A Lamborghini marketingesei olyan ügyes reklámkampányt folytattak a Párizsi Autószalon előtt, hogy szinte tűkön ülve vártuk, mit is lepleznek majd le az olaszok. Titkon ugyanis bíztunk abban, hogy a Gallardo ráncfelvarrása helyett a típus jogutódját pillanthatjuk majd meg – csalódnunk kellett.
Pedig a 2003-ban a Ferrari 360 Modena ellen a pástra lépő modell nem kis lemaradásban van, hiszen azóta Maranelló az F430 és a 458 Italia volánja mögött két generációval is elhúzott Sant’Agata Bolognese előtt.
Szépek, de a Ferraritól lemaradtak mint a borravaló
Számos limitált széria és 13.000 eladott példány után most a „bébi Lambo” az LP560-4 és a felcicomázott "Edizione Tecnica" kiadásokkal igyekszik fenntartani az érdeklődést. Mint azt a márka ismerői az elnevezésekből már előre sejthetik, ezek bizony négy kerékkel kapaszkodnak az aszfaltba, míg az abroncsok a V10-es motor sanyargatásának igyekszenek ellenállni.
Miközben az újabb Gallardo novembertől kerül a kereskedésekbe, a nagyobb szenzációt mégis inkább az Aventador spórolós funkcióinak szaporodása jelenthette, hiszen a fújtató bika mostantól méginkább a környezetéhez szelídül.
A társadalom, vagy a tulajdonos fizeti meg a 7 százalékot, mit sem számít - inkább hallgatnánk a V12-est
A gyorsabb (0,18 sec.) start-stop rendszer még csak a kezdet, hiszen a V12-es monstrum a ’felesleges’ hengerek leállításával az említésre sem méltó 135 km/órás sebességig csupán a 'V' egyik szárán is képes üzemelni. Az ilyen módon sorhatossá váló erőforrás 7 százalékos megtakarítással kecsegtet, s 370 g/km-re redukálja a CAnyám, borogass! - 'schmutzig' kapcsoló a'la LamborghiniO2 kibocsátást – ami egyébként egy átlagos autó hasonló adatának továbbra is nagyjából a háromszorosa.
A boldog tulajdonosok így lábujjhegyen közlekedve, a 12 henger énekléséről lemondva, a piros lámpánál a rajongóknak csalódást okozva, és milliomosként is a „schmutzig” jelzővel érdemben gazdagodva, némileg érdemtelenül örülhetnek a 16 literes átlagfogyasztásnak.
Ennyivel persze le is tudtuk a világ ámításának sohasem lényegtelen feladatát, s figyelmünket a finomhangolt felfüggesztésre irányíthatjuk, ami állítólag az utazási komort csorbulása nélkül is precízebb irányíthatóságot szavatol.
Elleplezve - már tesztelik a nyitott verziót
A hamisítatlan vezetési élményre vágyók azonban továbbra se rohanjanak a kereskedésekbe, hiszen a Lamborghini már teszteli a szuperautó nyitott átiratát, ami a fenti gomb kinyomása mellett már minden körülmények között olyan hangélménnyel kápráztat el minket, amiről mindig is álmodtunk.