A Porsche egy váratlan meglepetéssel érkezett a Párizsi Autószalonra, hiszen máris lehullt a leplet egy friss tanulmányról, a Panamera Sport Turismóról, mely egyúttal némi ízelítőt ad a márka jövőképéről is. Nem meglepő módon a Volkswagen konszern uralma alatt a sportautógyár is olyan utat keres, ahol a hamisítatlan vezetési élményhez praktikum és környezettudatosság is társulhat, így nyitva a vásárlók egy teljesen új köre felé.
Annyi bizonyos, hogy hasonló karosszériaváltozatban lesz Panamera
Zseniális az új utastér - galériaA koncepció már ennek jegyében készült, hiszen a karosszéria felépítése sokoldalúságot sugall, miközben a lemezek alatt a stuttgartiak következő generációs hibrid hajtáslánca rejtőzik, ami persze a teljesítménynek sem lesz híján. Az autó tekintélyes méretekkel büszkélkedik, hiszen 1.990 mm széles, 4.950 hosszú, s 1.401 magas, amivel bár szélesebb, laposabb, és rövidebb, mint a napjainkban futó Panamera, de mindez a kihasználhatósági jellemzőkön aligha csorbít.
Sorozatgyártásban napjaink legsokoldalúbb plug-in modellje lenne
A már jól ismert V6-os, 3 literes benzinmotor 333 lóerős teljesítményét ezúttal egy teljesen új elektromotor egészíti ki, ami immáron 95 tagú ménest enged szabadjára, így téve képessé a plug-in modellt 416 lóerős rendszerteljesítményre. A 9,4 kWh-ás lítium-ion akkumulátorok hálózattól függően 2,5 óra alatt regenerálhatóak, 130 km/órás végsebesség mellett így ajándékozva meg az autót 30 km zéró emissziós hatótávolsággal.
Matthias Müller fényes jövőt jósol a hajtásláncnak - a műszerfal sajnos bizonyosan nem szériérett
A teljes műszerezettség tekintetében is útmutató „e-hybrid” Sport Turismo kevesebb mint 6 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsulni, miközben a telepek maradéktalan töltöttsége mellett alig 3,5 litert fogyasztana minden 100 km-en, ami mindössze 82 g/km-es CO2 kibocsátásnak feleltethető meg. Noha a tanulmány ebben a formában aligha kerül a szalonokba, az utastér szokványos kialakításával hasonló karosszériaváltozatra bizonyosan számíthatunk, s a plug-in hajtáslánc mihamarabbi debütálása sem kétséges.