Az év egyik legnagyobb autós eseménye, a 2012-es Párizsi Autószalon hamarosan kezdetét veszi. A forgatag csütörtökön nyílik meg két napra a sajtó előtt, aztán a hétvégén már a sok-sok látogatót várja a megannyi kiállító. Mi ott leszünk, hogy első kézből szállítsuk az aktuális újdonságokat, de addig is nézzük, milyen újdonságokat érdemes szemügyre venni a standokon!
Az autógyártók természetesen temérdek újdonsággal érkeznek a szerelem fővárosába, amelyek meghatározzák az autós világ elkövetkező időszakát. A hamarosan piacra lépő modellek mellett persze a koncepcióautók ugyancsak helyet kapnak, tehát az izgalom és a számtalan különlegesség garantált.
Alfa Romeo
Az olaszokon sajnos látszik a viharvertség, aminek eredményeképp nem is törték magukat Párizsra készülvén. Legérdekesebb hozományuk a MiTo különkiadása, amelyet a Superbike motorok ihlettek.
Aston Martin
A britek viszont masszív sportautós offenzívával készültek, első körben a még kívánatosabb DB9 ráncfelvarrásával olthatjuk lóerők utáni szomjunkat, de nem feledkezhetünk meg a V12 Vantage Roadster, valamint a Vanquish debütálásáról sem.
Audi
Ingolstadtból még ennél is több újdonságot hoznak a németek, javarészt sportmodelleket. Párizsban mutatkozik be a 300 lóerősre izmosodott, új S3, illetve annak ötajtós kistestvére, az A3 Sportback, mellettük pedig ott lesz a standon a nemrégiben frissült R8, a kabriózás és a teljesítmény egyvelegét preferálóknak az RS5 kabrió, illetve az SUV-k élvonalába lépő SQ5, illetve SQ5 TDI limitált kiadása. Jó eséllyel befut a készülő A2 koncepció verziója is.
BMW
Immáron a 120d és az M135i is választható xDrive összkerékhajtással, még tovább bővítvén a legkisebb BMW-k repertoárját. A tűzijátékot az eddig még csak maszkolásban lencsevégre kapott 3-as GT premierje indítja, valamint a korábban ráncfelvarráson átesett 7-es és az M Performance csomaggal szerelt modellek is tiszteletüket teszik a bajorok párizsi standján, de a legnagyobb érdeklődés talán az 1-es GT-t előrevetítő Active Tourert övezi majd.
Cadillac
Az amerikaiak a megújuló ATS-től remélnek sokat, nevezetesen ezzel a típussal szeretnének nagyobbacskát szakítani Európában, borsot törve a BMW 3-asa, az Audi A4-ese és a Mercedes-Benz C-osztályának orra alá.
Chevrolet
A Chevynél egyelőre a nagyobb offenzíva utáni csöndet érezzük, aminek jó példája a gyártó Párizsban mutatott jelenléte: a megszokott, jelenleg is kapható példányokon kívül a Spark ráncfelvarrott variánsa mutatja meg magát, mellette pedig az Opel Mokka alapjaira épült Trax mutatkozik be.
Citroën
Franciahonból hazai pályára a Citroën a DS3 vászontetős kabriójával, valamint elektromos koncepcióverziójával, továbbá DS4 limitált szériákkal hangol, ennek keretein belül a prémiumokba kóstoló modell gyöngyház színeket és egyedi könnyűfém felniket kap, míg a C3 Picasso frissüléséről sem maradunk le, de a legnagyobb újdonságot az ő standjukon az egyelőre titokban tartott, új C4 Picasso jelenti, remélhetőleg elődjéhez képest jobb formában képviselve a márka filozófiáját.
Dacia
A Renault költséghatékony modelljeit gyártó Dacia sem szunnyad és a sikeres szériát záró Logan második kiadásával tér vissza Párizsba. Mellette a szintén teljesen új Sandero 2 ékeskedik, vélhetően nagy népszerűség elé nézve az árérzékeny országokban.
Ferrari
A márka az Enzo-utód F70-es elkészítésén fáradozik. Nem lennénk meglepve, ha az F12 Berlinetta mellé ő is beparkolna az olaszok standjára.
Fiat
Ahogy az Alfa Romeo esetében, úgy a Fiatnál sincs sok új a nap alatt, az olaszok az 500L kávéfőzőjétől etekkintve mindösszesen a Panda 4x4 összkerekes példányával próbálnak újat mutatni, ám úgy túnik, a torinói márkának ennél sokkal mélyrehatóbb vérfrissítésre van szüksége egy szebb jövőhöz.
