényebb képességű járművünkből most nem hozzuk ki a maximumot, földi halandó által felfoghatatlan értékű technika sül meg a saját levében, ugyanis a Forma-1-ben a húszezres fordulatot alulról súroló V8-as motorok hűtéséről kizárólag a menetszél gondoskodik. A biztonságos száguldás követelménye talán némi ellentétként visszhangzik bennünk, a Mercedes mégis az ezzel járó felelősséget vette a nyakába, amikor a 12 esztendős tapasztalattal bíró Bernd Mayländer kezébe adta legújabb fegyverét.
Képeken nem is olyan lenyűgöző, pedig nagyot szól
A sirályszárnyú SLS AMG földöntúli hangerővel bugyborékoló, szortyogó, hörgő, míg végül üvöltő hangját persze már sokan ismerik, ám a következő szingapúri hétvégén már a legújabb üdvöske, a szuperautó GT változata kérhet szót magának. Más szériákban persze még a versenyautók is kiesnének egy számháborúban az új "Safety Car" ellen, ami immáron 591 lóerős teljesítménnyel és hegyomlásnyi, 650 Nm-es nyomatékkal nyúzza meg a hátsó kerekek abroncsait. A gumik mellett ezzel az erővel persze a váltónak is meg kell küzdenie, s a hétfokozatú, duplakuplungos Speedshift automata most még gyorsabb beavatkozásokkal töltheti be funkcióját.
Látszik, hogy a kanyarokban nincs a helyzet magaslatán, mert viszonylag nehéz a "Drága", de ezt igyekszik kiküszöbölni az adaptív futómű. Tapasztalatlan pilóták a nyomaték hirtelen ébredése miatti intenzív felülkormányozottsága miatt nem preferálják.
Az fentiekben említett pilóta persze nem is a nyers adatok miatt nevezte minden idők legjobb biztonsági autójának a hétvégén már éles bevetésre induló modellt, hanem a változtatható karakterisztikájú futóművet méltatta hosszasan, amivel minden időjárási körülmények között kezesebbé tehető a túlzottan is intenzív felülkormányozottsági hajlama miatt hektikusságáról híres sirályszárnyú.
Egy utcai autó, ami már tud olyan gyors lenni, hogy ne főjön meg az F1-esek motorja
Persze elgondolkodtató lehet, hogy a 3,6 másodperces sprintidő vajon elég-e arra, hogy az utcai Mercedes felvehesse a harcot a versenyautókkal, de hasonló illúzióink nem lehetnek, hiszen erre majd’ 2 másodpercet is képesek ráverni az SLS AMG GT-t követő pilóták, igaz, a 317 km/órás végsebességet a pálya viszonyainak megfelelően választott végáttételtől függően időnként ők is megirigyelhetnék.