- Részletek
- Írta: Vajda János
A szerkesztőség ’kabriófelelőseként’ és kabriómániásaként nem kis, de egyben kellemes és megtisztelő feladat hárult rám: egy márkán belüli összehasonlító tesztet kellett összehoznom, ráadásul két olyan modellel, amelyeknek hajtáslánca – sőt célja is – teljesen megegyezik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Különcködni igenis, kell, az unott hétköznapok árnyékából való kilépés utópisztikus ábrándja jóformán az élet minden területén képes megmozgatni az emberek fantáziáját. Az önkifejezésre pedig az öltözködés vagy a különféle testékszerek repertoárja mellett az autó kifejezetten alkalmasnak bizonyul. Ezt a hullámot kívánja meglovagolni a Citroën a C4 Cactus segítségével, egyértelműen megosztó jelenséget kigördítve az utakra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Képzeljük csak el, milyen lenne egy olyan világ, ahol a szépség és a praktikum mindig kéz a kézben járnak. Nem kellene választanunk a látványos formák, és a hasznos megoldások között – elfelejthetnénk a kellemetlen kompromisszumokat. Jól hangzik ugye? Noha ez az álomvilág sajnos még messze áll a valóságtól, a Mercedes-Benz azért igyekszik némi betekintést nyújtani nekünk a kompromisszummentes életbe, ráadásul mindezt egy Magyarországon készülő modell képében.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Több mint fél éve, már az első új generációs MINI tesztünkben megjósoltuk, hogy a MINI kínálatának legtutibb tagja nagy valószínűséggel az 5-ajtós Cooper S modell, ami mindent tud, amit a márka mókás termékétől elvárnánk, viszont a gyáriak nyakon öntötték némi praktikummal is, ráadásul ára sem borzasztó. De mivel korábbi megállapításunkat még gyakorlati próba hiányában írtuk le, nagyon vártuk, hogy letesztelhessük az általunk legjobbnak gondolt MINI-t, amire mostanáig kellett várni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Volkswagen filozófiáját senkinek sem kell bemutatni, még a laikusok számára is szinte magától értetődően a wolfsburgi márka jelenti a konzervativizmus csúcsát. Noha tényleg a letisztult és mértéktartó stílus érvényesül a gyártó palettájának elejétől a végéig, mindez nem jelenti azt, hogy csak unalmas modellekből állna a kínálat. Nem csupán a GTI-k fűszerezik a Volkswagen portfólióját, immáron a Polo BlueGT is büszkén hirdeti a sportos igét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A BMW nemrég mutatta be első egyterűjét a 2-es Active Tourer képében, azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a bajoroknak már eddig is voltak, és vannak olyan modelljeik, melyek a hagyományosabb szedánok és kombik mellett – amik egyébként szintén alkalmasak erre a feladatra – még inkább a praktikumra, a luxusra és a családi használatra vannak kihegyezve. Ahogyan azt a márka ismerői már kitalálhatták, a 3-as és az 5-ös sorozat Gran Turismo változataira gondolok, melyek közül ezúttal utóbbit sikerült megkaparintanom egy mozgalmas hét erejéig.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A szürke szó – elrugaszkodva eredeti tartalmától – a furcsa mód mérhetetlen népszerűséget nyert könyv kiadása óta egészen más értelmet nyert, a közösségi portálokon kötéllel és bilincsekkel pózoló tizenéves lányok, az erőszakot oly hirtelen, a divat hullámaival együtt meglovagoló hölgyek egyszerűen másfajta megközelítésben gondolnak az egykoron unalmas, közönyös szinonimával illetett szóra. Számunkra azonban az autózás vonatkozásában a szürke továbbra is az érzelmektől mentességet nyert, egyhangú modellek és márkák kiváltsága maradt, amelyeket sok esetben már a maga a gyártó mivolta is predesztinál – olykor helytelenül, olykor helyesen.