Ford
A Ford méretes standdal készül, hiszen sok-sok újdonsággal várja a látogatókat: lesz itt a terepre is éhes Ford Edge, a Fiesta frissített változata, valamint a Mondeo és annak kombi testvére mutatkozik be. Őket a továbbra is sorozatgyártásra váró, új Kuga követi a sorban, így gyakorlatilag minden szegmensbe visz egy kis színt a Ford.
Honda
A japánok sem érkeznek üres kézzel, kosarukból rögtön az 1,6 literes dízel-lel szerelt, szupertakarékosnak beharangozott Civic kukucskál ki, de végre élőben is megcsondálhatjuk a márka arculatába jobban passzoló, teljes egészében új CR-V-t, valamint az izmosítókuránátesett kis hibrid, a frissített CR-Z sem maradhat otthon.
Hyundai
A Hyundai is a modelloffenzíva utáni uborkaszezonban szenved, épp ezért sok újdonságra tőlük nem kell számítanunk. Az SUV-k kedvelői viszont értékelni fogják a korábban már bemutatkozott, új Santa Fe-t, de nem szabad megfeledkeznünk a háromajtósként is debütáló i30-ról sem.
Infiniti
Bár örülnénk, ha a japán prémium gyártó legalább egy tanulmány változat erejéig megmutatná a hírek szerint Genfben debütáló új G-sorozatot, a márka valószínűleg tétlenül érkezik a francia fővárosba. Persze ezt könnyen megbocsátjuk, ha olyan remek csomagokat készítenek, mint az M35h, de a jövő szempontjából további innovációra buzdíthatjuk a gyártót.
Jaguar
A patinás brit márka nem kisebb újdonsággal várja az érdeklődőket, mint az F-Type, amely csakis V6 és V8 erőművekkel vág neki piachódító útjának. Egy biztos, hangulatában utánozhatatlanra sikerült a Jaguar roadstere, amiből a későbbiekben kupé verzió is lesz.
Kia
A Kia mindeközben a racionalitások talaján marad és olyan, várhatóan a paletta jelenlegi tagjaihoz hasonlóan korrekt ajánlatokkal érkezik Franciaországba, mint az egyterűek mezőnyébe csapódó Carens vagy az izgalmasabb Pro_Cee’d. Ráncfelvarrás terén is hoz némi frissességet a koreai gyártó: a Sorento újult meg.
Lexus
A Toyota prémium ligában játszó márkája ezúttal visszafogott pakkot hozott, standján az egyedüli igazi újdonság a sportcsomaggal fűszerezett LS 600h szedán lesz, amelyből némi ízelítőt már kaptunk a nyár végére. Mellé a rejtélyes LF-CC Coupe tanulmányt állítják a Lexus szakemberei.
Mazda
A japánok a középkategória uralkodóira vészelyes ragadozóval kampányolnak a Párizsi autószalonon, mégpedig megmutatják Európának, milyen az új Mazda 6, illetve annak kombiváltozata. Az erős páros mellé a kultikus modellként ismert MX-5 frissített változata kerül.
Maserati
A Maserati ezúttal sem veszít a stílusából és egy igaz V8-as énekessel, a GranCabrio MC Stradale szépséges szobrával vonzza majd maga köré a látogatókat, nem ok nélkül. A 450 lóerős sportautó a finom technika mellett kecsességével hívja fel magára a figyelmet.
McLaren
A Formula-1-es génekkel rendelkező márka igazi különlegességgel örvendezteti meg a látogatókat: a 625 lóerővel tomboló MP4-12C Spider több mint valószínű, hogy sok-sok érdeklődőt vonz majd, ahogyan az F1 utódjaként kikiáltott a szupersportautókra veszélyes ellenfélként leselkedő P1 is.
Mercedes-Benz
A Mercedes-Benz visszafogottan jön a franciák fővárosába, standjukon az újdonságot a CLS Shooting Brake változatai adják, amelyek mellől természetszerűleg a jelenlegi paletta izgalmasabb tagjai sem hiányoznak, sőt egy elektromos hajtású B-osztály tanulmányautóval is kedveskednek a stuttgartiak. Meglepetésként az A 45 AMG-ről hullhat a lepel.
MINI
A BMW ölelésében viruló brit márka egyre csak gyarapszik, a Paceman debütálásával hét tagúra bővülő palettával már impozáns eredményeknek néznek elébe, sőt, nemrégiben felröppent a hír, miszerint 10 fősre hízik a család. Az adrenalinőrülteknek ugyancsak kedvez a MINI, az ő szívüket a friss, ropogós John Cooper Works GP hódítja el, amely erősebb, mint bármelyik elődje.
Mitsubishi
Kisautók frontján az árával is kecsegtető Mirage büszkélkedik majd a gyéántos japán márka részlegén, amelyet a frissítőkúrán átesett ASX SUV, valamint a hibrid hajtáslánccal felvértezett Mitsubishi Outlander PHEV egészíti ki.
