Nem titkolom, hogy nem vagyok a terepjárók, s főként a szabadidőmodellek nagy kedvelője: úgy érzem, hogy főként utóbbi kategóriát - legyen szó akár a szerényebb, akár a luxusmodellekről - elsősorban a divat szülte, nem pedig a reális, racionális igények, és objektíven nézve, egy soktengelyes mátrixban gondolkodva méltatlanul túl vannak értékelve a piacon a különféle szabadidőmodellek, SUV-k. Add a comment

Ha legalább 40-50 millió forintunk van autóra, a Porsche számos izgalmas ajánlattal vár. Azonban közöttük is van két különösen nehezen visszautasítható, mellesleg vadonatúj modell. A 911 GTS és a Panamera Turbo a márka tudásának kétoldali kiteljesedését jelenti, mi pedig rögtön mindkettőt hazai tájakon, Etyek környékén tettük alaposan próbára. Nagyon is különböző, mégis hasonlóan kellemes élményben volt részünk. Add a comment

Ha minden egyterű ilyen látványos lett volna, akkor máshol tartana ez a kategória. Az érzelmekkel telítődött új Scénic a benzines után ezúttal 130 lóerős dízelmotorral igyekezett bebizonyítani, hogy a költséghatékony kombik és a menő crossoverek mellett is van élet – de küldetését csak részben teljesítette. Add a comment

Ha Rio, akkor karnevál, gondolná az ember józan ész alapján, azonban ezúttal nem megyünk el Brazíliáig, mi több, más irányba, Dél-Korea felé kormányozzuk vitorlásunkat, hiszen a teljes egészében megújult Kia Rio első ízben mutatta meg magát az Autó Pult szerkesztőségének, ígéretes választásként megjelenve a kisautók piacán – lássuk, mire képes nagy hagyománnyal rendelkező konkurensei ellen az új generációs Rio!

Add a comment

A Nissan X-Trail a Qashqai nagytestvéreként egészen kellemes szolgáltatásokat kínál akár hét fő számára, azonban a motorpaletta eddig hagyott kívánnivalót maga után. Sokan hiányoltak egy igazán erős dízelmotort a 130 lóerős 1.6 dCi mellett, amelyet ráadásul nem lehetett egyszerre összkerékhajtással és automataváltóval kombinálni. Most pótolta a hiányosságot a Nissan, de ezért komoly árat kell fizetnünk.

Add a comment

Akárcsak az összes kategóriában, úgy a kisautók között is rengeteg szempont alapján lehet válogatni, azonban itt annyiból nehezebb dolguk van a gyártóknak, hogy jóval kisebb összegből kell olyan autót összehozniuk, ami több igényt is ki tud elégíteni. A Citroёn a vadonatúj C3-assal a divatot és a kényelmet vette célba elsődlegesen, a kisautó így pedig igazi egyéniség lett – ezúttal a csúcsdízellel járt nálunk. Add a comment

Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen rengeteg négykerekűt volt már alkalmam kipróbálni, a legolcsóbbaktól egészen az álomautók kategóriájáig, és higgyék el, egy dolog egészen biztos: tökéletes nem létezik. Vannak azonban olyan járművek, amelyek nagyon közel állnak hozzá, és nem túlzok, ha azt mondom, hogy az új 5-ös BMW közéjük tartozik. A négyhengeres benzines és dízel után ezúttal megérkezett hozzánk az első hathengeres verzió is az 530d xDrive képében, hogy bizonyítsa, hiába kiválóak a kisebb erőforrások is, bizony számít az a plusz két henger. Add a comment

Amikor a Mercedes-Benz 2009-ben leállította a sikeres kétajtós CLK-modellsorozat gyártását, a vezetőség úgy döntött, hogy a modell utódját feljebb pozicionálja, ezért az E-osztály Coupé és Cabriolet váltotta a C-osztályra épülő CLK-t. Azonban kicsit csalóka volt az E Coupé/Cabriolet típusjelzése, és emiatt elég sokan csalódtak kissé a bemutatáskor a modellben: a dögös kétajtós modelleknek inkább csak a megjelenése és az ára rímelt az E-osztályra, a technikai alapokat ugyanis továbbra is a C-osztály biztosította, avagy a feljebb pozicionálás inkább csak félig sikerült. Eddig.