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Nissan időről időre képes kellemes meglepetésekkel szolgálni. A crossoverek szegmensében a jópofa Juke-nak, a kiváló Qashqai-nak és a méretes X-Trail-nek köszönhetően vezető szerepet betöltő márka nemrég bemutatta vadonatúj kompaktját is a Pulsar képében – mely szintén nem okozott csalódást. Ezúttal nem bővült új taggal a modellpaletta, mégis izgalommal telve indultunk el Pécsre a kollégákkal, ahol egy szalonmegnyitó mellett két új típusváltozat is bemutatkozott.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nem vagyok könnyű helyzetben, hiszen Szabó kolléga nemrégiben részletesen górcső alá vette a kiskategória legújabb szereplőit, köztük jelen teszt alanyát, az Opel Corsát is. Mindezek ellenére természetesen megpróbálok majd friss információkkal szolgálni a villámos márka kisautójáról, mely ezúttal öt ajtóval és magyar gyártmányú erőforrással érkezett meg garázsunkba, és nagyon szívesen láttuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az autóvásárlás – és a választás – önismereti kérdés. Tulajdonképpen minél inkább szubjektívebb, részlehajlóbb valaki egy márkával szemben, annál könnyebb neki rábökni arra a típusra, amelynek birtoklása rengeteg élménnyel ajándékozza meg. De mi van akkor, ha csak egyszerűen meg akarjuk hozni a legjobb döntést? Ahogy összehasonlítónk első része is felvázolta: igencsak nehéz helyzet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár készítettünk már terjedelmesebb összehasonlító tesztet is, egy kezem és egy agyam éppen csak, hogy elég volt legújabb kisautó-tesztünkhöz. A kategóriában pezseg az élet, új generációs modellek hada szállt ringbe egymással: a Hyundai i20, a Mazda2, az Opel Corsa és a Škoda Fabia legújabb kiadását 84-től 115 lóerőig terjedő benzinmotorokkal küldtük a ringbe. Az ínyenc csomaghoz kedvező alternatívaként, mindezt megfűszerezve érkezett a hazai készítésű Suzuki Swift. Nagy a teljesítménybeli differencia? Hamarosan meglátják, hogy koránt sem a teljesítmény adja a legnagyobb különbséget az egyes modellek között.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Álló helyzetből 100 km/h-ra 5,7 másodperc alatt gyorsul. Ha akarjuk, a farát is táncba vihetjük. Mindez meg sem látszik rajta. Tulajdonképpen még csak sportos sem akar lenni, inkább trendi. Furcsa szerzet a Volvo V40 csúcsváltozata – de talán éppen ezért lehet rajongani érte.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
El tudnak képzelni egy hobbiterepjárót kupéformával? Erre a kérdésre körülbelül nyolc évvel ezelőtt legtöbben még furcsa tekintetekkel rázták volna a fejüket, és akinek egyáltalán meg is jelent valamiféle torz kép a lelki szemei előtt, nem talált magyarázatot arra, hogy mi szükség lenne ilyesmire. Aztán jött a BMW és egy csapásra megváltoztatott mindent az X6-tal, és azóta már bemutatta a kistestvért, az X4-et is, melyet ezúttal benzines turbómotorral vettünk górcső alá.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem vezetünk pontos statisztikákat a szerkesztőségben a tesztautókat illetően, azonban látatlanban is lemerjük fogadni, hogy az Autó Pult történetének leggyakrabban, pontosabban fogalmazva legtöbbször tesztelt modellje az Opel Insignia volt; a villámosok büszkeségét gyakorlatilag minden elképzelhető hajtáslánccal, felszereltséggel, karosszériaváltozattal és fényezéssel próbáltuk, így rendszeres Olvasóink vélhetően már becsukott szemmel is fel tudják sorolni a típus összes előnyét és hátrányát egyaránt. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Érintőképernyős navigációs rendszer, távolságtartó tempomat, LED-es fényszóró, tolatókamera – ilyen extrák hallatán a Suzuki eddig még egyszer sem juthatott eszünkbe. Most viszont a Vitara csúcsra szerelt verziója igyekszik bebizonyítani, hogy ideje másként gondolni a márkára. Add a comment