A klasszikus sportautók kedvelői számára bizonyosan a hátsókerékhajtású típusok nyerik el a tetszésüket, azonban 20 évvel ezelőtt a teljesítmény növekedésével már a Porsche háza táján is felismerték a biztonság iránti fokozódó igényt, miközben a nagyobb tapadás sok esetben már az elemi erő hatékonyabb kihasználása végett is szükségessé vált.
Porsche 911 Carrera 4S - galériaNoha a kezelhetőség és az autók magabiztossága minden szempontból hatalmas fejlődésen ment keresztül, most hasonló elvek mentén kerülnek bemutatásra a legújabb 911-es sorozat négykerékhajtású változatai is. A 991-es generáció Carrera 4-ese immáron 350 lóerős teljesítménnyel szolgál, miközben a még paprikásabb 4S változat 400 tagú ménessel áll szolgálatunkba. Mint az megszokott, a külső változások kimerülnek a far apróbb módosításaiban, így esetünkben a hátsó sárvédők 21 milliméteres szélesítésében, illetve a fényszórók között húzódó csíkban, melyek kettőse azért némileg határozottabb kiállást biztosít.
Aki nem vesz észre 21 mm-nyi szélesítést, csak hátulról fogja felismerni őket
A vezetési élmény megtartása érdekében az újdonság továbbra is túlkormányozottságra hangolt, miközben a 65 kg-os fogyókúra nem csak a kanyarvadászat során jöhet jól, de az autó hatékonyságának fejlődéséből is kiveszi a szerepét. A 16 százalékos hajtóanyag-megtakarítás önmagában is figyelemre méltó, az, hogy egy 350 lóerős motorral szerelt, Sokszor felesleges a 4x4-es, de a Porsche vásárló árban kevésbé mérlegelnégykerékhajtású, automataváltós sportautó beéri 8,6 liternyi benzinnel is, pedig már-már csodálatra méltó.
A fokozott takarékoskodásra persze csak kimért gázpedál mellett lesz mód, ám a Porsche vezetőit inkább a 4,5 másodperces sprintidő foglalkoztathatja, ami a 4S esetében további 4 tized szekundummal csökken - a nehezebb Cabriók a Coupék fent említett eredményeitől alig két tizeddel maradnak el. A flúgos futam egyik modell esetében sem ér véget 282 km/órás tempó alatt, s a nagyobb teljesítményű változat 299-es végsebességével szinte már csak a hétköznapokban kevésbé életképes szuperautók vehetik fel a harcot.
Vannak gyorsabbak a 911-esnél, de egyetlen sportautó sem alkalmasabb a hétköznapi használatra
Korábbi tapasztalatok alapján a 911 Carrera négykerékhajtású átiratai mintegy 24.000 példányban kerülnek értékesítésre, s feláruk a „hagyományos” változatokhoz viszonyítva nagyságrendileg hárommillió forintra tehető, ami még a stuttgartiak háza táján is közelíti a 10 százalékos eltérést. Mindez persze a legkevésbé sem tántoríthatja el azokat a vásárlókat, akik szívesen áldoznak a nagyobb biztonságérzetre, így téve még alkalmasabbá sportautójukat az egész éves felhőtlen használatra.
A Párizsi Autószalonon bemutatott példányok a korábbi 911-premier receptjét követve egytől-egyig metálkék színben tündököltek, míg hozzá szürke és fekete belteret választottak az illetékesek. Ennél persze jóval szélesebb a választék, akinek pedig a gyári alap opciók nem okoznak teljes elégedettséget, a gyártó Exclusive részlegéhez fordulva bármilyen vágyukat megvalósíthatják.