Add a comment

Játékos, érdekes. Az Audi számos igazán kiváló modellt készít, de a szuperautókat eltekintve ezek a jelzők nem igazán szerepeltek a márka repertoárjában. Még saját kisautóját – az A1-et – is a maga németes, visszafogott módján alkotta meg az ingolstadti márka, ám most a helyzet megváltozott. A Q2-vel lefelé bővítette SUV portfólióját a márka, karakteres szereplővel bővítve a piacot.

Add a comment

Vigyázat, szubjektivitással fertőzött sorok következnek! Amikor a Toyota bemutatta a C-HR-t, egyszerűen nem hittem a szememnek: egy sportos, látványos négykerekűt tártak elénk a gyáriak, amely bár nyomokban tartalmazott valamicskét a márka formanyelvéből, szinte minden meglévő modelljüknél izgalmasabbra sikerült – noha valljuk be, ez nem volt túl nagy kihívás. Immár a harmadik tesztautó fordult meg szerkesztőségünk garázsában, melynek kulcsait ezúttal én kaparintottam meg – ha kíváncsiak rá mire képes a legegyszerűbb hajtáslánc, tartsanak velem.

Add a comment

Teljes méretű családi kombi vadonatújan mindössze 3 millió forintért? Mindez óriási kompromisszumokat feltételez, ám a Dacia már bizonyította, hogy tud olyan helyekről elvenni a jó ár érdekében, hogy az még ne fájjon. A frissített Logan MCV pedig nem csak árban, de értékben is meglepőt nyújt. Add a comment

Nem tartozom az Alfa Romeo megrögzött rajongói közé: tiszteltem és kedveltem a stílusos olasz márkát, de soha nem éreztem azt, hogy valaha is birtokolnom kellene egy Alfa Romeót. Azonban az új Giulia tesztelése óta minden megváltozott, és naponta többször gondolkodom el azon, hogy vajon miként juthatnék egy saját Giuliához - persze talán majd jó pár év múlva. És véleményem szerint ezzel röviden-tömören össze is foglaltam az autóról alkotott tesztelői véleményt: kaphatna ennél jobb bizonyítványt egy tesztautó, főleg annak tudatában, hogy egy egyszerű négyhengeres dízelmotor hajtotta, jómagam pedig köztudottan nem vagyok a dízelmotorok rajongója?

Add a comment

Akárhogy is vesszük, az autóipar legnagyobb sikertörténeteit mindig is az árérzékeny szektorba berobbant, népszerű modellek alapozták meg, elég csak a VW Bogárra vagy az itthon elterjedt „mi autónk” sztorira gondolni. Azóta ráadásul egész iparág épült ki az elérhető árú modellek, mi több, márkák létrehozására – ennek terméke az újjáélesztett Dacia, amely a friss, dögösebb Sandero Stepway segítségével próbálja meg ismét learatni a babérokat. Add a comment

Hogyan magyarázzam el egy 0-ról 100 km/h-ra 6,2 másodperc alatt gyorsuló autóról, hogy lassú? A MINI Clubman John Cooper Works szó szerint súlyos kérdések elé állított minket, miközben 231 lóerővel és összkerékhajtással indul stílusos új versenyzőként a sportkompaktok mezőnyében.

Add a comment

Olaszos temperamentum? Talján szenvedélyek? Izzó parázs? Vörös érzelembomba? Ugyan, az egyes nemzetek autóipara sajnos vagy épp nem sajnos már közel sem olyan különböző, mint annak idején. Minden esetre a Fiat a Tipo ismételt életre hívásával nem csupán az ismert nevet keltette újból életre, de ezzel párhuzamosan a mindennapok szürkeségében mégis valami fűszeresebb, különlegesebb csomagot ajánl.

Add a comment