A Tíz Torony Túra hallatán régi Olvasóink már bizonyára tudják, hogy miről van szó, a Porsche Club Pannónia által szervezett, immár rendhagyónak nevezhető eseményen ugyanis Szabó kollégával immár harmadízben vehettünk részt, ami egyben azt is jelentette, hogy nagy örömünkre eddig mindegyik ’TTT’-n jelen lehettünk. Következzék hát élménybeszámolónk!
Idén egy Panamera Diesellel TTT-zhettünkAhogy eddig, úgy idén is a Porsche Centrum Budapest biztosított számunkra autót egy 250 lóerős Porsche Panamera Diesel személyében. Persze való igaz, hogy a luxusmodell kevésbé volt izgalmas társ az ország gyönyörű tájain illetve útjain átvezető, s az autópályákat messziről kerülő klubversenyen, mint a tavalyelőtti Cayman S vagy a tavalyi Boxster S sportautók, cserébe viszont kiemelkedő hatékonysággal abszolválhattuk a túrát. Az már csak hab a tortán, hogy mivel alig két hónapja egy ugyanilyen Porsche volánja mögött tölthettünk el közel 2000 km-t Isztambul-Budapest utunkon, a kényelmes limuzint immár úgy ismerjük, akár a tenyerünket.
Bár Budapesttől Balatonfüred – azaz a célállomás – normális esetben nincs távolabb 130 km-nél, nekünk több mint kétszer ennyit sikerült megtennünk, ugyanis szokás szerint nem az út rövidsége, mint inkább annak milyensége volt a fő szempont a tervezés során.
Még házi lekvárokat is kóstolhattunk - galériaA Balaton északi-partjának szépséges városkáját így a Zsámbéki-medence, a Bakony és a Balaton-felvidék érintésével érte el a csapat, s mindeközben a rendezők számos feladatot tartogattak számunkra. Ilyenek voltak az értékelés gerincét képező különféle ’veterános’ ügyességi szakaszok (például Le Mans-i rajt, átlagtartó, gurulós, titkos, szimpla etap), amikből szám szerint 7-et kellett mindenkinek teljesíteni, de öt pecsétet is meg kellett szereznünk, mi több, idén első ízben egy márkatörténeti kvíz szintúgy bekerült a repertoárba. A habot a tortán, azaz a különdíjat a mostani TTT-n egy opcionális szorgossági feladat képezte: a résztvevők egy lekvárkóstolás keretén belül megválaszthatták a csapatok által készített legfinomabb házi lekvárt; mondanunk sem kell, számtalan különleges ízzel találkoztunk.
39 autó vár az indulásra - galériaA túraverseny nevét adó tornyok fényképezése már triviális: tíz megadott épületet kellett minden csapatnak lefotóznia, de szokás szerint kakukktojások nehezítették dolgunkat. A Porschék erejüket a rövidke gyorsulásversenyen mérhették össze négy kategóriában; automataváltós Panamera Dieselünk 2 tonnás tömegéhez társított 250 lóereje itt az abszolút 14. helyre volt jó, és bár akadtak jószerivel 300 lóerőnél izmosabb, frissebb 911-esek is a mezőnyben, a számban ügyes pilótájának köszönhetően egy 1992-es évjáratú, szintén 250 lovas Porsche 911-es (964) tudott diadalmaskodni.
Különlegességekből nem volt hiányIndulóból szerencsére idén sem volt hiány: az aktív klubéletnek és a nívós rendezésnek hála 2012-ben nem kevesebb mint 39 autó állt rajthoz, és rengeteg visszatérő résztvevővel találkoztunk az eseményen. A nagyrészt hazai párosokból álló mezőnyt továbbá kiegészítette 4 szlovén és 2 osztrák csapat, s a külföldiek pozitív tapasztalatainak köszönhetően az elkövetkező években remélhetőleg még több vendégautóval találkozhatunk majd. Annyi bizonyos, hogy aki eljött, nem bánta meg a nevezést, hisz’ a szervezők idejüket és energiájukat nem kímélve ezúttal is szívüket-lelküket beleadták a Tíz Torony Túrába, s a remek időjárás mellett semmi sem állt az élménygyűjtés útjába, így kortól és nemtől függetlenül mindenki remekül érezte magát ezen a benzingőzös eseményen.
A rajthoz álló 39 autóból különben meglepő módon ’csupán’ 33 volt Porsche, mellettük pedig találkozhattunk egy youngtimerrel, illetve öt darab más márkajelzést viselő veteránnal: 3 Mercedes mellett egy szépséges Jaguar E-type, egy 1962-es Chevrolet Corvette, valamint egy ’63-as MINI gondoskodott a mezőny még változatosabbá tételéről. A 33 darab Porsche persze kis túlzással felölelte a zuffenhauseni márka teljes történelmét.
Íme, a verseny 55 éves győztese, a 356AA legidősebb Porsche egy 1957-es évjáratú 356A volt 75 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelynek abszolút első helyezése hűen tükrözi, hogy ez a rendezvény nem a száguldásról, mint inkább a kitűzött feladatok, valamint az 1/100-as és átlagtartó szakaszok minél pontosabb teljesítéséről szólt. A mezőny különösen változatos volt: a korai 356-osok mellett a 911-sorozat összes generációjával találkozhattunk a legfrissebb, 991-es kódjelű szériát is beleértve, és természetesen orr- és középmotoros sportautók szintúgy szép számban jelen voltak az eseményen, mi több, még egy Cayenne Dieselt is megtalálhattunk a sorban a szintén gázolajos Panameránk mellett.
Egy vadonatúj 911-es is velünk tartottPéterrel idén a Porschés mezőnyben az abszolút ötödik helyezést sikerült megkaparintanunk, amivel teljes mértékben elégedettek vagyunk. Továbbá külön büszkék lehetünk szakaszgyőzelmünkre, amiért egy gyönyörű díjat bezsebelhettünk; bár immár harmadszor volt szerencsénk a Tíz Torony Túrához, sőt, az idei Mercedes Csillagtúrán is rengeteg tapasztalatot szereztünk, most először sikerült egy úgynevezett ’nullás’ szakaszt produkálnunk, ami azt jelenti, hogy az adott feladatot századmásodpercre pontosan teljesítettük. Ez főleg annak tudatában lepett meg minket, hogy a gázolajos Panamera lassú gázreakciójával és nehezen érezhető orrával közel sem egy ideális modell a hasonló versenyeken való részvételhez.
Végezetül mi a ’TTT’ összes résztvevőjének nevében ezúton is köszönjük a szorgos Porsche Club Pannóniás szervezők rengeteg idejét, fáradozását, és bízunk benne, hogy jövőre újra találkozunk a csapattal a negyedik Tíz Torony Túrán. Ígérjük, mindent meg fogunk tenni, hogy 2013 őszén felállhassunk a dobogóra.