Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Párizsi Autószalon forgatagában a Ford hivatalosan is lerántotta a leplet a Mondeo következő generációjáról. A januárban megszellőztetett szedánt már jól ismerjük: az igazi újdonságot az ötajtós és a kombi karosszéria változatok jelentik, de érkezik egy hibrid kiadás is, valamint a bevezetés késéséről is értesültünk.

A méretben alaposan hízott, elektronikai különlegességek armadájával felszerelhető modell több részletéről még mindig hallgatnak az illetékesek, ám a szeptember 27-én kezdődő nagyközönségi szemle előtt a motortér tartalmáról már így is tudni lehet.

Az indulómodell a becsületes nevén 1.0 EcoBoost erőforrást rejti magában, amely a középkategóriásban 125 lóerővel és 170 (overboost funkcióval átmenetileg 200) Nm nyomatékkal áll rajthoz - ilyen összeállításban, ha nem is kitörő dinamikával, de minden bizonnyal elegendő, kellemesen használható erővel mozgatja majd a Mondeót. Mindeközben vegyes fogyasztása 5,4 l/100 km környékén alakul majd, vagyis a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbómotor a legtöbb szempontból jobbnak ígérkezik, mint az általa leváltott, jelenleg kínált 1,6 literes szívó erőforrás.

Felette a már ismert és takarékosnak bizonyult 1,6 literes turbós benzines szerepel majd 150 és 180 lóerősnek mondott teljesítményszinten, míg a csúcsot a kétliteres turbómotor 200 és 240 lóerős kiadása képviseli. A dízelekről egyelőre hallgat a gyártó, de az biztos, hogy kétliteres erőforrás lesz a kínálatban, illetve valószínű, hogy a jelenlegi palettáról is örököl az utód, amely összkerékhajtással is rendelhető lesz.

A nagy újdonságot a hibrid hajtáslánc jelenti, amelyben egy kétliteres benzines munkáját egy egyelőre bizonytalan teljesítményű elektromotor segíteni, ami 1,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor-csomagból nyeri majd erejét.

Belül olyan finomságokkal csábít a Mondeo, mint az érintőképernyőt használó MyFord Touch fedélzeti rendszer, de a repertoárból nem maradt ki a márka egyik védjegyévé vált automata parkolórendszer sem, amely a párhuzamos és a merőleges manőverezést is képes megoldani. Sajnálatos tény, hogy mindemellett a bevezetés késéséről kell beszámolnunk, ugyanis - mint Párizsban megtudtuk - csak 2014 elején érkezhet meg a kereskedésekbe a kék oválosok új középkategóriása.