- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A gőgős nyugat által keletnek titulált régió – így hazánk is – különösen fogékony a szedánokra, amit a kombi-lázban égő szomszédaink, s a gyártók sem értenek igazán. Márpedig a magyarázat egyszerű, hiszen vonzalmunkat kiforrott ízlésvilágunk vezeti, ami viszont megkérdőjelezhetetlen, hiszen nem véletlenül adtunk a világnak annyi elismert művészt, építészt, vagy éppen formatervezőt, akik legbensőbb lényünkre is hatást gyakoroltak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Úgy elképzelem a képsort, ahogy valamikor a 80-as évek elején, egy esős őszi napon ül a tervezőasztal előtt a mérnök a Nissannál, rajzolgatja az első generációs, K10-es kódjelű Nissan March - vagy, ahogy mi, európainak ismerjük Nissan Micra - kisautó vonalait, nézegeti a fajlagos fogyasztás görbéit. Sakkozik egész nap, hogy lehetne faragni az étvágyon, meg ott van neki megoldandó feladatként a másik nagy mumus, a csomagtartó, aminek pont az a baja, hogy nem elég nagy. Aztán munkaidő után, hazafelé a gyorsvasúton már ő sem bírja tovább, előbújik belőle az ember, ledobja magáról a japánokra oly jellemző kötelességtudatot, meg a racionalitás szorító zubbonyát és elkezd kicsit álmodozni. Persze csak csendben, még magában is félve veti fel, hogy mi lenne, ha... Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Ferrari új jubileumi modellje, azaz az F40, az F50 és az Enzo utódja már javában rója tesztköreit, s az illetékesek lassan csepegtetik is az információkat arról a szuperautóról, ami közhelyesen szólva új mércét állíthat a kategóriának. A friss modell persze mindent megkap, ami a maranellói mérnökök képességeinek birtokában van, s eme hitvallás első fecskéje az az utascella is, amit Párizsban megcsodálhattunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Lamborghini marketingesei olyan ügyes reklámkampányt folytattak a Párizsi Autószalon előtt, hogy szinte tűkön ülve vártuk, mit is lepleznek majd le az olaszok. Titkon ugyanis bíztunk abban, hogy a Gallardo ráncfelvarrása helyett a típus jogutódját pillanthatjuk majd meg – csalódnunk kellett. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az Audi az új A3 ötajtós, s sportosabb változatai mellett egy olyan tanulmányról is lerántotta a leplet, mely egyrészt némi étvágygerjesztőt testesít meg a várható Q2 irányvonaláról, másrészt azt is előrevetíti, hogy a tervezők miként is képzelik el a márka nem is olyan távoli jövőjét. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Párizsi Autószalon forgatagában a Ford hivatalosan is lerántotta a leplet a Mondeo következő generációjáról. A januárban megszellőztetett szedánt már jól ismerjük: az igazi újdonságot az ötajtós és a kombi karosszéria változatok jelentik, de érkezik egy hibrid kiadás is, valamint a bevezetés késéséről is értesültünk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A klasszikus sportautók kedvelői számára bizonyosan a hátsókerékhajtású típusok nyerik el a tetszésüket, azonban 20 évvel ezelőtt a teljesítmény növekedésével már a Porsche háza táján is felismerték a biztonság iránti fokozódó igényt, miközben a nagyobb tapadás sok esetben már az elemi erő hatékonyabb kihasználása végett is szükségessé vált. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Párizsi Autószalonon a Nissan standján természetesen a sportosabb modellkínálat sem hiányzott a repertoárból, így a kibővített Track csomaggal teljessé tett GT-R, és a formailag enyhén frissült 370Z mellett a 2013 elejétől hazánkban kapható Juke Nismo is sok tekintetet igyekezett magára tapasztani. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A hivatalos sajtóbemutató után a nagyközönség Párizsban élőben is találkozhatott a Land Rover Range Rover új generációjával. Az elődök hangulatát továbbra is magán hordozó óriási luxusterepes legnagyobb újdonsága az alumínium karosszéria, melynek köszönhetően az alapmodell az elődhöz képest 420 kilogrammot dob le magáról. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Smart rendre minden autószalonon olyan koncepciókkal lép a világot jelentő deszkákra, amik telis-tele vannak úttörő ötletekkel, élettel teli vidámsággal, vagy éppen forradalmi műszaki újításokkal, ám sajnálatos módon mindezek rövidtávon nem jutnak el a piaci érettség szintjére, így tesztünk során csupán egy átlagon aluli képességekkel bíró, átlagon felüli árcédulával rendelkező autóról számolhatunk be. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Párizsi Autószalon rengeteg újdonsággal kecsegtetett, de a négykerekűek mellett ezúttal is érdemes volt odafigyelni az őket körülvevő hölgykoszorúra is. A lányok ugyanis kimondottan kellemes hangulatot varázsoltak az óriás csarnokokba. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Seat párizsi standja az új Leon súlya alatt roskadozik, ám mondanunk sem kell, hogy ez esetben nem a fizikai értelemben vett tömegre teszünk célzásokat, mint inkább az autó rendkívül fontos szerepét igyekszünk hangsúlyozni. A kompakt újdonság vállán ugyanis nem kisebb teher fekszik, mint a spanyol márka sorsának alakulása. Az illetékesek mindenesetre már előre isznak a medve bőrére: hangos zene, gyönyörű lányok és vidám hangulat fogadott minket a helyszínen. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Párizsban az Audi a várakozásoknak megfelelően leleplezte a 300 lóerős S3 mellett az A3 várva-várt ötajtós változatát, a Sportback-et. Az autó ugyan szélvészgyors testvérénél szolidabb megjelenéssel, ám sok tekintetben fejlődésen átesett praktikus jellemzőkkel lépett a világot jelentő deszkákra. Kollégáink természetesen nem hagyták ki az újdonságot, fogadják hát szeretettel helyszíni galériánkat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Párizsi Autószalonon sétálva nyoma sincs annak, hogy a világgazdaság kedvezőtlen folyamatai a minduntalan megújulni képes autóipar kedvét szeghették volna. A mérnöki lelemény, a művészetek, és az összes tudományág együttes ötvözete az, ami itt néhány nap alatt képes hozzáértőt, és laikust egyaránt elkápráztatni, miközben a gyártók minden ponton igencsak pozitív célkitűzések mellett haladnak a fejlődés útján. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Igaz, a Mazda6 legfrissebb, harmadik generációja nem a napokban zajló párizsi kiállításon, hanem már szeptember elején, a Moszkvai Autószalonon megünnepelte világpremierjét, de mi testközelből első ízben csak tegnap találkozhattunk az ígéretes középkategóriással, amely minden bizonnyal a szegmens új sztárja lesz. Add a comment