Ma már nem különleges igény a divat a közlekedésben, sőt, az autóvásárlás egyre mélyebben érinti a trendeket, ezzel kardinális kérdést kreálva az aktuális irányzatokból. Az sem kétséges, hogy aki napjainkban akar toppon lenni, az SUV-t, crossovert választ valamiféle harsány színben – tesztalanyunk családi autó létére ezt az irányt testesíti meg, méghozzá józan hajtással és automataváltóval megspékelve.

Add a comment

Néha érdemes eltérni a megszokottaktól, néha érdemes új utakat kipróbálni, hogy szélesebbre nyíljon előttünk a világ – hasonló elvtől vezérelve léptem fel az Isuzu D-Max küszöbére, hogy aztán a majrévasba kapaszkodva, kis segítséggel foglalhassam el a teherautós vezetői pozíciót. A pickup szegmens talán egyik legőszintébben célszerszámnak vallott tagja járt nálunk, amely a személyautós jegyektől való elrugaszkodás miatt nem érdemli a besározást, a szó szoros értelmében véve azonban még kívánja is. Add a comment

A Mercedes-Benz belépő fronthajtású padlólemezén alapuló kompakt modellsorozat ötödik tagjaként, egészen pontosan 4 éve mutatkozott be a GLA, amellyel a gyártó az aktuális trendeket próbálta illetve próbálja meglovagolni. Egy fiatalos, dinamikus és egyértelműen crossoveres hatást keltő autóról van szó, amely számos vásárlói igénynek igyekszik megfelelni: ha úgy akarjuk, az AMG csomaggal a GLA egészen sportos hatást kelt - első GLA tesztautónk ilyen köntösben érkezett hozzánk bő három éve -, ám a terepjárósabb irányba is el tudjuk mozdítani az autót, hiszen emelt futómű, sőt, akár összkerékhajtás is kérhető hozzá - legutóbb így látogatott el szerkesztőségünkhöz a csillagos modell. Add a comment

A kisbuszok világa sokat változott az elmúlt időszakban: a helykínálat, a kényelem és a praktikum mellett a versenyképesség szempontjából egyre fontosabbak lettek a megjelenés és a modern technológiai megoldások, amiknek természetesen csak örülni tudunk.  Ezeket a szempontokat pedig a PSA is észben tartotta a Toyotával közösen fejlesztett kisbuszával kapcsolatban, amit a Citroёn SpaceTourer és a Toyota ProAce után a Peugeot Traveller is igyekezett bizonyítani nekünk.

Add a comment

Akárhogy nézzük, ma már a csapból is SUV-k folynak, a 2010-es évek divatőrülete eleddig, úgy néz ki, megállás nélkül tombol. Mindeközben azonban ezeknek az autóknak a java része már csupán küllemében hordoz az aktív életmódra utaló jeleket, valódi képességeknek tehát egyre jobban híján vannak a szóban forgó modellek. Üde kivételként azonban vendégeskedett szerkesztőségünk garázsában egy olyan hobbiterepes, amely még nem vetette le magáról a terepjárás feladatát.

Add a comment

A Mercedes-Benznél sokat vártak az E-osztály emelt hasmagasságú változatának bemutatásával, de végül csak-csak beadták a derekukat a stuttgartiak is, és bejelentették az első ‘telekjáró’ E-osztályt a márka történelmében. A nagy terepkombi kategóriát a Subaru alapította 20 évvel ezelőtt a Legacy Outback modellel (igaz, a japán típus nem számít prémiumnak), aztán '98-ban a Volvo csatlakozott a V70 XC-vel, az Audi pedig 2000-ben piacra dobta az Allroad Quattrót, amely nagy népszerűségre tett szert, és az ilyen kialakítású modellek iránti kereslet azóta sem lankad, így érthető volt a csillagosok lépése.

Add a comment

Az Opel sorra vette az előző Insignia hiányosságait, és leszámolt velük. Az új generáció könnyebb, tágasabb, hatékonyabb és fejlettebb lett. Mindez elég ahhoz, hogy felüljön a középkategóriás szedánok trónjára? És egyáltalán van-e még létjogosultsága a kategóriának az SUV modellek népszerűsége mellett? Tesztünkből kiderül!