Nissan
A japán márka ezúttal sem törte nagyon magát, mindösszesen két újdonságot hoz el Párizsba. Egyrészt a ténylegesen minimális módosításokkal járó 370Z frissítésével, másrészt az új Note kiállításával próbálják magukra irányítani a figyelmet, persze ha sikerül, hiszen a furcsa vonalak határolta TeRRA bizonyosan sok tekintet ejt rabul.
Opel
Nagy meglepetésre nem számíthatunk tőlük, viszont a szalonon ott lesz a komplett, ráncfelvarráson átesett Astra család, immáron kiegészülve a BiTurbo dízelekkel és a brutális OPC-vel, amelyeken túl a formás Opel Adam és a szintén frissült Meriva is vonzza majd látogatókat.
Peugeot
Komoly mennyiséget hoz a hazai pályán versenyző Peugeot, akár a tanulmányautós, akár a hagyományosabb frontot tekintjük. Előbbi esetében a 2008-as előfutára, az Onyx hibrid szuperautó és a társául szegődő, szintén hibrid robogó gerjeszt hullámokat, utóbbi kategóriában a 208 sportosabb, GTi, valamint prémiumba kóstoló, XY változata kerül terítékre a 208 Type R5 versenyautóval egyetemben, a standon mellettük pediglen a 301, a rácfelvarráson átesett RCZ és a takarékosabbá vált 3008 HYbrid4 szintén ott lesz.
Porsche
A Zuffenhausenből érkező különítmény újdonságként hozza magával a négykerékmeghajtású 911-eseket, azaz Carrera 4, valamint Carrera 4S első élő bemutatkozása borítékolt, illetve tiszteletét teszi Porsche Cayenne Diesel S is. A várva-várt 918 Spyder továbbra is prototípusként teszi majd tiszteletét és a jelek szerint új Cayman bemutatkozására is hiába várunk. A Panamera jól titkolt frissítése viszont már csőre töltve várja a bemutatót.
Range Rover
Sokan várták már a Land Rover hosszú múltra visszatekintő modelljének új generációját és az autóról kapott információk tükrében mindenképp tiszességes, alapos fejlesztés eredményével érkezik Párizsba a brit terepjárómárka, ugyanis a Range Rover sokkal könnyebb lett elődeinél, épp ezért takarékossága is nagyot javult, nem beszélve az igényes és kifinomult beltérről.
Renault
A franciák az új Cliót küldik a frontvonalba, ráadásul nem is magányosan: vele együtt érkezik a sportosságot előtérbe helyező RS változat, valamint a praktikum terén nagyobbat szakító Grandtour. A Renault standján a tetszetős kisautó mellett a sokadjára frissített Espace, továbbá a fiatalításon átesett Fluance kavarja fel az állóvizet.
Seat
A Volkswagen spanyol leányvállalata ezúttal tisztességesebb csomaggal érkezik Párizsba, nevezetesen elhozzák a sikerre éhes új Leont, valamint a Rapid testvéreként előrelépő Toledót, amelytől eladások tekintetében szintén sokat várnak a konszernnél.
Škoda
Mindössze egyetlen, ám annál jelentőségteljesebb modellt állítanak ki a csehek a Škoda Rapid személyében, hiszen ezzel a lépéssel igen komoly katonát állíthatnak hadrendbe, amivel a hűséges vásálók mellé újabb, jó ár/érték arányt kereső vevők érkezhetnek.
Subaru
A japánok a Forester frissítésével jelentkeznek majd Párizsban.
Toyota
Nagyobb küldöttséget hoz a Toyota is, a japánok mindenképp szeretnék, ha az új Auris, valamint annak kombi változata nagy népszerűségnek örvendene. Mellettük a szintén családi ajánlatnak számító Verso ölti magára a márka új ruháját, miközben a hátsókerékhajtásával villogó GT86 gyári TRD csomagot kap, hogy sportautózás hódolói se maradjanak húsos csont nélkül.
Volvo
A svédek a V40-essel törik az utat, amelynek a párizsi repertoár is kiváló példája. Egyrészt debütál az aszfaltnál vadabb talajokra is terelhető V40 Cross Country, másfelől pedig a sportosabb vonal erősödik az R-Design pakkot megkapó V40 által.
Volkswagen
Természetesen a német óriáskonszern standján a legnagyobb nyüzsgés a minden eddiginél jobbnak beharangozott, hetedik generációjánál járó Golf körül lesz, ami mellett szinte eltörpül az R divízió szárnyai alatt készült, sportosabb Golf Cabrio, illetve az R-Line keretein belül mérgesebb ruhát magára öltő Beetle.