Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Bentley Continental GT talán napjaink egyik legelegánsabb túraautója, melynek kényelmes bőrfotelébe süppedve nehezen lehet elhinni, hogy a kupé sportzakót öltve a versenypályák rémévé tudhat válni.

Jó társaságban - galériaMárpedig a britek a Volkswagen óriás bemutatóján nem akármilyen változatról rántották le a leplet, hiszen a 'Speed' változatok alapjaira elkészült az a GT3-as verzió, ami már 2013-ban éles bevetésre indulhat. A 330 km/órás végsebességre képes alapkivitel persze kiváló donornak bizonyult, így biztosítva a versenyautó elkészültét, ami lehetővé teszi, hogy a Continental-sorozat visszatérhessen a motorsport világába.

Ha ellenlábas versenyzők lennénk, bizonyosan megijednénk tőle

A menetteljesítményeket illetően a gyártó érthető okokból nem árult el részleteket, így csak arra támaszkodhatunk, hogy az átépítés előtt az autó 4,2 másodperc alatt sprintelt 100 km/órás sebességre, s hatliteres, V12-es erőforrása 800 Nm-es csúcsnyomaték mellett 625 tagú ménest számlált.

A brutális külcsínnel felruházott luxusautó immáron az FIA minden szabványának is képes megfelelni, így semmi sem állhat annak az útjába, hogy a teszteket követően a GT3 LeMans-ban, vagy éppen a zöld pokol 24 órás futamain riogathassa a legnevesebb szuperautók versenyzésre termett átiratait.