Add a comment

Az Év Autója díj nyertesének legerősebb verziója – ezek a szavak bizony szépen csengenek egymás mellett, még akkor is, ha ezúttal nem egy prémiumkategóriás luxus- vagy sportautóról van szó, hanem a Peugeot 3008 GT-ről. A franciák kategóriát váltó újdonsága sok szempontból kilóg a tömegből, de vajon tényleg megérdemelte a nívós elismerést? Tesztünkben igyekeztünk ennek is utánajárni. Add a comment

Nyolcszázezer forint. Ennyi választja el a Civic esetében a hétköznapi igáslovat az élményhajhász Nirvánától, vagyis az egyliteres, háromhengeres turbómotort az 1,5 literes, négyhengeres feltöltött egységtől. Legalábbis papíron 53 lóerő és 40 Nm szól a nagyobb erőforrás mellett. De vajon megéri pluszban fizetni érte? Összehasonlító tesztünkben utánajártunk. Add a comment

Tombol a nyár, a hőség okozta sokkot pedig mi sem oldhatná jobban, mint a kisautózás örömteli pillanathalmaza. Ezúttal olyan modell érkezett szerkesztőségünk garázsába, amelyet az elmúlt Év Autója választás előtt mindenki várt – a nagyobb horderejű változást megélt Nissan Micra újult erővel és turbós francia szívvel látogatott el hozzánk.

Add a comment

Az első frissített 4-es BMW tesztautónknak az átlagnál sokkal több ideje volt a szívünkhöz nőni, pedig ugyanúgy egy hetet tölthettünk együtt, mint rendszerint az összes autóval. Igen ám, de a tesztkilométerek száma az átlagnak körülbelül az ötszöröse volt, így minden porcikáját kiismertük a szépséges kupénak, amely a piac egyik, ha nem a legjobb granturizmója. Mindezt 2.500 km-es erdélyi/romániai túránk alapján merem kijelenteni, amelynek során az elképzelhető legváltozatosabb körülmények között bizonyított a kétarcú autó. A sorhatos ikonra minden helyzetben számíthattunk. Add a comment

A Lada? Az volt a legmenőbb” - ilyen, és ehhez hasonló felkiáltásokkal válaszolnak apáink és nagyapáink arra a kérdésre, hogy a rendszerváltás előtt milyen volt az orosz gyártó megítélése. A mai fiatalok már teljesen más okból – főleg a hátsókerékhajtás miatt – kedvelték meg a Lada korábbi autóit, de a Szovjetunió felbomlása után, a nyugati modellek megérkezésével bizony szépen lassan eltűntek az oroszok modelljei az újautó piacról (nem véletlenül). Azonban a Lada csillaga ismét felragyogott hazánkban, a sikereket pedig a nemrég nálunk járt, vadonatúj Vestától várják – nézzük, mire képes az újdonság!

Add a comment

Hibriddel közlekedni ma már nem kiváltság. Egy jól felszerelt dízel áráért kis túlzással minden igényt kielégítő benzin-elektromos modellt kapunk, amely a módfeletti takarékosság mellett a tiszta és csendes autózás élményével kecsegtet. A Toyota Prius és hajtáslánci társai mindeddig szinte egyeduralkodóként foglaltak helyet a kategória trónján, azonban a Hyundai Ioniq személyében komoly kihívója akadt.

Add a comment

Az eddig csak a kisebbik Volvo SUV bélyeget magán viselő XC60-as felnőtt, pontosabban új generációba lépett. A modellváltáshoz a legjobb helyről merítettek ihletet a tervezők: első ránézésre egy XC90-et kapunk, kisebb karosszériával, amit az ár is tükröz. Ha mindezt hasonlóan jó kvalitásokkal vegyíti a modell, akkor nyert ügye van. Így hát alaposan kiveséztük, hogy mire képes az XC60. Add a comment

A kompaktok kategóriája egyre gyorsabban fejődik, a gyártók pedig igyekeznek folyamatosan egymásra licitálni ebben az egyre élesedő versenyben. Az utóbbi időben sok modell lépett új generációba, vagy újult meg teljesen, de a legnagyobb változásokat talán a Honda és a Hyundai produkálta a piacon a Civic-kel és az i30-cal. Mindkét márka teljesen új stílusban alkotta meg legújabb kompaktját, amelyek most egymásnak feszülnek hasábjainkon, méghozzá a legerősebb, legjobban felszerelt benzines változatokban. Add a comment